2011-09-24, 11:01
Medlem
347s avatar
Lite tramsigt med hela "Who is SMH?" "Never heard of them" osv stuket i videon. De tror väl inte själva på att de är något underground band som är okända av den stora massan? De är lika kommersiella och välkända som de flesta andra radio-artister.

Därmed inte sagt att dem inte gör bra musik, det gör dem.
Citera
2011-09-24, 11:25
Medlem
Ereks avatar
De skulle nog inte tjäna något på att splittras så att säga då de redan är ganska "indie" med sina spelningar. Oftast så uppträder de ensamma. Undantag är väl under sommaren då de är på Pacha, Ibiza.

Jag skulle gissa på ny låt vid detta datum då det skrev på Facebook nyligen att de är tillbaka i studion efter månader av spelningar. Man kan ju alltid hoppas så att säga
Citera
2011-09-24, 11:57
Medlem
schmutss avatar
Man kan ju alltid hoppas på att dom spränger sig själv i luften. Eller slutar göra musik.
Citera
2011-09-24, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vAz0Li
tror avicii hade gjort sjukt mkt för sweidh house mafia
haha what? skämtaru axel,sebbe och steve är sjukt mycke bättre producenter än avicii.

Det kommer 2 nya låtar inom kort
coldplay vs swedish house mafia - every teardrop is a water fall
swedish house mafia vs knife party - antidote

och 230911 är att dem släppte datum på deras nya skiva (one night stand) och två spelningar i
Madison Square Garden - 16dec (New York)
Milton Keynes Bowl - 14juli (London)
Citera
2011-09-24, 12:15
Medlem
Satan va trött jag är på SHM, vadfan lever de på? Sedan "leave the world behind" har de ju bara producerat ren SMÖRJA. Så trött på folk som upphöjer dessa gossar till skyarna, då det finns så brutalt mycket skickligare producenter där ute som inte får i närheten av så mycket uppmärksamhet. Det är bara gå in på beatport och kolla.

Undrar ju också vad de gör på dagarna, senaste året har de producerat två låtar, "one" och "save the world"(som f.ö är helt bedrövligt dåliga). Visst de turnerar och kör lite sologrejjer, fixar med sina labels men jag tycker ändå det tyder på att de har jävligt svårt att göra musik. Man kan ju jämföra med Avicii som också turnerar mycket men som ändå pumpar ut betydligt mycket mer musik än SHM, och som även gör det med bravur...SHM's framgångsvåg är ett skämt.
Citera
2011-09-24, 12:21
Medlem
schmutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impro
Satan va trött jag är på SHM, vadfan lever de på? Sedan "leave the world behind" har de ju bara producerat ren SMÖRJA. Så trött på folk som upphöjer dessa gossar till skyarna, då det finns så brutalt mycket skickligare producenter där ute som inte får i närheten av så mycket uppmärksamhet. Det är bara gå in på beatport och kolla.

Undrar ju också vad de gör på dagarna, senaste året har de producerat två låtar, "one" och "save the world"(som f.ö är helt bedrövligt dåliga). Visst de turnerar och kör lite sologrejjer, fixar med sina labels men jag tycker ändå det tyder på att de har jävligt svårt att göra musik. Man kan ju jämföra med Avicii som också turnerar mycket men som ändå pumpar ut betydligt mycket mer musik än SHM, och som även gör det med bravur...SHM's framgångsvåg är ett skämt.

Jag håller med dig. De producerar smörja, men det går hem hos massan. Jag är väldigt into elektronisk musik och det svider som fan när man ser dessa fjantar bli så stora. Det finns så otroligt många producenter som gör så mycket bättre musik.
Om jag ska vara ärlig så gör det inte mig så mycket att de inte blir så stora, jag trivs i den lite mindre scenen. Skönt att slippa allt slödder som inte är insatt i musiken öht.

Edit: Såklart är smaken som baken, jag ser inte ner på folk som säger att de gillar SHM eftersom jag inte är en elitist. Jag vill bara inte umgås med dom, och jag tycker de går miste om något.
Senast redigerad av schmuts 2011-09-24 kl. 12:24.
Citera
2011-09-24, 12:24
Medlem
Tropicmadnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thuna
haha what? skämtaru axel,sebbe och steve är sjukt mycke bättre producenter än avicii.

och 230911 är att dem släppte datum på deras nya skiva (one night stand) och två spelningar i

Sebbe och steve i samma mening som bra producenter är ett jävla skämt
Citera
2011-09-24, 12:50
Medlem
Norpheuss avatar
Samma fråga till er som whinar så hårt på SHM som mainstream-skit, kan ni inte framföra ett alternativ eller är det för komplicerat? Verkligen inte så att jag dyrkar dessa överhypade stukers, men snälla skriv konstruktivt...
Citera
2011-09-24, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thuna

De låtarna är släppta för lääänge sen!

Jag tippar att det är ny medlem ALESSO (ingrossos bror). Skulle även kunna vara ett album de släpper.
Citera
2011-09-24, 13:00
Medlem
zebelons avatar
Så jävla hypat så det finns inte, tycker dom har horat ner sig totalt
Citera
2011-09-24, 13:03
Medlem
Dynamiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impro

Lyssna på coldplay - every teardrop is a waterfall (shm remix), fruktansvärt bra och relativt ny produktion. Men det är ju mer eller mindre det där som är konceptet, dom släpper två eller tre låtar om året, medan dom enskilda medlemmarna släpper betydligt mer på egen hand.
Citera
2011-09-24, 13:09
Medlem
Vem som helst förutom avicii... Jag tycker han gör redan riktigt bra musik, låt han jobba ensammen förfan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in