2012-11-26, 19:21
Medlem
Hiltis avatar
Fast E-type både sjöng, rappade och skrev låtar själv.

Ja, det verkar vara så att SHM är en riktig hysteri.

Men huvudsaken är att folk mår bra.

Citera
2012-11-26, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shut up donnie
De låtar som rullar på radio av detta "band" verkar ju mer besläktade med E-Type och saggig gammal Eurotechno än det som förr kallades House. Men vad fan vet en gammal stöt som jag?
Absolut, det som körs på kommersiell radio har inte många likheter med house, eller någon annan elektronisk musik heller för den delen (tänker då på Save the world och DYWC). Mer pop/schlager skulle jag säga. Dock har de gjort mycket annat där de verkligen bevisar att de kan oändligt mycket mer än att sprida ur sig kommersiell dynga,.
Citera
2012-11-27, 19:59
Medlem
Har ju bara varit fan i 2 år mer eller mindre nu och senaste året har jag verkligen avgudat house musiken!
Axwell har ju gjort så sjukt jävla mycket, han är fan med överallt!
Steve har ju inte så mycket kvar i sin tid eller så är han påväg tillbaks nu, tror han går på kraftig jävla rehab, han har ju verkligen varit nere i skiten + han efterfesta aldrig i Sverige som de andra gjorde..
Tack vare Ingrosso så har vi Alesso som alla verkligen avgudar nu tack vare hans radiohits...

Sätter ihop dessa 3 så får du något SJUKT JÄVLA MAGISKT !
Citera
2012-11-28, 20:38
Medlem
Smakarsprits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hilti
Jaha ha - nu är min fråga flyttad till SHMs fanclub tråd.

Helt meningslöst att fortsätta min diskussion då, här lär ingen vilja
ge ett konkret svar på min fråga...

Annars tycker jag det är kul att så många dras till ett evenemang
där man dansar och mår bra ihop.

Det konstiga är bara att folk inte verkar bry sig om artisten skapar musik själv
eller om denne bara sätter ihop musik som andra har gjort.

Det är märkliga tider vi lever i. Mycket yta.

Fast egentligen så kopierar ju Stones, Led Zeppelin, Abba, ACDC och så vidare också musik. Eftersom de nu använder sig av C D E F G A toner eller vad de nu heter som man gör via gitarren, trummorna, fiolen och alla de andra instrument som används i ett band. De olika tonerna har ju redan gjorts av någon annan! Vitsen är att dessa "riktiga" band använder tonerna och ackompanjera det till sina egna låtar, precis så gör också Swedish House Mafia.
Det svåra är inte att spela en låt, det svåra är att komma på den, om man nu använder sig av olika takter och toner via datorn eller om man står vid en gitarr spelar mindre roll!!

"Alla kan spela som beethoven, men alla kan inte vara han!" - Citat från Smakarsprit
Citera
2012-12-19, 02:51
Medlem
Levelss avatar
Tror ni att det kommer komma en sista dokumentär om SHM?

Och någon som vet om det kommer komma någon lite ner professionell film eller liknande om/på Friends Arena spelningen?

2 saker som står högt upp på min önskelista iallafall.
Citera
2012-12-19, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Levels
Tror ni att det kommer komma en sista dokumentär om SHM?

Och någon som vet om det kommer komma någon lite ner professionell film eller liknande om/på Friends Arena spelningen?

2 saker som står högt upp på min önskelista iallafall.

tror? det är officiell att det kommer en dokumentär till
Citera
2012-12-19, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smakarsprit
Fast egentligen så kopierar ju Stones, Led Zeppelin, Abba, ACDC och så vidare också musik. Eftersom de nu använder sig av C D E F G A toner eller vad de nu heter som man gör via gitarren, trummorna, fiolen och alla de andra instrument som används i ett band. De olika tonerna har ju redan gjorts av någon annan! Vitsen är att dessa "riktiga" band använder tonerna och ackompanjera det till sina egna låtar, precis så gör också Swedish House Mafia.
Det svåra är inte att spela en låt, det svåra är att komma på den, om man nu använder sig av olika takter och toner via datorn eller om man står vid en gitarr spelar mindre roll!!

"Alla kan spela som beethoven, men alla kan inte vara han!" - Citat från Smakarsprit

Dummaste jag läst på länge
Citera
2012-12-19, 16:18
Medlem
Levelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yellowbob
tror? det är officiell att det kommer en dokumentär till

Är det? Då kan du ju ta och länka mig där det står att det är officiellt, tack!
Citera
2012-12-19, 18:53
Medlem
WizKhalifass avatar
Citat:

Beatmyday har sagt det ett flertal gånger på Facebook och Twitter.

http://twitter.com/beatmyday/statuses/216677593766838273
Citera
2012-12-19, 22:13
Medlem
Citat:

dom har bekräftat det själva, killen som filmade förra gången gör det igen, kommer ihåg att dom sa det på intervju på summerburst förra sommaren, googla efter det själv istället för att sitta och dryga?
Citera
2012-12-19, 22:21
Medlem
Levelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yellowbob
dom har bekräftat det själva, killen som filmade förra gången gör det igen, kommer ihåg att dom sa det på intervju på summerburst förra sommaren, googla efter det själv istället för att sitta och dryga?

Men eftersom du är så säker på det så frågade jag om du kunde bevisa det, uppenbarligen inte, du behöver ju inte börja gråta för det? Uppenbarligen har jag letat efter det och inte hittat, det var antagligen därför jag frågade. Om du inte klarar en sådan fråga så föreslår jag att du inte svarar alls från början.
Citera
2012-12-20, 15:27
Medlem
Citat:
Men eftersom du är så säker på det så frågade jag om du kunde bevisa det, uppenbarligen inte, du behöver ju inte börja gråta för det? Uppenbarligen har jag letat efter det och inte hittat, det var antagligen därför jag frågade. Om du inte klarar en sådan fråga så föreslår jag att du inte svarar alls från början.

Leta upp vods från summerburst när dom intervjuade Axwell och Seb samtidigt, finns det inte så vet jag att de ska visa repris på det någon gång i helgen på SVT kl 23, kommer dock inte ihåg vilken dag.
Förlåt för hjälpen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in