2009-10-01, 17:06
Medlem
Hej

Jag har en gammal xp recovery cd frn fujitsu-siemens, funkar den att installera windows p vilken ny dator som helst eller har de lagt in ngn check fr att det ej ska funka?
Citera
2009-10-01, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drumm3ln
Hej

Jag har en gammal xp recovery cd frn fujitsu-siemens, funkar den att installera windows p vilken ny dator som helst eller har de lagt in ngn check fr att det ej ska funka?

En recoveryskiva r en moifierad Windowsinstallation, dr hrdvarutillverkaren lagt in specifika drivrutiner fr de unika hrdvaror de valt att bygga sin dator utav, fast ibland ven en drs med applikationer osv. Om det fungerar alls p andra datorer vet man inte frrn man provat, kan fungera, kan om dert alls gr bli konflikter pga drivrutinerna osv, s jag skulle avrda, bttre att skaffa en vanlig s slipper du chansa.
Citera
2009-10-01, 18:23
Medlem
asdf011s avatar
Recovery

Senast jag testade, med en gammal IBM-XP Home-CD, funkade det iaf inte. Blue screen nr man frsker starta datorn efter att installationen slutfrts. S, som sagt, i mitt fall funkade det ej.
Citera
2009-10-01, 18:30
Medlem
RedClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drumm3ln
Hej

det funkar utmrkt men du blir andra sidan tvungen att ha en giltig nyckel
Citera
2009-10-01, 22:18
Medlem
Giltig nyckel har jag of course, det blir till att testa iaf...
win xp sp2...
Tack ska du ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in