Flashback bygger pepparkakshus!
2009-10-01, 10:58
Medlem
Har problem med att windows live messenger dör utan förvarning. Detta kan ske oavsett om jag skriver med någon eller inte. Oftast märker jag det på att fläkten i min bärbara drar igång (den hörs normalt inte).
I vanlig ordning får man ingen vettig info av microsoft alls, de hänvisade ett tag till något asiatiskt bolag och påstod att ett besök på deras sida skulle lösa bekymret, men där fanns ingen hjälp att få.
Har nu avinstallerat samtliga delar tillhörande windows live, och installerat om messengerbiten med enbart de få tillägg som är obligatoriska för dess funktion.
Har inga andra tillägg eller "ikoner" installerat för messenger.
Dock fortsätter problemet även efter ominstallationen.
Datorn är scannad enligt alla konstens regler efter viruis, spionprogram, registerproblem osv (jobbar som tekniker själv) men lyckas inte hitta vad som orsakar detta.

Hoppas att någon av er kan ha en aning om var jag ska börja leta.

Även om det inte är mycket hjälp bifogar jag informationen från eventviewer (2 poster):
Citera
2009-10-01, 16:45
Medlem
kvints avatar
Vad har du för laptop? Är drivrutinerna uppdaterade?
Citera
2009-10-02, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvint
Vad har du för laptop? Är drivrutinerna uppdaterade?

Det är en HP Compaq nx7400, alla drivrutiner uppdaterade samt fullständigt uppdaterat windows XP Pro SP3.
Spelar ingen roll om jag kör via LAN eller WLAN.

Ser precis att det finns en nyare BIOS till den, ska testa den och se om det gör skillnad, men det verkar långsökt då allt annat på datorn fungerar hur stabilt som helst.

Hårdvaran i korta drag:

CPU: Mobile DualCore Intel Core 2 Duo T7200, 2000 MHz (12 x 167)
RAM: 2 GB DDR2-667 DDR2 SDRAM (5-5-5-15 @ 333 MHz) (även testat 1 GB)
GFX: Mobile Intel(R) 945 Express Chipset Family
Ljud: Analog Devices AD1981HD @ Intel 82801GBM ICH7-M - High Definition Audio Controller [A-1]
LAN: Broadcom 440x 10/100 Integrated Controller
WLAN: Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG Network Connection
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in