Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-09-30, 17:54
Medlem
Det har dykt upp ett nytt fel för mig.
När jag är inne på sidor som facebook, nattstad m.fl så händer det att man vissa gånger inte kan klicka på en bild eller länk.

När man tar musen över en bild eller länk så brukar det ändras från en pil till ett finger, men vissa gånger ändras det inte, och när man klickar på bilden för att förstora det så funkar det inte, eller samma med en länk.
Vissa gånger händer det att man inte ens kan högerklicka på länken för att starta i en ny fönsterruta.

Vad är detta för problem?
Har såklart testat på mina PC och frågat kompisar om deras PC klarar av det, och självklart funkar det för dom att komma in i vissa länkar, alla använder FF och har PC, som ja frågat.

jag själv använder också FF men har Mac. Enligt mig så är det inte fel på länkarna, inte heller fel på bilderna, inte heller är det fel på FF, vad är kvar? Jo, att det är fel på datorn (Mac).

Varför brukar inte musen ändras från pil till ett finger när de går över en länk? eller en bild som går att klicka på?
Jag har också testat med att starta om datorn, ta ut musen och köra på touchpadden, men nej, inget som löser sig..
Citera
2009-09-30, 17:57
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Det har dykt upp ett nytt fel för mig.
När jag är inne på sidor som facebook, nattstad m.fl så händer det att man vissa gånger inte kan klicka på en bild eller länk.

När man tar musen över en bild eller länk så brukar det ändras från en pil till ett finger, men vissa gånger ändras det inte, och när man klickar på bilden för att förstora det så funkar det inte, eller samma med en länk.
Vissa gånger händer det att man inte ens kan högerklicka på länken för att starta i en ny fönsterruta.

Vad är detta för problem?
Har såklart testat på mina PC och frågat kompisar om deras PC klarar av det, och självklart funkar det för dom att komma in i vissa länkar, alla använder FF och har PC, som ja frågat.

jag själv använder också FF men har Mac. Enligt mig så är det inte fel på länkarna, inte heller fel på bilderna, Inte heller är det fel på FF, vad är kvar? Jo, att det är fel på datorn (Mac).

Varför brukar inte musen ändras från pil till ett finger när de går över en länk? eller en bild som går att klicka på?
Jag har också testat med att starta om datorn, ta ut musen och köra på touchpadden, men nej, inget som löser sig..

Och hur har du konstaterat detta?
Citera
2009-09-30, 18:05
Medlem
Låter mer som att det är fel på Firefox, har du testat att installera om det eller testat om det blir samma fel med tex. Safari?
Citera
2009-09-30, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Och hur har du konstaterat detta?

Ganska simpelt. Jag är ingen maciban, så därför kan jag lägga problemet på Apple produkt, något som macibaner inte kan, då de lägger problemet på något annat, sålänge det inte rör företaget.

Sen så är jag ganska logisk också.
Jag har sett 5 PC datorer med FF som klarar av att gå in på en specifik länk som inte jag kan med min dator. Om dessa 5 PC datorer klarar av att se en länk genom FF och inte min dator gör det så kan inte problemet ligga i FF, utan det måste vara något med datorn..

men för DIN skull så ska jag avinstallera, starta om, och installera FF och se om problemet är löst..kommer strax tillbaks med svar.
Citera
2009-09-30, 18:09
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ganska simpelt. Jag är ingen maciban, så därför kan jag lägga problemet på Apple produkt, något som macibaner inte kan, då de lägger problemet på något annat, sålänge det inte rör företaget.

Jag har sett 5 PC datorer med FF som klarar av att gå in på en specifik länk som inte jag kan med min dator. Om dessa 5 PC datorer klarar av att se en länk genom FF och inte min dator gör det så kan inte problemet ligga i FF, utan det måste vara något med datorn..

men för DIN skull så ska jag avinstallera, starta om, och installera FF och se om problemet är löst..kommer strax tillbaks med svar.

Men du är ju bränd. Jag undrar bara om det är samma fel i annan läsare... Men som vanligt har du en hemsk attityd, vad är det med dig? Får du för lite sex hemma?

Äh, hade en del grejer på lager som du skulle kunnat prova för att ev. lösa problemet, men med din attityd så låter jag någon annan hjälpa dig.

Peace.

Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Låter mer som att det är fel på Firefox, har du testat att installera om det eller testat om det blir samma fel med tex. Safari?
SÅKLART DET INTE ÄR!!! DET FUNGERAR JU PÅ ALLA ANDRA DATORER!!!!!!
Citera
2009-09-30, 18:18
Medlem
Citat:
Men du är ju bränd. Jag undrar bara om det är samma fel i annan läsare... Men som vanligt har du en hemsk attityd, vad är det med dig? Får du för lite sex hemma?

Äh, hade en del grejer på lager som du skulle kunnat prova för att ev. lösa problemet, men med din attityd så låter jag någon annan hjälpa dig.

Peace.

SÅKLART DET INTE ÄR!!! DET FUNGERAR JU PÅ ALLA ANDRA DATORER!!!!!!

Jag hoppas att det var ironi ^^
Citera
2009-09-30, 18:20
Medlem
smurfehs avatar
Ja, självklart. Givetvis kan det ha med Firefox att göra, men behöver inte vara det. Finns massor av felsökningssteg man kan prova - men med TS attityd tycker jag han kan ta reda på det själv.
Citera
2009-09-30, 18:20
Medlem
Citat:

Nähä, för det kan inte vara någon fel inställning, korrupt konfigfil eller vafan som helst?
Ge mig länken så kollar jag gärna
Citera
2009-09-30, 18:21
Medlem
Citat:

Peace.

Japp, min attityd är ganska hemsk, för en maciban.
Men för andra normala människor så är det inte hemskt.

Avinstallerade FF, startade om datorn, installerade om FF.
Körde med multitouch, tar pilen över en bild, men inget ändras.
Det är fortfarande en pil, och efter 16 snabba klick på bilden så öppnas det 4 bilder efter varandra. Nu går jag till den specifika länken och har musen över, och nej, det ändras inte till någon finger. Det är en pil, och när jag klickar på länken så öppnas inte länken.

Citat:

Hahahaha, please. Safari installeras inte på min dator. Jag är rädd för virus och skräpprogrm ! Har hellre IE än Safari.
Citera
2009-09-30, 18:22
Medlem
Hispers avatar
Posta gärna något/några exempel på länkar som inte fungerar för dig.
Citera
2009-09-30, 18:26
Medlem
Här är en länk som andra datorer kan klicka på och se innehållet, men på denna dator (Mac) går det inte. har också avinstallerat/startat om/installerat om FF.

http://www.elephantos.com/en/smart-shop/mushroom-cultivation/growkits?osCsid=11a98530829a9e2cf8466894e7b43a23

I den länken ser ni nått som står "cubensis mushroom growkit ".. kommer ni in i den länken?
Citera
2009-09-30, 18:26
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Nähä, för det kan inte vara någon fel inställning, korrupt konfigfil eller vafan som helst?
Ge mig länken så kollar jag gärna

Tyvärr så finns inte det i TS värld. Allt som inte fungerar är relaterat till Steve Jobs och Gulddoppade Macen.

Pulse,

Din attityd är inte hemsk för ”normala” personer, lust att definiera normal?

Det jag menar med hemsk är att du kastar ur dig spekulationer om vad du tror vara fel(eller snarare VET), men du skriver inte hur du har kommit fram till vad som är fel... Därför du ska prova med andra läsare. Vägrar du lägga in Safari prova med Chrome eller vafan som helst.

Citat:
Här är en länk som andra datorer kan klicka på och se innehållet, men på denna dator (Mac) går det inte. har också avinstallerat/startat om/installerat om FF.

http://www.elephantos.com/en/smart-shop/mushroom-cultivation/growkits?osCsid=11a98530829a9e2cf8466894e7b43a23

I den länken ser ni nått som står "cubensis mushroom growkit ".. kommer ni in i den länken?

Fungerar i både FF, Safari, Chrome för mig, utan problem.

Prova i annan läsare nu så får du iaf reda på om det är korrupt .plist för Firefox t.ex
Senast redigerad av smurfeh 2009-09-30 kl. 18:29.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in