• 2
  • 3
2009-11-04, 22:05
Medlem
Övningen som du beskriver har jag fått i mitt rehabprogram från min sjukgymnast. Har en skada på rotatorkuffen sedan 6 mån tillbaka.. Varför ska jag köra denna övning om den nu är skadlig ?
Citera
2009-11-04, 22:42
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 77martin
Övningen som du beskriver har jag fått i mitt rehabprogram från min sjukgymnast. Har en skada på rotatorkuffen sedan 6 mån tillbaka.. Varför ska jag köra denna övning om den nu är skadlig ?
Det ska du inte.
Citera
2009-11-05, 07:09
Medlem
Ska ringa min sjukgymnast snarast.. Det här låter ju inte bra. Nämn nån övning du skulle rekommendera vid rehab för rotatorcuffen ?
Citera
2009-11-05, 08:13
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ska ringa min sjukgymnast snarast.. Det här låter ju inte bra. Nämn nån övning du skulle rekommendera vid rehab för rotatorcuffen ?
Finns hundratals men be sjukgymnasten om han är duktig på axlar att visa någon annan.

Förstår han inte varför den är dålig så läs upp artikeln för honom.

Mvh
Citera
2009-11-05, 11:06
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaLaban
Såhär.
http://www.exrx.net/WeightExercises/...lRotation.html

Fast ståendes med en hantel istället för cabledrag.

Aha du menar looklikearetard rotations.
Citera
2009-11-09, 13:33
Medlem
Har diskuterat med sjukgymnasten nu, hon säger att supraspinatus inte kommer i kläm om jag endast roterar till 45grader. Men en överstigning av det kommer trigga fram en ännu värre skada, så frågan är om 45graders rotation verkligen "hjälper" så mycket i min rehab att det är nödvändigt att köra den? Förvirrad !!
Citera
2009-11-10, 15:44
Medlem
Axons avatar
Citat:
Har diskuterat med sjukgymnasten nu, hon säger att supraspinatus inte kommer i kläm om jag endast roterar till 45grader. Men en överstigning av det kommer trigga fram en ännu värre skada, så frågan är om 45graders rotation verkligen "hjälper" så mycket i min rehab att det är nödvändigt att köra den? Förvirrad !!
Anledningen till att denna övning är dålig har inte med inklämning att göra. Läs texten igen, ordentligt.

Mvh
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in