2013-04-20, 02:19
Medlem
banankakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackjackk
Varför är det så viktigt att vi avsäger oss religionen? På vilket sätt kommer vi förändras som människor då?

Islam och religion i synnerhet är en cancersvulst som förtär människans sinnen.

Hade det inte varit för religion så hade det varit fred på jorden.
Citera
2013-04-20, 02:21
Medlem
blackjackks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banankakan
Islam och religion i synnerhet är en cancersvulst som förtär människans sinnen.

Hade det inte varit för religion så hade det varit fred på jorden.

Utveckla det första stycken.

Jaså? Första och andra världskriget är ju ett levande bevis på att det hade varit fred på jorden utan religion.
Citera
2013-04-20, 02:26
Medlem
banankakans avatar
Citat:
Utveckla det första stycken.

Jaså? Första och andra världskriget är ju ett levande bevis på att det hade varit fred på jorden utan religion.

Behövs inte vidare utveckling , du är smart nog att inse vad det är jag menar.

Första och andra världskriget var en del av en större religiös plan.

Hade vi haft så mycket Mena i Europa annars?
Det var en domino effekt, krigen i Balkan hade inte förekommit.

Muslimska Bosniaker och Albaner hade inte fått sätta livet till.
Citera
2013-04-20, 02:34
Medlem
blackjackks avatar
Citat:
Behövs inte vidare utveckling , du är smart nog att inse vad det är jag menar.

Första och andra världskriget var en del av en större religiös plan.

Hade vi haft så mycket Mena i Europa annars?
Det var en domino effekt, krigen i Balkan hade inte förekommit.

Muslimska Bosniaker och Albaner hade inte fått sätta livet till.

Du kan inte vara fullt seriös med det fetmarkerade?! Hur kan man skylla WW I&II på religion?

Men i vilket fall som helst, det du förespråkar (hat mot islam) går emot albanismen som du enligt dig själv bekänner dig till.

Känns denna meningen igen? - E mos shiko kisha e xhamia feja e shyptarit eshte shqyptaria

Den går tvärtemot vad du själv förespråkar.
Citera
2013-04-20, 02:37
Medlem
banankakans avatar
Citat:
Du kan inte vara fullt seriös med det fetmarkerade?! Hur kan man skylla WW I&II på religion?

Men i vilket fall som helst, det du förespråkar (hat mot islam) går emot albanismen som du enligt dig själv bekänner dig till.

Känns denna meningen igen? - E mos shiko kisha e xhamia feja e shyptarit eshte shqyptaria

Den går tvärtemot vad du själv förespråkar.

Hade det inte varit för religion. Så hade bosniska och albanska liv inte gått till spillo.

Det var så jag menade .
Citera
2013-04-20, 02:38
Medlem
blackjackks avatar
Citat:
Hade det inte varit för religion. Så hade bosniska och albanska liv inte gått till spillo.

Det var så jag menade .

Serberna hade mördat oss i vilket fall som helst, med eller utan religion.
Citera
2013-04-20, 10:54
Medlem
Fightern90s avatar
Citat:
Serberna hade mördat oss i vilket fall som helst, med eller utan religion.

Håller med dig, serberna hade dödat oss i vilket fall som helst, men det hade nog varit mindre antal döda om det inte hade varit för religionen...
Senast redigerad av Fightern90 2013-04-20 kl. 11:49.
Citera
2013-04-20, 14:34
Medlem
blackjackks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fightern90
Håller med dig, serberna hade dödat oss i vilket fall som helst, men det hade nog varit mindre antal döda om det inte hade varit för religionen...

Håller inte med dig i det markerade, ja oss bosniaker som exempel. Hade det inte varit för religionen hade vi inte dödat så pass lite civila som vi faktiskt gjorde utan vi hade verkligen gått loss på den serbiska civilbefolkningen.

Hade jag själv varit i krig hade jag inte rört en enda civil då det är en stor synd enligt min religion. Men hade jag inte varit religiös, ja då hade jag gått lös på den civila befolkningen för att hämnas då jag inte ser några konsekvenser av det utan min religion.
Citera
2013-04-20, 17:15
Medlem
Citat:
hade jag inte varit religiös, ja då hade jag gått lös på den civila befolkningen för att hämnas då jag inte ser några konsekvenser av det utan min religion.
Så du måste ha en religion som säger åt dig vad som är rätt o fel. Moral är inget du kan lära dig utan religion eller?
Citera
2013-04-20, 17:22
Medlem
blackjackks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jugosloven
Så du måste ha en religion som säger åt dig vad som är rätt o fel. Moral är inget du kan lära dig utan religion eller?

Självklart kan jag lära mig om moral utan religion men i krigstider så är moralen det sista man tänker på, en icke-religiös människa inte ser några konsekvenser av att göra handlingar som går emot moralen under krigstider medan en religiös människa gör det (i nästkommande liv).
Citera
2013-04-20, 17:31
Medlem
Citat:
Självklart kan jag lära mig om moral utan religion men i krigstider så är moralen det sista man tänker på, en icke-religiös människa inte ser några konsekvenser av att göra handlingar som går emot moralen under krigstider medan en religiös människa gör det (i nästkommande liv).
Ja då bevisar det återigen att du är dum i huvudet och behöver en bok som är snart 1500 år gammal.
Det är ju från den du lär dig din såkallade moral, kallar tjejer för horor för att dom knullar innan dom gifter sig, kallar tjejer för horor bara för att dom har kort kjol, jävla bra bok om man vill lära sig lite moral.
Religiös eller inte, man rör inte civila i krig. De som gör bort sig får åka till Haag.

Vi ser ju också hur snälla ni religiösa människor är mot oss civila haha. Hur många bomber i veckan smälls det av er religiösa människor mot oss civila?
Citera
2013-04-20, 17:44
Medlem
blackjackks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jugosloven
Ja då bevisar det återigen att du är dum i huvudet och behöver en bok som är snart 1500 år gammal.
Det är ju från den du lär dig din såkallade moral, kallar tjejer för horor för att dom knullar innan dom gifter sig, kallar tjejer för horor bara för att dom har kort kjol, jävla bra bok om man vill lära sig lite moral.
Religiös eller inte, man rör inte civila i krig. De som gör bort sig får åka till Haag.

Vi ser ju också hur snälla ni religiösa människor är mot oss civila haha. Hur många bomber i veckan smälls det av er religiösa människor mot oss civila?

Gå klart SFI kursen så att du förstår vad jag vill ha sagt med det jag skrev.

Varifrån får du att jag kallar tjejer horor för att dom har kort kjol och har sex innan dom gifter sig? Men en tjej däremot som ligger med nya killar varje vecka är en slampa i mina ögon.

Kommunister är ju kända för att inte röra civila i krig

Ska vi jämföra bomber som religiösa och civila människor släpper? Ok jag börjar:

Nagasaki & Hiroshima
Vietnamkriget
Irakkriget
Afghanistankriget
första och andra världskriget

Hitler, Stalin, Bush, Obama.

Din tur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto