2004-01-14, 18:41
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Starka ord du använder.. kan du backa upp dem?
Låter snarare som att du är en sån där reclaimare eller annat löst pack som välförtjänt fått smaka på lite vit batong vid något tillfälle.
Behandlar man polisen med respekt blir man bemött med densamma, det är mina erfarenheter.
Sen kan man fan skylla sig själv om man inte har vett nog att inte gå fram och käfta med en polis då situationen är uppenbart opassande för detta.
Låter snarare som att du är en sån där reclaimare eller annat löst pack som välförtjänt fått smaka på lite vit batong vid något tillfälle.
Behandlar man polisen med respekt blir man bemött med densamma, det är mina erfarenheter.
Sen kan man fan skylla sig själv om man inte har vett nog att inte gå fram och käfta med en polis då situationen är uppenbart opassande för detta.
Det här var nog fanemej det dummaste jag läst på länge.
SJÄLVKLART är det rätt att påpeka felaktigheter även om det är en polis som begår den. Eftersom polisen har otroligt stor makt och långtgående befogenheter är det av största vikt att dessa individer på ett ödmjukt sätt kan hantera kritik, även från upprörda och drogpåverkade människor utan att för en sekund brista i sin proffessionalism och vara ytterst sparsamma med de befogenheter de har.
Jag har själv arbetat som dörrvakt, och där ofta utsatts för kränkningar och jobbiga människor som betett sig illa. Många vakter svarar med våld, varpå det blir slagsmål, hot, anmälningar, rättegångar och en massa skit... där vakten i nästan samtliga fall gått vinnande ur rättssalen... men ofta blir uppspöad nästa gång han visar sig på stan.
Om man försöker att slappna av i sin yrkesroll, lyssna på kritiken, vara ödmjuk och hjälpande och använda humor så blir det nästan aldrig några problem.
Jag har också sett många kollegor missbruka sina befogenheter på ytterst vidriga sätt... och det gagnar inte någon.
Poliserna måste släppa kylskåpet, slappna av och förstå att de jobbar i ett serviceyrke.