• 4
  • 5
2004-01-14, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Starka ord du använder.. kan du backa upp dem?

Låter snarare som att du är en sån där reclaimare eller annat löst pack som välförtjänt fått smaka på lite vit batong vid något tillfälle.

Behandlar man polisen med respekt blir man bemött med densamma, det är mina erfarenheter.

Sen kan man fan skylla sig själv om man inte har vett nog att inte gå fram och käfta med en polis då situationen är uppenbart opassande för detta.

Det här var nog fanemej det dummaste jag läst på länge.

SJÄLVKLART är det rätt att påpeka felaktigheter även om det är en polis som begår den. Eftersom polisen har otroligt stor makt och långtgående befogenheter är det av största vikt att dessa individer på ett ödmjukt sätt kan hantera kritik, även från upprörda och drogpåverkade människor utan att för en sekund brista i sin proffessionalism och vara ytterst sparsamma med de befogenheter de har.

Jag har själv arbetat som dörrvakt, och där ofta utsatts för kränkningar och jobbiga människor som betett sig illa. Många vakter svarar med våld, varpå det blir slagsmål, hot, anmälningar, rättegångar och en massa skit... där vakten i nästan samtliga fall gått vinnande ur rättssalen... men ofta blir uppspöad nästa gång han visar sig på stan.
Om man försöker att slappna av i sin yrkesroll, lyssna på kritiken, vara ödmjuk och hjälpande och använda humor så blir det nästan aldrig några problem.

Jag har också sett många kollegor missbruka sina befogenheter på ytterst vidriga sätt... och det gagnar inte någon.

Poliserna måste släppa kylskåpet, slappna av och förstå att de jobbar i ett serviceyrke.
2004-01-14, 18:48
Medlem
Dumsmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherminator
Blev lite förvånad över hur många IQ befriade inlägg det fanns i denna tråd.

ditt inlägg var jävligt smart och skiljde sig från mängden så det bevisar att du är full av IQ...
2004-01-14, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherminator
Varför tror ni att polisen bekymmrar sig med att skriva en lång rapport angående Björks uppträdande om något inte inträffat. Att polisen skulle försöka skydda sig själva för att man gjort "ett dåligt jobb" är helt felaktigt.
Menar du att rapporter alltid blir sanna bara för att de är långa och skrivna av polisen? Poliserna är ju inte mer än människor och det finns garanterat rötägg som ljuger eller överdriver för att sätta dit någon de inte gillar. Därmed inte sagt att det är vad som skett i detta fall.

Förövrigt står jag inte på någons sida, ord står mot ord och jag var inte på plats vid tillfället för incidenten.
2004-01-14, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nnww
Förövrigt står jag inte på någons sida, ord står mot ord och jag var inte på plats vid tillfället för incidenten.

Av det jag sett av Björk vet jag att han inte är en särskilt sympatisk person. Det jag tror har hänt är att ett rötägg har mött ett annat rötägg...
2004-01-14, 21:14
Medlem
90% av polisen är socialdemokrater till att börja med....![opolitisk organisation in my ass] (om ni inte tror mig så kan ni ju kolla vem som har bestämt i Sverige de senaste 100 åren, om man tex tror att POLISEN/MILITÄREN är skild från REGERINGS makt så är man ju direkt naiv/idiot)

Därför ligger det i deras (ofta) personliga intresse att sätta dit en "elak" MODERAT färgstark politiker som Björk.

Så jäkla enkelt var det!

Tokarev
2004-01-14, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokarev
90% av polisen är socialdemokrater till att börja med....![opolitisk organisation in my ass] (om ni inte tror mig så kan ni ju kolla vem som har bestämt i Sverige de senaste 100 åren, om man tex tror att POLISEN/MILITÄREN är skild från REGERINGS makt så är man ju direkt naiv/idiot)

Därför ligger det i deras (ofta) personliga intresse att sätta dit en "elak" MODERAT färgstark politiker som Björk.

Så jäkla enkelt var det!

Tokarev

Tvärtom. Det finns - enligt diverse undersökningar - en klart borgerlig majoritet inom poliskåren. Jag har letat och letat hos borgerliga skribenter för att hitta nåt som ger stöd åt den teorin, men även de kan emellanåt vara förskräckta över den massiva borgerliga övervikten inom poliskåren (ni vet, representativ för samhället i övrigt blabla). Har du en källa skulle jag gärna ta del av den.

För övrigt känner jag moderata tungviktare som inte är ett dugg förvånade över det som hänt. Bara en tidsfråga, säger de. Hr Björck är tydligen ökänd för sin attityd mot alla som säger emot - även inom det egna partiet. Han "läxar" gärna upp även partikamrater, enligt uppgift.
Själv rtro jag att det kommer att rinna ut i sanden men att hr Björck kommer att bli tuppröd i ansiktet stup i kvarten när frågan kommer upp.
2004-01-14, 23:05
Medlem
Jaha DUDE...!

Var skulle den MODERATA majoriteten ligga? hahahaha Du är ju direkt DUM I HUVUDET (inget personligt) om du tror det!

Rikspolisstyrelsen är politiskt tillsatt....! Och har varit det sedan 1945..
(ungefär som Sveriges Radio)

Jag känner massor av snutar! De är sossar hela bunten! jag lovar dig, detta är förstahandinformation!

De ÄLSKAR att kallas för facister, av desinformatoriska grunder.
(Av samma grunder desinformerar man om SÄPOs kompetens).

Nämn en enda polis som är politisk till "höger"...så ska du få en "stjärna" i ditt pass

Tokarev
2004-01-14, 23:56
Medlem
contrerass avatar
Ja du Tokarev,poliskåren består nog av en salig blandning av både höger och
vänster anhängare,men peronligen tror jag att en majoritet av poliserna på
gatunivå är lagda åt höger,dels av egen erfarenhet(iof så var det länge sedan jag hade med polisen att göra).Men högre upp i hirarkin tror jag att det fortfarande finns en hel del med mer humana åsikter.
Jag tror själv att vi skulle ha ett ännu värre samhälle om herr Björk på eget
bevåg fick bestämma hur polisen ska agera.
2004-01-15, 05:42
Medlem
Eftersom du frågade. Jag kan återkomma med mer info (först är jag tvungen att ta kontakt med Moderaterna!).
Gunnar af Geijerstam, Uddevalla
Ove Andersson, Stenungsund
Dessutom känner jag flera till men de ska inte behöva hängas ut här. Jag tycker bara det är naivt att tro att ens egna erfarenheter måste vara det som som gäller överallt. Det finns undersökningar från bl a Polishögskolan om de politiska sympatierna (liksom för militären) och det är en förkrossande borgerlig majoritet. Och har varit så ända sedan 50-talet. Ska se om jag kan rota fram siffrorna åt dig.
2004-01-15, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokarev
Var skulle den MODERATA majoriteten ligga? hahahaha Du är ju direkt DUM I HUVUDET (inget personligt) om du tror det!

Jag är ganska övertygad om att du har fel Tokarev och att commuter har rätt.

Jag har också läst ett flertal undersökningar om politiska inriktningar inom polisen som alla visar på en borgerlig övervikt.
2004-01-15, 10:13
Medlem
Sarumans avatar
Ingen av oss vet exakt vad som hände... - det verkar som om sossarna och vänsterpack tror på polisen medans moderater och andra hederliga människor tror på Björck.

Det är ganska roligt hur artiklarna är skrivna - det finns inga fulla undomar som är vittnen till vad som hänt, för de ligger däckade överallt med armar och ben i förvridna positioner - vissa ligger mitt i vägen... (detta är min uppfattning av situationen)

Jag skulle nog också gått å sagt till polisen - det är helt sjukt att se små 13-14 åriga småkidz asfulla ute på stan...
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in