2009-10-11, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locos
Du har ju inte många hästar hemma i stallet. Då kan väl lika väl de speca fakturan med, kli på pungen 4:-, hämta verktyg 10:-, slitagekostander verktyg 1:-, värmekostander byggnad 1:- och så vidare och så vidare. Varför i helvete specifiera en avgift på demontering av däck??? Du skulle ju speca iväg varenda räkning och räkna in alla omkostander och skriva in dem på ett kvitto. Hur roligt skulle det vara? Varför inte baka in allt i priset som en normal affär gör? Visst det behöver specifieras ibland. Men enligt dig så skulle det vara okej att bryta ner mjölkpriset i beståndsdelar också. Finns inget värre än dessa jävla påhitt och omkostnader som företagen ska snyfta med på ens kvitton.

Du får inte kasta ett däck på fälg på soptippen! dom ber dej ta det till en däckfirma för demontering! är det då fel av däckfirman att ta betalt för arbetet tyckr du?
Citera
2009-10-11, 20:20
Medlem
_Strebers avatar
Postens avgift på 100 kr vid förtullning av importvara, oavsett tull o momsbelopp!
Citera
2009-10-11, 21:13
Medlem
HarryHotters avatar
Telia har infört en uppsägningsavgift fick jag erfara när jag flyttade telefonin till en annan operatör.
Citera
2009-10-13, 15:10
Medlem
DickGeneros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Hope
Du får inte kasta ett däck på fälg på soptippen! dom ber dej ta det till en däckfirma för demontering! är det då fel av däckfirman att ta betalt för arbetet tyckr du?

Tips! I t.ex. linköping kan man numera lämna däck med fälg hos återvinningsstationerna, utan kostnad.
Citera
2009-10-13, 16:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HarryHotter
Telia har infört en uppsägningsavgift fick jag erfara när jag flyttade telefonin till en annan operatör.

Hur fan kan det existera något så korkat?!
Citera
2009-10-19, 15:42
Medlem
midnighttrains avatar
avgiften på 100kr som tullen tar ut när man importerar nått utanför eu.

ryanair som tar 110kr per person! i "transaktionsavgift" när man betalar med annat kort än visa electron. tillochmed om man har ryanairs egna visa/mastercard ska man pröjsa.
Citera
2009-10-19, 16:54
Medlem
Konsult TTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midnighttrain
ryanair som tar 110kr per person! i "transaktionsavgift" när man betalar med annat kort än visa electron. tillochmed om man har ryanairs egna visa/mastercard ska man pröjsa.
Ryanair är väl världsmästare på att ta ut avgifter på allt och lite till ?
T ex måste man betala för att checka in till flyget. Checka in måste du - annars får du inte åka med. Varför kan inte det ingå i biljettpriset då ??

Se deras avgifter: http://www.ryanair.com/site/SE/faqs.php?sect=CHARGES

/ TT - som aldrig åkt och aldrig kommer att åka med Ryanair!
Citera
2009-10-21, 09:12
Medlem
Ojoj. Det finns massor jag stör mig på.

Den mest irriterande avgiften jag stöter på är när banken DRAR ränta från mitt bankgirokonto. Ett konto utan kredit som jag aldrig legat minus på.

Anledningen är att om jag flyttat pengar därifrån för tidigt efter att dom kommit in så anser dom inte att dom är mina än tydligen.

Hur kan jag behöva betala banken ränta på mina pengar? Inte direkt så de lånat ut något till mig.

Att hela bank/plusgirosystemet ska ta flera dagar på sig att slutföra en transaktion i dagens samhälle är lite av ett hycklande.
Citera
2009-10-21, 11:59
Medlem
Uppkopplingsavgiften som typ alla teleoperatörer har. En gammal kvarleva från när samtalen behövde kopplas manuellt. En helt bisarr avgift.
Citera
2009-10-22, 20:39
Medlem
Tjippmunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeMigMat
Uppkopplingsavgiften som typ alla teleoperatörer har. En gammal kvarleva från när samtalen behövde kopplas manuellt. En helt bisarr avgift.
tele2 har börjat med att debitera per påbörjad minut istället för påbörjad sekund
Citera
2009-10-23, 10:35
Medlem
Swedbanks avgift på 50:- för att skriva ut ett ensidigt kontouttdrag är också en härlig avgift. 5 sekunders jobb för bankmannen och ett A4.

Och ja det har förstås sett till så att man inte skriva ut den själv från internetbanken för då får man inte med namn och adress på uttdraget.
Citera
2009-10-24, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kronan
Jag stör mig på att betala 60kr / år för att ha ett fordon i fordonsregisteret.

Stör mig även på att företag tar ut en sk. fakturaavgift innnan man har autogrio. Sen när man betalar med autogiro och slipper avgiften så kommer en kopia på fakturan varje månad!!

Mm, den är inte rolig. Ej heller att den var tänkt som en tillfällig avgift...

Själv stör jag mig på SF Biografer där man får betala extra för att köpa biljetter online, låt inte fulla apor göra sjk-kalkyler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in