Flashback bygger pepparkakshus!
2009-09-30, 00:18
Medlem
Jag installerade word, och då konverterades alla befintliga wordpad-dokument till wordformat. vilket är högst oönskvärt. hur gör man för att undvika det?
Citera
2009-09-30, 00:22
Medlem
boostankans avatar
1. Högerklicka på ett dokument(format) som du inte vill ska öppnas med word.
2. Välj "Öppna med.."
3. Välj programmet du vill öppna med och se till att rutan "öppna alltid med detta program" är i-klickad.
Citera
2009-09-30, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vikktor
Jag installerade word, och då konverterades alla befintliga wordpad-dokument till wordformat. vilket är högst oönskvärt. hur gör man för att undvika det?
De konverteras knappast, de är bara associerade till filändelsen så när du tittar på en sådan fil har den ikonen från Word. Går bra att öppna med Wordpad ändå, eller associera om enligt ovan så det öppnas med valfritt program.
Citera
2009-09-30, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vikktor

Det är nog helt enkelt så att Word har lagt rabarber på filändelsen .rtf som tidigare var kopplad till WordPad.
Inga dokument har i så fall konverterats till Word-format, skillnaden är att Word startas i stället för Wordpad när du öppnar dokumentet.
Citera
2009-09-30, 12:27
Medlem
tack, perfekt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här