Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-09-29, 21:50
Medlem
Halloj. jag stött på ett märkligt problem.. Det är så att jag har två partitioner på min dator, den ena är C där enbart Windows XP ska vara installerat och D där spel, program, nerladdningar och annat bös ska vara.

På C har jag lagt 8Gb och det står nu att jag har lågt diskutrymme och kolla nyss och där finns bara 60Mb kvar. Vafan tänkte jag och kollar hur mycket de fanns i alla "huvud mappar" som ligger direkt under C:\ och fann där att dem tillsammans endast kom upp i 4.8 GB. Jag är ju ingen matte kille men är ganska övertygad om att 8 - 4.2 = 3.8. Alltså är det 3.8Gb som inte finns men ändå tar plats. Jag installera nyligen Voddler och har sett lite filmer men den är installerad på D men funderar på om den lägger nå skit på C:\ ändå, men de borde väl synas? Voddler har lagt en mapp på C fast den är endast på drygt 550Mb.

Vad kan det vara för fel? Vart ligger denna osynliga mängd data? Kan inte ens packa upp DVD filmer längre för att de finns så lite plats på C:\!
Citera
2009-09-29, 21:53
Medlem
FISKISCHs avatar
Har du så du ser dolda mappar? Annars ligger det säkert massa bråte i någon av dessa. Gå in på mappalternativ och kolla.
Citera
2009-09-29, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FISKISCH
Har du så du ser dolda mappar? Annars ligger det säkert massa bråte i någon av dessa. Gå in på mappalternativ och kolla.

Yes de har jag på. jag finner det sjukt, ger mig fan på att De är voddler som lägger nån buffer-massa någonstans som inte tas bort eller nått. Nu spekulerar jag fritt
Citera
2009-09-30, 00:29
Medlem
hasenfrasens avatar
Slå av System Restore på C: samt kör CCleaner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in