2009-09-29, 17:34
Medlem
Hej, jag har ett problem, jag kan knappt ha fötterna på marken för då slickar min valp sönder dem! hur ska jag få honom att sluta med detta och varför gör han så?

annan fråga: min hund tuggar på kablar, spelar ingen roll hur mycket jag säger till och drar bort honom därifrån /ger annan leksak, hur får jag honom att sluta?
Citera
2009-09-29, 17:39
Medlem
movieboys avatar
Fick ett tips en gång, häll ut ättika där du inte vill att din hund ska bita/gnaga. Luktar ju inte gott så det är upp till dig om det är värt det
Citera
2009-09-29, 17:55
Medlem
Du får fortsätta, och åter fortsätta, säga nej åt hunden. Till slut så lär den sig.
Hur gammal är den?
Citera
2009-09-29, 18:25
Bannlyst
Visa hunden vem som bestämmer och gör regler.
Om du kommer avge negativa vibbar kommer hunden göra som du vill, och sluta med denna obehagliga ovana.
Citera
2009-09-29, 18:37
Bannlyst
bada fötterna lite oftare? det är förmodligen din tåsvett (saltet) som hunden vill åt.
Citera
2009-09-29, 19:15
Medlem
Sitdowns avatar
Ge honom nåt ben så kanske han skiter i kablarna..
Om du redan prövat så så får du helt enkelt jobba på
Citera
2009-09-29, 20:41
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenieh
Hej, jag har ett problem, jag kan knappt ha fötterna på marken för då slickar min valp sönder dem! hur ska jag få honom att sluta med detta och varför gör han så?

annan fråga: min hund tuggar på kablar, spelar ingen roll hur mycket jag säger till och drar bort honom därifrån /ger annan leksak, hur får jag honom att sluta?

Är detta samma valp som du i en annan tråd beskrev anföll andra hundar o skällde obehärskat på dessa? Jag tror du behöver en del konkret vägledning för att komma tillrätta med dina problem o det lämpar sig tyvärr inte ett forum på nätet för. Det du borde göra är att så fort som möjligt (inom den närmaste veckan) få tag på en valpkurs i din närhet där du kan få hjälp av instruktörer som får helhetsbilden + träffar din valp!
Citera
2009-10-31, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Är detta samma valp som du i en annan tråd beskrev anföll andra hundar o skällde obehärskat på dessa? Jag tror du behöver en del konkret vägledning för att komma tillrätta med dina problem o det lämpar sig tyvärr inte ett forum på nätet för. Det du borde göra är att så fort som möjligt (inom den närmaste veckan) få tag på en valpkurs i din närhet där du kan få hjälp av instruktörer som får helhetsbilden + träffar din valp!

har aldrig skrivit en sån tråd kan varit nån annan som varit inne på min men tror knappast det
Citera
2009-10-31, 02:27
Medlem
Köp en katt så får din valp något att leka med.
Citera
2009-10-31, 02:36
Medlem
Genastys avatar
Min hund slickar inte på mig. Varför? För jag säger "Nej" och stöter till hunden. Han fattar. Han blir inte ledsen. Han lär sig bara att det inte är OK.
Citera
2009-10-31, 07:12
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenieh
har aldrig skrivit en sån tråd kan varit nån annan som varit inne på min men tror knappast det
https://www.flashback.org/showpost.php?p=18955776&postcount=24
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in