Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-09-29, 16:47
Medlem
Twitters avatar
Jag tycker att mod borde bli lite hårdare med att skicka ut varningar till dom som skiter i att det finns en klistrad tråden som t.ex Den ENDA köpa stationär dator-tråden. Då tror jag att folk skärper sig lite och läser reglerna.
Citera
2009-09-29, 17:07
Medlem
micaeles avatar
Varningar skickas nog inte ut så lättvindligt, däremot är tillsägelser för felparkerade trådar att föredra, måhända med stöd av 0.02.
Dock löses inte problemet på något sätt genom att dela ut fler eller hårdare tillsägelser, eftersom det i huvudsak är nya och orutinerade användare som står för felplaceringar. Dessa har ju inte fått några 'extra' tillsägelser ännu eller begrundat reglerna med mikroskop.
Citera
2009-09-29, 17:13
Medlem
Psyko-12s avatar
Dom som kommer och inte ens läst reglerna kommer knappast att bry sig om FAQ trådarna. Dom postar på för att få högre post coutn och så.
Att varna varenda en är ju bara ett slöseri med resurser.
Citera
2009-09-30, 18:50
Medlem
Dr.Elmos avatar
Men däremot folk som trådspamma forumet enbart för att bli bannade, borde bli bannade eller åtminstonde jävligt hårt varnade och sedan bannade?

Misstolka mig inte nu. Jag syftar på användare som skriver fem trådar inom 10 minuter där alla säger; "ALLA MODS ÄR BÖÖÖGAR!"
Citera
2009-09-30, 18:55
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Elmo
Men däremot folk som trådspamma forumet enbart för att bli bannade, borde bli bannade eller åtminstonde jävligt hårt varnade och sedan bannade?

Misstolka mig inte nu. Jag syftar på användare som skriver fem trådar inom 10 minuter där alla säger; "ALLA MODS ÄR BÖÖÖGAR!"
Har man en sån inställning till mods och Flashback då åker
man snart ut genom dörren ändå. Med all rätt också.
Citera
2009-09-30, 19:12
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twitter
Jag tycker att mod borde bli lite hårdare med att skicka ut varningar till dom som skiter i att det finns en klistrad tråden som t.ex Den ENDA köpa stationär dator-tråden. Då tror jag att folk skärper sig lite och läser reglerna.

Mja, att kasta ut varningar för slarv av denna karaktär känns en aning överdrivet.

Varning ska baseras på starkare saker än det som du nämner. Men en tillsägelse för upprepade inlägg av samma medlem utförs och även på korspostningar.

Upprepas detta så växer tillsägelserna till en varning och därefter en stund frånvaro ifrån FB.

Däremot för att lyfta ögonbrynen på medlemmen och h*ns inlägg så låses tråden med hänvisning till den klistrade tråden. Det vill säga " gör om, gör rätt "
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in