2009-09-29, 14:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
G inte och kp en sng eller nt annat stort utifall hon r i brjan av graviditeten. Surt att ha kvar om hon fr missfall

Kan du inte ge henne ett presentkort p barnvaktstjnst frn dig eller nt liknande?
Haha roligt. Isfall ett presentkort som utgr innan missfallet. S att presenkortet inte ligger dr efter missfallet som en mindre symbol fr allt modern har gtt igenom
Citera
2009-09-29, 14:40
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dightkuz
Haha roligt. Isfall ett presentkort som utgr innan missfallet. S att presenkortet inte ligger dr efter missfallet som en mindre symbol fr allt modern har gtt igenom
Haha, ja jag glmde lgga till att h*n skulle ge det efter frlossningen
Citera
2009-09-29, 20:07
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Haha, ja jag glmde lgga till att h*n skulle ge det efter frlossningen
Sna presentkort brukar jag ge bort. Klippkort p barnvakteri, plus en massa matldor nr de kommer hem frn BB. Nyblivna frldrar brukar inte ha s mycket tid att laga riktig mat, s alla har blivit helt trgda av tacksamhet. Men som sagt, det r snt jag gett efter allt gtt bra.

Har vi egentligen nn tradition i Sverige att ge saker innan fdseln? Kan inte komma p att vi skulle ha ngot motsvarande amerikanska Babyshowers. Mjligen om man r riktigt nra vn eller syster, att man kan langa ver barnklder och grejor som ens egna anvnt eller som tagit ngra varv i slkten/vnskapskretsen. Sngar, vagnar, badbaljor, sktbord osv. Men det beror ju p om hon r en sn dr som ska ha allt nytt och en barnvagn som kostar som en mindre bil, med egen nummerskylt och allt.
Citera
2009-09-29, 20:29
Medlem
Snvits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Har vi egentligen nn tradition i Sverige att ge saker innan fdseln? Kan inte komma p att vi skulle ha ngot motsvarande amerikanska Babyshowers.

Det brjar tydligen blir populrt att ven ha sdana i Sverige har jag mrkt. Jag tycker det verkar supertntigt.

Sjlv kommer jag f ngra kartonger grejer frn brorsan men det r ju fr att han bara ligger ngra mnader fre mig s allt som hans barn vxer ut och inte behver spar han till mig.

Ska presentern vara till mamman eller barnet? Till mamman tycker jag att du ska kpa presnetkort p ngon lyxig behandling, typ pedikyr, massage eller liknade det kan hon behva.
Citera
2009-09-30, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Det brjar tydligen blir populrt att ven ha sdana i Sverige har jag mrkt. Jag tycker det verkar supertntigt.

Sjlv kommer jag f ngra kartonger grejer frn brorsan men det r ju fr att han bara ligger ngra mnader fre mig s allt som hans barn vxer ut och inte behver spar han till mig.

Ska presentern vara till mamman eller barnet? Till mamman tycker jag att du ska kpa presnetkort p ngon lyxig behandling, typ pedikyr, massage eller liknade det kan hon behva.

Tntigt? Jag tycker att det r en riktigt trevlig id att fira en kvinna som ska bli mamma och ge henne presenter till bebisen. Det r dyrt med alla klder och bljor som gr t, s det r vl ett ypperligt stt att hjlpa till? Sedan r det alltid trevligt med kalas.
Citera
2009-09-30, 18:53
Medlem
Lillefixas avatar
Ge henne en babysitter. Sjukt bra pryl att ha som bebisen kan anvnda efter bara ett par veckor. Klder lr hon f i drivor nd.
Citera
2009-09-30, 18:57
Medlem
Snvits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gutegirl
Tntigt? Jag tycker att det r en riktigt trevlig id att fira en kvinna som ska bli mamma och ge henne presenter till bebisen. Det r dyrt med alla klder och bljor som gr t, s det r vl ett ypperligt stt att hjlpa till? Sedan r det alltid trevligt med kalas.

Jo det r trevligt att ses med sina vnner tillsammans men det blir s krystat att alla ska hlla p att kpa massa presenter. Sen gillar jag inte nr vi tar amerikanska traditioner ofta r det p bekostnad av ngon Svensk. I Sverige har vi tradition att man kper presenter till de nyblivna frldrarna och har med sig ngot nr man trffar bebisen frsta gngen. Har vi babyshowers ocks s knns det lite mycket att kpa bde presenter d, nr ungen har kommit och sen till dopet.
Citera
2009-09-30, 20:01
Medlem
Citat:
Jo det r trevligt att ses med sina vnner tillsammans men det blir s krystat att alla ska hlla p att kpa massa presenter. Sen gillar jag inte nr vi tar amerikanska traditioner ofta r det p bekostnad av ngon Svensk. I Sverige har vi tradition att man kper presenter till de nyblivna frldrarna och har med sig ngot nr man trffar bebisen frsta gngen. Har vi babyshowers ocks s knns det lite mycket att kpa bde presenter d, nr ungen har kommit och sen till dopet.
Tja, det r ju ganska mnga som inte har nt dop heller. Och har man ftt present i frvg s behver man ju inte kpa dubbelt, tycker jag.
Citera
2009-09-30, 21:00
Medlem
herrpages avatar
Klder och bljor kan man nog inte f fr mycket av.
Citera
2009-09-30, 21:28
Medlem
Citat:
Hller med, och fyfan vad jobbigt att ha ftt en massa bebisprylar om allt inte gr s bra och det inte blev ngon bebis. Dessutom vill i alla fall jag vlja grejer till min unge sjlv!
Citera
2009-09-30, 23:45
Bannlyst
Hr kan du bestlla en kul grej, p internet..
http://insectualstock.deviantart.com...ock-1-41337335
Citera
2009-10-01, 00:20
Medlem
mentometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfasd
Nu r det s att en jag knner r gravid fr frsta gngen och har inte ngon som hjlper henne osv, jag skulle vilja ge henne ngot men vet inte riktigt vad!
Jag kan ju inte ge bort mig sjlv precis!

S vad kan man ge till en frstagngs gravid? Filmer? Barn bcker? Finns det ngra graviditetspaket man kan kpa?

Det fr max kosta 1000kr, kom med frslag!

Fy, vad det lter trkigt med alla bebisgrejer till en kvinna som fyller r!!!
Det r vl nd HON som fyller r! Inte bebis i magen!
N, ge henne en spa-behandling, en dag med tjej-gnget med middag, en nagelbehandling, frissr eller liknande.
Ni kan vl inte ge henne ngot fr bebis till henne innan bebis ens kommit ut!!! Vad ger herrarna till killen???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in