Citat:
Ursprungligen postat av gojan
Ingen annan har fysik tillgång till datorn och Eset smart security har varit installerat sedan senaste ominstallationen av win. Nå jag bestämde mig iaf för att installera om det nu, med sladdar urdragna och så givetvis.
Det går att partitionera, formatera, kopiera över filer samt starta själva installationen utan minsta problem. Men där mitt i installationen så kommer en Blue Screen som säger nåt att det avbröts för att förhindra att datorn går sönder, felkod 0x000000001 och dumpar minne typ. Starta om datorn är det enda som funkar.
Det blev likadant när jag installerade windows förra gången men då gick det helt plötsligt vägen vid kanske femte försöket. Nu verkar det inte funka även om man testar flera gånger. Någon som har en aning vad som är fel och vad man kan göra åt det??
Skulle gissa på att du har nåt fel på skivan eller läsaren.
Skivan kan du enkelt kontrollera. Skapa en mapp på den dator du använder just nu, var som helst. Stoppa sedan in Windows-skivan, fast avbryt installationen. Sedan går du in och utforskar skivans innehåll, trycker ctrl+a sedan ctrl+c. Gå sedan in i mappen du skapade och tryck ctrl+v så klistras skivans innehåll till den tomma nyskapade mappen. Om det går bra utan felmeddelanden, är skivan ok. Då får man ta det vidare.
Då får du gå vidare. Är det en OEM-dator (tex HP/ACER/DELL el dyl.) kan en retail-skiva sakna drivrutiner som tillverkaren kräver för den hårdvara de satt ihop ska fungera korrekt osv, då är det enklare att använda den föhoppningsvis medföljande recovery-skivan eller nyttja den metod som står beskrivet i handlingarna du fick med vid köpet eftersom i den är tillverkarens drivrutiner inbakade i installationen. Tex har retail XP mkt färre stöd och drivrutiner än Vista/7, vet inte vad du tänkt installera?