2009-09-29, 11:15
Medlem
MrOaikis avatar
Har Mac OS X Leopard, med senaste uppdateringen.

Installerar skrivaren Ricoh Aficio 3260C - inga problem.

Kickar p "Skriv ut" i ngot dokument - inga problem.

Skrivjobbet hamnar i "skrivarhanteraren" (eller vad den nu kallas) och r markerad som "skriver ut...". - inga problem.

Efter en kort stund frsvinner den frn listan - inga problem

Nr jag tittar i "Frdiga utskrifter"-listan s finns dokumentet dr, markerat med utskriftstatus "Klar" - inga problem

Men vad r d problemet? Ja, det ligger ingen utskrift i skrivaren! Inget papper kommer ut! Inga felmeddelanden! Jag blir ju topp tunnor rasande hr!
Citera
2009-09-29, 11:34
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Har Mac OS X Leopard, med senaste uppdateringen.

Installerar skrivaren Ricoh Aficio 3260C - inga problem.
Jag gissar att du gjort windowsmetoden med installation av drivisar osv?
Jag har installerat otroligt mnga peripherals till Applemaskinparker, och enda gngen jag har ftt problem r nr medfljande CD-skiva har anvnts pre-installation.
Anslut USB och kr brukar vara mitt motto, slnge det inte rr sig om ritplattor osv.
I nya SnowLeopard hmtar dessutom operativet RTT drivisar till just din config, vilket inte alltid r fallet nr man installerar sjlv.

I bsta fall kan du avinstallera med samma software som du installerade med.
Hos mnga japanska tillverkare fr man typ system9PPC-grejer p skivan, och d kan det bli lite meckigt att f bort konflikten faktiskt.
Citera
2009-09-29, 11:38
Medlem
MrOaikis avatar
sch, jag skrev ut p fel skrivare tydligen... Sg att de bytt skrivare i huset. Den sg likadan ut, men hade annan betckning Undrar vem som ftt alla mina dokument utskrivna?

Aja, nu r problemet att skrivaren inte dyker upp i listan ver Appletalk-skrivare. Jag kollade i skrivarens menysystem, och dr str att protokollet Appletalk r aktiverat. Hittade ven skrivarens IP-nummer, och testade lgga till den med IP-numret istllet, och det funkar utmrkt. r det ngon nackdel med IP-alternativet? Br jag frska f igng den med Appletalk? Vad br jag i s fall gra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in