Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-09-29, 11:15
Medlem
MrOaikis avatar
Har Mac OS X Leopard, med senaste uppdateringen.

Installerar skrivaren Ricoh Aficio 3260C - inga problem.

Kickar på "Skriv ut" i något dokument - inga problem.

Skrivjobbet hamnar i "skrivarhanteraren" (eller vad den nu kallas) och är markerad som "skriver ut...". - inga problem.

Efter en kort stund försvinner den från listan - inga problem

När jag tittar i "Färdiga utskrifter"-listan så finns dokumentet där, markerat med utskriftstatus "Klar" - inga problem

Men vad är då problemet? Ja, det ligger ingen utskrift i skrivaren! Inget papper kommer ut! Inga felmeddelanden! Jag blir ju topp tunnor rasande här!
Citera
2009-09-29, 11:34
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Har Mac OS X Leopard, med senaste uppdateringen.

Installerar skrivaren Ricoh Aficio 3260C - inga problem.
Jag gissar att du gjort windowsmetoden med installation av drivisar osv?
Jag har installerat otroligt många peripherals till Applemaskinparker, och enda gången jag har fått problem är när medföljande CD-skiva har använts pre-installation.
Anslut USB och kör brukar vara mitt motto, sålänge det inte rör sig om ritplattor osv.
I nya SnowLeopard hämtar dessutom operativet RÄTT drivisar till just din config, vilket inte alltid är fallet när man installerar själv.

I bästa fall kan du avinstallera med samma software som du installerade med.
Hos många japanska tillverkare får man typ system9PPC-grejer på skivan, och då kan det bli lite meckigt att få bort konflikten faktiskt.
Citera
2009-09-29, 11:38
Medlem
MrOaikis avatar
Äsch, jag skrev ut på fel skrivare tydligen... Såg att de bytt skrivare i huset. Den såg likadan ut, men hade annan betäckning Undrar vem som fått alla mina dokument utskrivna?

Aja, nu är problemet att skrivaren inte dyker upp i listan över Appletalk-skrivare. Jag kollade i skrivarens menysystem, och där står att protokollet Appletalk är aktiverat. Hittade även skrivarens IP-nummer, och testade lägga till den med IP-numret istället, och det funkar utmärkt. Är det någon nackdel med IP-alternativet? Bör jag försöka få igång den med Appletalk? Vad bör jag i så fall göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in