2009-09-28, 23:10
Bannlyst
Jag har en fil som slutar .grle o jag skulle vilja kunna öppna den. Nån som vet vilket program jag kan använda?

Mvh
Citera
2009-09-29, 09:07
Medlem
[Strange Days]s avatar
När man gör en sökning på *.grle och File Extension på Google så får man tyvärr inte många träffar.

I vilket sammanhang förekommer filen? Är den fristående eller tillhör den någon applikation?
Om alternativ 2 är fallet, så kan det vara att det är en kustom-komprimerad fil.
Citera
2009-09-29, 15:44
Bannlyst
ok

Jag hittade inte heller nåt via google. Den tillhör ett savegame till ett spel o ligger tillsammans med ett par xml filer. Spelet det rör sig om är Farming Simulator 2009

Tack för att du försökte i alla fall

Mvh
Citera
2009-09-29, 15:49
Medlem
[Strange Days]s avatar
Om filen tillhör ett spel så är det med all sannolikhet en kustom-komprimerad fil.
Vad du kan göra är att öppna filen i Notepad eller i en HEX-editor och kolla headern på filen (de första raderna).
Det kan kanske ge dig lite mer kött på benen.
Citera
2009-09-29, 15:56
Bannlyst
Har provat i notepad o nån hex editor men det enda man kan läsa är de första boktsäverna som är G R L E sen är resten bara massa tecken. Vet inte riktigt hur en hex editor fungerar visserligen man kanske kan ändra så det blir lästbart på nåt sett ?
Citera
2009-09-29, 15:58
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oxido
Har provat i notepad o nån hex editor men det enda man kan läsa är de första boktsäverna som är G R L E sen är resten bara massa tecken. Vet inte riktigt hur en hex editor fungerar visserligen man kanske kan ändra så det blir lästbart på nåt sett ?

Nix.
Hade filen däremot varit komprimerad i något känt format så hade du kunnat se det.
Och då hade du kunnat ändra filändelsen till det kända formatet och sedan kunnat öppna den.

Men varför vill du egentligen ha den öppnad från första början?
Citera
2009-09-29, 16:09
Bannlyst
Vill kunna få lite extra pengar i spelet ^^ Det är ju inte så jätte viktigt egentligen men jag blev nyfiken när jag började undersöka lite. Jag får väl tjäna ihop mina pengar på den hederliga vägen istället
Citera
2009-09-29, 16:18
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oxido
Vill kunna få lite extra pengar i spelet ^^ Det är ju inte så jätte viktigt egentligen men jag blev nyfiken när jag började undersöka lite. Jag får väl tjäna ihop mina pengar på den hederliga vägen istället

http://www.youtube.com/watch?v=iqE8OTAIAEs

Kolla den videon.
Citera
2009-09-29, 16:20
Bannlyst
Såg den igår men då funkade inte download länken. Får se om det funkar men mycket roligare om man kan lösa det själv

Tack så mycket iaf

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in