Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-09-28, 22:37
Medlem
Har lite problem med bärbara datorn, jag har aldrig varit ett Fan av Vista så ja bestämde mig idag för att fixa Xp till den.
Nu är det såhär att jag har fått datorn att fungera bra dvs. allt funkar förutom Wlan, det trådlösa nätverkskortet verkar inte vilja funka.

När jag gick in på Fuji Siemens hemsida och laddade ner drivrutinerna så fanns där bara 4 filer:
* sis163u.cat
* sis163u.inf
* SiS163u.sys
* Unwlsdrv.exe (Uninstall fil)

någon som kan hjälpa mig ?
Citera
2009-09-28, 23:10
Medlem
fakirens avatar
Ta reda på vad ditt WLAN kort heter sedan laddar du ner drivrutiner till det. Annars så funkar Drivermax finfint. Det programmet söker igenom datorn efter all hårdvara sedan finns alla drivrutiner att ladda hem på deras sida. Det är värt att skaffa, jag lovar. Det räddade mig när jag installerade på XP på min dator fast den levererades med Vista installerat.

http://www.drivermax.com/
Citera
2009-09-28, 23:21
Medlem
Öppna Den här datorn, till vänster klicka på Visa systeminformation> Maskinvara>Enhetshanteraren. Någonstans där finns enheten med gult utropstecken, högerklicka och välj uppdatera drivrutin. Peka på mappen där filerna du laddat ner finns så installerar windows det automatiskt förutsatt att det är rätt drivrutiner.
Citera
2010-09-13, 20:05
Medlem
Lysrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raixes
Har lite problem med bärbara datorn, jag har aldrig varit ett Fan av Vista så ja bestämde mig idag för att fixa Xp till den.
Nu är det såhär att jag har fått datorn att fungera bra dvs. allt funkar förutom Wlan, det trådlösa nätverkskortet verkar inte vilja funka.

När jag gick in på Fuji Siemens hemsida och laddade ner drivrutinerna så fanns där bara 4 filer:
* sis163u.cat
* sis163u.inf
* SiS163u.sys
* Unwlsdrv.exe (Uninstall fil)

någon som kan hjälpa mig ?

Glöm XP på dessa. Dom är gjorde för Vista , och funkar bra med det EFTER att ha uppdaterat bioset.
Innan Du gör det så kan Du inte ens se SP3 som Du måste ha för att den skall fungera som den skall.
Du kan köra W7 med Vista-drivrutinerna. Funkar perfekt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in