• 1
  • 2
2009-09-29, 20:45
Medlem
b0gfettos avatar
Jag körde först en scan på C: utan att scanna boot sector, det fungerade felfritt. Efter det så körde jag bara på E:, F:, G: och vid 82.2% så stannade den och ansåg att jag skulle scanna systempartitionen som nyligen var scannad.
Testade att uppdatera igen, vilket inte servrarna tyckte (= var nere).

När jag väl lyckades uppdatera så körde jag alla diskar igen (först med boot sector med samma resultat som tidigare), sen skippade jag boot sector och trots att jag scannat C: så fastnar den när den scannat resten av hårddiskarna vid 82.2% med detta meddelande "You are recommended to perform a scan of the system partition. Start this now?"
Klickar jag "No" så blir det 100% färdigt, och inget mer händer.

Klickade återigen på "Complete scan" och den fastnar vid "Scanning the registry" 42 scanned files, 95.5% finished.

Edit: Det är en gammal hdd som sitter som sekundär hårddisk, den innehåller en del av den gamla windowskatalogen. Det var inga problem förut men det kanske har med saken att göra?
Master boot records är väl alltid samma boot sector (dvs C?
Senast redigerad av b0gfetto 2009-09-29 kl. 20:47.
Citera
2009-09-29, 21:27
Medlem
927s avatar
jag har ingen aning om vad som är fel, aldrig läst om detta tidigare. fråga i avira forumet
Citera
2009-09-29, 21:42
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
jag har ingen aning om vad som är fel, aldrig läst om detta tidigare. fråga i avira forumet

Tack för svar igen.

Har du eller någon annan möjligen tips på något annat program att scanna boot sector med?
Citera
2009-09-30, 08:06
Medlem
927s avatar
kolla det här så allt är ok
http://www.softpedia.com/get/Antivir...air-Tool.shtml

och den här
http://www.softpedia.com/get/Antivir...val-Tool.shtml
Citera
2009-09-30, 08:43
Medlem
Du kan alltid ge upp och skaffa en ny hårddisk som du (snabb) formaterar och installerar om Windows på. Viktigt att du tagit bort ALLA de andra hårddiskarna när du installerar Windows. På det sättet slipper du ännu mer problem senare.

Sedan kan du koppla in någon disk i taget och scanna eller vad de andra skrivit.

Jag skulle hellre flytta på det jag ville ha kvar till den nya (Separat partition från Windows). Formatera den gamla innan jag flyttade tillbaka grejerna. Sedan fortsätta med nästa tills jag gått igenom alla.

Välj själv hur du formaterar (snabb / långsam) så länge du gör det så att inga konstigheter är kvar. Jag orkar bara snabbformatera. Verka det vara fel på hårddisken använder jag hårddisk tillverkarens verktyp eller liknande efteråt.

Diskhanteraren är stället du gör om diskarna (partitionerna) i efterhand.
Start / Höger klicka på "Den här datorn" / Hantera / Diskhantering.
Beroende på var/vilken bild av din hårddisk / partition du höger klickar på får du upp till 3 olika menyer.
Senast redigerad av panpo98 2009-09-30 kl. 08:47.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in