2004-01-05, 10:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yokohama
Tydligen är det inte bara eventuellt seriösa inlägg utan även om meddebattörerna anser att människan tillför något. Det senare kan innebära att man har större chans att klara sig kvar om man har samma åsikter som mainstream, att man inte stöter sig med de som hamrat ner +2000 inlägg, etc.

Precis!
Att våra "makthavare" fortfarande inte insett detta, trots att det kommer upp på tapeten gång på gång, gör mig en aning rädd faktisk...
Citera
2004-01-05, 20:11
Medlem
CrazyCopKillers avatar
Jonny du röstade på fel parti det ogillas av moderaterna nu får du smaka
Citera
2004-01-05, 20:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyCopKiller
Jonny du röstade på fel parti det ogillas av moderaterna nu får du smaka
He he...
Förlåt mig!
Jag har lärt mig nu!
Jag lovar att rösta på KD nästa val!
Citera
2004-01-05, 20:59
Medlem
Johnny_X:

Bedömninar i varje enskilt fall.

Vad exakt är det som du inte förstår?

Ja, om du skulle vara så pass obstinat att du gjorde ett personangrepp till nu borde du bannas.
Citera
2004-01-05, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Scepter
Johnny_X:

Bedömninar i varje enskilt fall.

Vad exakt är det som du inte förstår?
Bedömningar i varje enskilt fall = jävligt korkad filosofi i mina öron, i alla fall här.
Kanske är jag bara lite för rättvist lagd för att gilla det, men å andra sidan jag behöver ju inte gilla det...
Citat:
Ja, om du skulle vara så pass obstinat att du gjorde ett personangrepp till nu borde du bannas.
Då är alltså den enskilda bedömningen redan gjord?
Konstigt...
Citera
2004-01-05, 21:18
Bannlyst
Det är bara att inse, Johnny... Dina huvudlöst invandrarvänliga åsikter har skaffat Dig ett antal mäktiga fiender...

Jag kan tyvärr inte säga att jag tycker direkt synd om Dig... Du kan faktiskt vara ganska dryg ibland...

Något att tänka på...

// Roger P.
Citera
2004-01-05, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_x
Bedömningar i varje enskilt fall = jävligt korkad filosofi i mina öron, i alla fall här.
Kanske är jag bara lite för rättvist lagd för att gilla det, men å andra sidan jag behöver ju inte gilla det...

Nu förstår jag inte. Är det inte rättvist att bedöma varje fall för sig? Skall alla som stulit något ha samma straff, oavsett vad de stulit?
Citera
2004-01-05, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
Nu förstår jag inte. Är det inte rättvist att bedöma varje fall för sig? Skall alla som stulit något ha samma straff, oavsett vad de stulit?

Du sprider nyheter omkring dig. Utifrån ovanstående citat så finns det alltså en gradering på varningar, alternativt en gradering på hur grovt ett (ex) personligt påhopp är?
Nivå 10 så blir de en varning, men man kan göra 10 stycken personliga påhopp av graden 1 innan det blir en varning?
Citera
2004-01-05, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yokohama
Du sprider nyheter omkring dig. Utifrån ovanstående citat så finns det alltså en gradering på varningar, alternativt en gradering på hur grovt ett (ex) personligt påhopp är?
Nivå 10 så blir de en varning, men man kan göra 10 stycken personliga påhopp av graden 1 innan det blir en varning?

Jag tror inte att det är så himla sofistikerat, faktiskt... Olika moderatorer är olika snarstuckna. Har någon moderator haft en jävla motgång privat så är det helt säkert lätt hänt att han hellre fäller än friar om tillfället infinner sig. Och tvärtom...

Fan, detta är ett internetforum. Inte FN...

Sen har vi ju ett par maktfullkomliga galningar här som verkligen tror sig vara för mer än andra eftersom de råkar ha en liten extrameny längst ner på varje sida. Dock är dessa högst olämpliga moderatorer undantag. De flesta är någorlunda ok, tycker jag...

Dock så förekommer säkert en hel del rövslickeri och lobbyverksamhet för att få in sina egna FB-polare på moderatorsposter. Flashback är precis lika ruttet som samhället i övrigt. Lobbyism och kappvändande finns i alla läger.

// Roger P.
Citera
2004-01-05, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Det är bara att inse, Johnny... Dina huvudlöst invandrarvänliga åsikter har skaffat Dig ett antal mäktiga fiender...

Jag kan tyvärr inte säga att jag tycker direkt synd om Dig... Du kan faktiskt vara ganska dryg ibland...

Något att tänka på...

// Roger P.

Du och jag gillar inte varandra, det är ingen hemlighet direkt. Enligt mig så är du en av de absolut drygaste här på FB, men det betyder ju inte att jag inte gillar att slänga käft med dig...

Citat:
Nu förstår jag inte. Är det inte rättvist att bedöma varje fall för sig?
"i alla fall här" Står det.
Här tycker jag inte att det är rätt att bedöma varje fall för sig.

Citat:

Skall alla som stulit något ha samma straff, oavsett vad de stulit?

Alla som funnits skyldiga till stöld ska ha straff. Det skall däremot inte tas upp till bedömning om de ska slippa straff eller ej, när de redan är dömda.
Förstår du hur jag menar?
Citera
2004-01-05, 22:03
Medlem
Citat:

Men du förstår alltså äntligen vårt system? Förstår du att faktorer som tiden mellan varningarna, regelbrottens karaktär, och debattörens beteende i övrigt kan spela in?

Citat:
Då är alltså den enskilda bedömningen redan gjord?
Konstigt...

Nej, har jag sagt det?

Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Du kan faktiskt vara ganska dryg ibland...

...och Johnny_X har idag fortsatt med samma stil. Det finns alltså en mycket stor chans att han snart kommer att vara permanent borta från Flashback.
Citera
2004-01-05, 22:05
Bannlyst
Citat:
Nej, har jag sagt det?

Tja, du antyder det ju i samma inlägg.

Citat:
...och Johnny_X har idag fortsatt med samma stil. Det finns alltså en mycket stor chans att han snart kommer att vara permanent borta från Flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in