• 1
  • 2
2009-12-15, 16:34
Medlem
tokiigs avatar
Jag har börjat använda Ecoute och slutat använda Itunes. När jag trycker på play/pause knappen på tangentbordet så startar alltid Itunes.

Hur gör jag för att den ska funka på alla andra program förutom Itunes?
Går det att aktivera tillbaka den om jag skulle ta bort den?
Citera
2009-12-15, 17:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tokiig
Jag har börjat använda Ecoute och slutat använda Itunes. När jag trycker på play/pause knappen på tangentbordet så startar alltid Itunes.

Hur gör jag för att den ska funka på alla andra program förutom Itunes?
Går det att aktivera tillbaka den om jag skulle ta bort den?
Samma problem som det är nämnt tidigare i tråden.
Problemet är Snow Leopard. Knapparna styr iTunes. Sen styr dom även Quicktime. Så om du har Quicktime igång, så startar inte iTunes när du byter låt i Ecoute. Du behöver inte ha någon film laddad i QT, bara ha programmet igång så fungerar det.
Finns ju andra lösningar, men den är ganska enkel
Citera
2010-11-18, 23:08
Medlem
Mouseyyys avatar
Bumpar denna då detta problem stör mig något enormt.

Någon som hittat en smidig lösning?

Tack på förhand
Citera
2010-11-18, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouseyyy
Bumpar denna då detta problem stör mig något enormt.

Någon som hittat en smidig lösning?

Tack på förhand
Är inte helt säker på vilken variant det var jag löste det med, men jag tror att det kan ha varit den här;
http://lifehacker.com/5651055/free-y...cking-required
Citera
2010-11-19, 09:00
Medlem
Mouseyyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Är inte helt säker på vilken variant det var jag löste det med, men jag tror att det kan ha varit den här;

Tack som fan! Fungerar perfekt.
Citera
2010-11-19, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Använder den lösningen jag med. Itunes har inte startat när jag trycker Play sen jag installerat den.
Citera
2010-11-19, 12:08
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleksnes
Använder den lösningen jag med. Itunes har inte startat när jag trycker Play sen jag installerat den.

Ja faktiskt, en riktigt bra lösning. Speciellt för mig som inte använder iTunes till något annat än att synca min iPhone. Hade i och för sig varit kul att slippa iTunes då med.
Citera
2010-11-21, 11:37
Medlem
Mouseyyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Ja faktiskt, en riktigt bra lösning. Speciellt för mig som inte använder iTunes till något annat än att synca min iPhone. Hade i och för sig varit kul att slippa iTunes då med.

Amen till det.

Itunes är ett så jävla onödigt program. Inte bara att samtliga utav Itunes funktioner finns, och i bättre varianter, i andra program, utan själva Itunes är så förbannat slöstartat och hänger sig om man "råkar" trycka på Itunes-store.

Jag är inte bitter.
Citera
2010-11-22, 20:47
Medlem
AldrigVuxens avatar
Åååh vad härligt!

Jag brukar aldrig kolla igenom dator- avdelningen på forumet, men bevisligen borde jag göra det oftare! GRYMT tack till länk, har stört mig på iTunes ett bra tag! Har inte kört fixen så länge ännu, men den funkar!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in