2009-09-28, 05:29
Medlem
Lundin89s avatar
Tjoflöjt.

När jag kikar runt i de olika forum jag oftast besöker, så händer det allt för ofta att jag går in i en tråd jag läst flera gånger just för att jag inte kan se att jag har läst den mer än att rubriken inte längre är i bold. Tycker det hade varit bekvämt om det kan markeras på något mer utmärkande sätt om du varit inne och tittat på tråden, upplys mig gärna om jag missat något, men det här är något jag och förhoppningsvis flera skulle uppskatta.
Citera
2009-09-28, 07:18
Medlem
Stuntman Bobs avatar
Du kan ju alltid välja att prenumerera på tråden. Titta under Ämnesverktyg uppe till höger.
Citera
2009-09-28, 07:50
Medlem
Psyko-12s avatar
Eller så gräver man i historiken i firefox. När jag vill hitta en gammal tråd söker jag bara på något ord ur trådnamnet och vips, där har man 500 resultat mindre och en fin liten länk.
Citera
2009-09-28, 09:34
Medlem
Mhaels avatar
Hm, jag gillar ideen faktiskt, nån liten favoritknapp typ så kan man ha t ex 50 trådar man får listade. jag hade gillat det iaf. hade vart bra att ha för trådar i forum man inte är inne i normalt.
Citera
2009-09-28, 09:47
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mhael
Hm, jag gillar ideen faktiskt, nån liten favoritknapp typ så kan man ha t ex 50 trådar man får listade. jag hade gillat det iaf. hade vart bra att ha för trådar i forum man inte är inne i normalt.

Kika på prenumerationer

När du är i en tråd som du gillar, ämnesverktyg uppe till höger "prenumerera på det här ämnet"

När du sedan klickar på "kontrollpanelen" så ser du vilka favorittrådar som uppdaterats sedan ditt senaste besök.

Vidare kan man även via Kontrollpanel -> Inställningar & alternativ -> Redigera alternativ -> Meddelanden & ämnesbevakning

Ställa in "Standardalternativ för ämnesprenumeration"

Citat:
När du postar ett nytt ämne, eller svarar på ett inlägg, kan du välja att automatiskt lägga till det ämnet i din lista med prenumerationer, med valet att få meddelande via e-post om nya svar i det ämnet.
Standardalternativ för ämnesprenumeration:

Väljer man där "inget epostmeddelande" så får man automatiskt prenumeration på trådar som man startar eller skriver i.
Senast redigerad av epost72 2009-09-28 kl. 09:51.
Citera
2009-09-28, 11:40
Medlem
Lundin89s avatar
Tror mitt budskap kanske var lite luddigt här, men själva tanken var att man, när man är i ett forum där man vill skumma igenom och kika lite på i princip varje ny tråd som skapats de senaste dagarna. Och att man då skulle kunna se om man varit och tittat på tråden åtminstone en gång genom en annan symbol till vänster om rubriken kanske...?
Citera
2009-09-28, 11:50
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundin89
Tror mitt budskap kanske var lite luddigt här, men själva tanken var att man, när man är i ett forum där man vill skumma igenom och kika lite på i princip varje ny tråd som skapats de senaste dagarna. Och att man då skulle kunna se om man varit och tittat på tråden åtminstone en gång genom en annan symbol till vänster om rubriken kanske...?

Jag insåg att vi nog förbisett din problematik, men det styrs av cookieinställningar på din dator, dvs när du klickat på en tråd så räknas den som läst och ändrar då från bold till normal, det verkar iofs om att flashback har inverkan också eftersom ut och inloggning påverkar vilka trådar som anses lästa.

Ikonen "gå till det första olästa inlägget" kanske kan vara till hjälp?

Bonus Lundin89 citerad
Citera
2009-09-28, 12:14
Medlem
Lundin89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Jag insåg att vi nog förbisett din problematik, men det styrs av cookieinställningar på din dator, dvs när du klickat på en tråd så räknas den som läst och ändrar då från bold till normal, det verkar iofs om att flashback har inverkan också eftersom ut och inloggning påverkar vilka trådar som anses lästa.

Ikonen "gå till det första olästa inlägget" kanske kan vara till hjälp?

Bonus Lundin89 citerad

Jo men som du säger så är det ju även så med in- och utloggning att trådar jag inte läste i ett annat forum om jag nu var här på en snabb visit räknas som lästa sen när jag loggar in såvida inget nytt är skrivet, eller menar du att detta är enbart min egna webläsares inställningar...? Känns lite mysko.
Citera
2009-09-28, 12:37
Medlem
Garfi3lds avatar
Se vilka du blivit citerad av:

https://www.flashback.org/search.ph...ing&page=2

edit: den var visst redan postad.
Citera
2009-09-28, 14:36
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundin89
Jo men som du säger så är det ju även så med in- och utloggning att trådar jag inte läste i ett annat forum om jag nu var här på en snabb visit räknas som lästa sen när jag loggar in såvida inget nytt är skrivet, eller menar du att detta är enbart min egna webläsares inställningar...? Känns lite mysko.

Att logga ut och in igen gör att alla trådar räknas som lästa.
Men om man därefter startar om webläsaren och loggar in igen så ser en del trådar olästa ut. Så har jag det på mina datorer.
Citera
2009-10-20, 08:57
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Kika på prenumerationer

När du är i en tråd som du gillar, ämnesverktyg uppe till höger "prenumerera på det här ämnet"

När du sedan klickar på "kontrollpanelen" så ser du vilka favorittrådar som uppdaterats sedan ditt senaste besök.

Vidare kan man även via Kontrollpanel -> Inställningar & alternativ -> Redigera alternativ -> Meddelanden & ämnesbevakning

Ställa in "Standardalternativ för ämnesprenumeration"

Väljer man där "inget epostmeddelande" så får man automatiskt prenumeration på trådar som man startar eller skriver i.

Gör ett tillägg

Prenumerationer i bokstavssordning 200 per sida
Prenumerationer i uppdateringsordning 200 per sida
Detta för oss som prenumererar på många trådar.

Underlättar betydligt när man går igenom sina prenumerationer och gallrar eller letar efter en tråd som man prenumererar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in