2009-09-27, 21:55
Medlem
Eh Whatevers avatar
Tjenare!

Är det någonting nån undrar om hur man får tjejer, eller "seduction" som det så fint heter, ska jag försöka svara på det.
Det kan vara i alla faser:
Attraktion, rapport, isolation, seduction och epilog.

Har studerat det ett antal år nu och haft en del seminarier.
Antagligen finns det en del erfarna "spelare" här som också kan besvara frågor.

Oseriösa posts ignoreras
Shoot.
Citera
2009-09-27, 22:51
Medlem
Beklagar bristen på intresse.
Citera
2009-09-27, 22:51
Medlem
Eh Whatevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thetoft
Beklagar bristen på intresse.
Dom sover väll
Citera
2009-09-27, 22:54
Bannlyst
Anser mig själv vara en komplett nybörjare på området, varje försök jag gjort att visa intresse hos tjejer går.. inte så bra. Hur ska man bete sig runt en tjej man gillar?
Citera
2009-09-27, 23:03
Medlem
Eh Whatevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mintu00
Anser mig själv vara en komplett nybörjare på området, varje försök jag gjort att visa intresse hos tjejer går.. inte så bra. Hur ska man bete sig runt en tjej man gillar?

I skola eller på krog?

Spelar ingen roll var du är egentligen. Le varje gång du kommer in i ett rum.
Du ska verka som en rolig intressant person. Få henne att vilja ha dig i hennes liv.
Va inte killen som alltid får ögonkontakt med henne men inte vågar gå fram.
Anpassa dig verkligen inte till hennes ramar. Va dig själv och va väldigt självsäker. Ha ett självsäkert kroppsspråk. Rak i ryggen huvudet högt, men överdriv inte

Är det någonting mer specifikt så skriv det
Senast redigerad av Eh Whatever 2009-09-27 kl. 23:06.
Citera
2009-09-27, 23:10
Medlem
-Ellington-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eh Whatever
I skola eller på krog?

Spelar ingen roll var du är egentligen. Le typ alltid.
Du ska verka som en rolig intressant person.
Va inte killen som alltid får ögonkontakt med henne men inte vågar gå fram.
Anpassa dig verkligen inte till hennes ramar. Va dig själv och va väldigt självsäker. Ha ett självsäkert kroppsspråk. Rak i ryggen huvudet högt, men överdriv inte

Är det någonting mer specifikt så skriv det
Allt du säger är bajs.
Jag är en kille som alltid har haft tur med tjejer. Jag har även "studerat" laws of attraction. Detta innefattar mer än att ha läst The Game.
Visst kan jag känna igen mig själv i vissa delar men generellt så är jag motsatsen till dina pick-up knep.
Citera
2009-09-27, 23:25
Medlem
Eh Whatevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Ellington-
Allt du säger är bajs.
Jag är en kille som alltid har haft tur med tjejer. Jag har även "studerat" laws of attraction. Detta innefattar mer än att ha läst The Game.
Visst kan jag känna igen mig själv i vissa delar men generellt så är jag motsatsen till dina pick-up knep.

Jasså det är de?

Jag har aldrig haft TUR med tjejer. Jag har bara vetat hur dom fungerar.
Men om du är mycket bättre än mig kan väll du svara istället då

Man kan skriva 10.000 rader om varje situation var / när man får en tjej.
Jag tar de mest triviala. Är det något särskilt problem dom nån har, löser vi de med
Citera
2009-09-27, 23:26
Medlem
Solstice1s avatar
vad jag märkt efter att studerat detta ämne under ca 2 år riktigt seriöst är att det inte handlar mycket om det som folk normallt kallar för pick-up, dvs. enkla tricks såsom att stå rakt i ryggen, le när man går in i ett rum eller fundera på om man skall använda en indirekt eller situations-öppnare. Istället handlar det om att gradvis förbättra sig själv på olika plan, främst psykiskt så att man kan klara mer social press och har förmågan att föra sig själv utan att visa någon osäkerhet i så många miljöer som möjligt.

Är man till exempel på en middag med sin familj kan man sitta helt utan osäkerhet och prata och röra sig såsom man vill utan att man tänker på det. Är man däremot inte van att gå ut eller vara i en specific social tillställning till exempel på krogen, blir man lätt lite osäkrare, måste intala sig själv att göra saker och istället för att ha roligt och inte observera sig själv utifrån så börjar man lätt föra en inre dialog i sitt huvudet. Detta märks tydligt man får lägre status i gruppen, folk runt en reagerar inte på samma sätt när man försöker göra något och BAM man får inga tjejer.

Kan hända att det är möjligt att studera pick-up i enlighet med the så kallade pick-gurus (neil strauss, mystery, swinggcar, DYD, tyler durden etc etc.) och följa deras rekommendationer att man kan öka sin framgång men jag har svårt att tro att det finns någon quick fix på en kort sikt. Däremot om man arbetar sig igenom materialet och över ett lopp av kanske 1-2 år försöker integrera det i sin livsstil samtidigt som man förbättrar sig själv på alla andra plan.

Många som är duktiga på pick-up tror att de har fått tjejen på grund av att de kanske körde någon power-move som de har läst om i någon bok när tjejen egentligen gillade dem innan och just den speciella saken de läst om inte hade någon som helst påverkan. Så tips såsom när man skall skicka sms eller att man skall gå fram och säga en viss sak har inget som helst värde enligt mig. TS, några kommentarer du som själv har studerat detta under en längre tid?
Citera
2009-09-27, 23:34
Medlem
Eh Whatevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solstice1
vad jag märkt efter att studerat detta ämne under ca 2 år riktigt seriöst är att det inte handlar mycket om det som folk normallt kallar för pick-up, dvs. enkla tricks såsom att stå rakt i ryggen, le när man går in i ett rum eller fundera på om man skall använda en indirekt eller situations-öppnare. Istället handlar det om att gradvis förbättra sig själv på olika plan, främst psykiskt så att man kan klara mer social press och har förmågan att föra sig själv utan att visa någon osäkerhet i så många miljöer som möjligt.

Är man till exempel på en middag med sin familj kan man sitta helt utan osäkerhet och prata och röra sig såsom man vill utan att man tänker på det. Är man däremot inte van att gå ut eller vara i en specific social tillställning till exempel på krogen, blir man lätt lite osäkrare, måste intala sig själv att göra saker och istället för att ha roligt och inte observera sig själv utifrån så börjar man lätt föra en inre dialog i sitt huvudet. Detta märks tydligt man får lägre status i gruppen, folk runt en reagerar inte på samma sätt när man försöker göra något och BAM man får inga tjejer.

Kan hända att det är möjligt att studera pick-up i enlighet med the så kallade pick-gurus (neil strauss, mystery, swinggcar, DYD, tyler durden etc etc.) och följa deras rekommendationer att man kan öka sin framgång men jag har svårt att tro att det finns någon quick fix på en kort sikt. Däremot om man arbetar sig igenom materialet och över ett lopp av kanske 1-2 år försöker integrera det i sin livsstil samtidigt som man förbättrar sig själv på alla andra plan.

Många som är duktiga på pick-up tror att de har fått tjejen på grund av att de kanske körde någon power-move som de har läst om i någon bok när tjejen egentligen gillade dem innan och just den speciella saken de läst om inte hade någon som helst påverkan. Så tips såsom när man skall skicka sms eller att man skall gå fram och säga en viss sak har inget som helst värde enligt mig. TS, några kommentarer du som själv har studerat detta under en längre tid?

Håller verkligen med. Dessa knep och knåp är ju bara en början för ett av de mentala stegen.
Men man måste starta någonstans.

Vet man inte hur man ska nå genuin självsäkerhet etc är det en underbar början. Det är både roligt, äventyrligt och spännande. Lär man sig psykologin bakom allting får man ju en helt ny världsbild.

Det är väll egentligen tack vare media vissa måste ta sådana här kurser. Dom har prackat på oss att vi måste va snygga, smala, långa so on.
Citera
2009-09-27, 23:47
Medlem
moderatswings avatar
Tjänar du bra med pengar på detta?
Citera
2009-09-27, 23:52
Medlem
Eh Whatevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Tjänar du bra med pengar på detta?
Det går i perioder. Men för att det ska bli en så bra upplevelse som möjligt för deltagarna tar vi inte in så många åt gången.

Så: Nej.
Citera
2009-09-27, 23:57
Medlem
rayraviolis avatar
Intressant. Visste knappt att sånt här existerar. Fråga: Vad kännetecknar en typisk klient?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in