2009-09-27, 18:29
Medlem
ZhongNanHais avatar
halloj
om man köper sig en iPhone i USA funkar den lika bra här i Sverige?

t.ex. köpte jag en nokia i utlandet en gång. och den funkar i sverige, men den kan inte känna igen svenska telefonnummer dvs om en kompis ringer, vars nummer jag har i telefonboken så står det bara telefonnumret, men inte personens namn....
2009-09-27, 18:40
Medlem
Persepones avatar
Om du köper i USA måste du hålla på med upplåsning och meck varenda gång det kommer en uppgradering. Köp telefonen i Sverige, det är bara hundralappar dyrare.
2009-09-27, 19:14
Medlem
melus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZhongNanHai
men den kan inte känna igen svenska telefonnummer dvs om en kompis ringer, vars nummer jag har i telefonboken så står det bara telefonnumret, men inte personens namn....

Tro det eller ej men i de flesta fallen beror det på att du inte har Sveriges riksnummer framför nummren i din telefonbok. Vilket i ditt fall är +"123"? Jag vet inte vad Sverige har men t.ex. Finland använder sig av +358. Och efter att du lag till det i början av nummern tar du bort första siffran ur den riktiga nummern. Dvs. din kompis nummer är 0987654321 och efter du lagt till riksnumret skall det stå +"123"987654321
2009-09-27, 19:17
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZhongNanHai
halloj
om man köper sig en iPhone i USA funkar den lika bra här i Sverige?

t.ex. köpte jag en nokia i utlandet en gång. och den funkar i sverige, men den kan inte känna igen svenska telefonnummer dvs om en kompis ringer, vars nummer jag har i telefonboken så står det bara telefonnumret, men inte personens namn....

Inköp av iPhone i USA har inget med Mac OSX avdelningen att göra. I synnerhet när dina frågor rör telefonidelen. Bara för att det står Apple på en sak innebär inte att den per automatik skall postas här.

Kolla om trådar finns redan i avdelningen där mobiltelefoner diskuteras, dvs gör om och gör rätt

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in