2009-09-27, 17:43
Medlem
jepasartres avatar
Fan vad jag hatar att riva morötter! Är jag den enda som upplever detta tilltag i köket som ett djävulskap av av oranga flisor. När jag river så tar det inte många sekunder innan morotsbitar finns överallt.. där de inte ska vara .. bland den rena disken, utanför köket (jag har ett litet kokvrå), på golvet, på spisen.. ja, överallt. Är jag för våldsam mot morotstackarna eller ska jag lära dem att veta hut!

Tack för att jag fått avreagera mig. Nu tillbaka till eländet. Andra som har samma problem eller kloka lösningar?
Citera
2009-09-27, 17:46
Medlem
magers avatar
du kanske behöver köpa ett nytt rivjärn, finns massa olika fina varianter
Citera
2009-09-27, 17:53
Medlem
najass avatar
Vardagsbekymmer ---> Mat

/mod
Citera
2009-09-27, 17:56
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Har ts ett sånt här rivjärn? http://upload.wikimedia.org/wikipedi...ese_Grater.jpg

Prova att sätta ner det i en bunke istället för på en tallrik.
Citera
2009-09-27, 19:00
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.

Prova att sätta ner det i en bunke istället för på en tallrik.
Eller diskhon.

~Paul~
Citera
2009-09-27, 19:34
Bannlyst
det bögiga är ju när där är typ 3-4 cm kvar på skiten så skrapar man upp knogarna
Citera
2009-09-27, 20:08
Bannlyst
Vad har man rivna morötter till, förutom när man vill snåla på köttfärs? Och pleease.. säg inte råkost!!
Citera
2009-09-27, 20:34
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paraflex
Vad har man rivna morötter till, förutom när man vill snåla på köttfärs? Och pleease.. säg inte råkost!!
Vegetariska morotsbiffar är det en del som gillar. Andra rätter: Morotssoppa, morotssallad, morotsvin, morotspaj, morotskaka osv, osv.

~Paul~
Citera
2009-09-27, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Vegetariska morotsbiffar är det en del som gillar. Andra rätter: Morotssoppa, morotssallad, morotsvin, morotspaj, morotskaka osv, osv.

~Paul~

Nåväl.
Citera
2009-09-27, 22:04
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krikk
det bögiga är ju när där är typ 3-4 cm kvar på skiten så skrapar man upp knogarna

det är väl en av de minst bögiga sakerna man kan göra då? riva upp sina knogar med ett rivjärn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in