2009-09-27, 15:48
Medlem
joxxes avatar
Finns det möjlighet att använda en sådan tillsammans med någon linuxdist just nu?

Kört gtkpod och filerna skrivs över till ipoden, men den säger "0 songs" när jag kör den.
Citera
2009-09-27, 16:01
Medlem
Nej. Tror ingen lyckats få in linux till de senare iPodmodellerna, 4g och 5g.

Du kan använda Winamp till att lägga in musik. Film har jag dock haft problem med.
Citera
2009-09-27, 16:23
Medlem
joxxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toobew

Du kan använda Winamp till att lägga in musik. Film har jag dock haft problem med.
Via Wine då eller? Har fått igång det. Var går man för att överföra musik sen då?
Citera
2009-09-27, 16:48
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toobew

Själv sitter jag med en iPod Nano 4G och kör Ubuntu, använder mig utav Rythmbox för att föra in musik, går helt klanderfritt och har aldrig haft problem. Däremot måste man använda sig utav gtkpod för att få bort filerna ifrån enheten. Så, det borde ju fungera lika bra till en femte generationens iPod Nano.

Däremot rekommenderar jag att man kör Songbird, väldigt lätt att använda sig av såväl lätt att före över filerna.
Citera
2009-09-27, 18:03
Medlem
joxxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Själv sitter jag med en iPod Nano 4G och kör Ubuntu, använder mig utav Rythmbox för att föra in musik, går helt klanderfritt och har aldrig haft problem. Däremot måste man använda sig utav gtkpod för att få bort filerna ifrån enheten. Så, det borde ju fungera lika bra till en femte generationens iPod Nano.

Däremot rekommenderar jag att man kör Songbird, väldigt lätt att använda sig av såväl lätt att före över filerna.
Prövade Songbird, ser riktigt schysst ut. Tyvärr har jag samma problem där. Filerna finns på Ipoden men de kan inte spelas upp i själva Ipoden :/
Citera
2009-09-27, 18:56
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxxe
Prövade Songbird, ser riktigt schysst ut. Tyvärr har jag samma problem där. Filerna finns på Ipoden men de kan inte spelas upp i själva Ipoden :/

Glömde bort att nämna att med Songbird måste man hämta ett externt tillägg för just iPod, vilket du lättast gör genom programmet. Kolla runt i menyerna efter add-ons, och sen söker du bara på iPod så dyker den upp.
Citera
2009-09-27, 22:56
Medlem
joxxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Glömde bort att nämna att med Songbird måste man hämta ett externt tillägg för just iPod, vilket du lättast gör genom programmet. Kolla runt i menyerna efter add-ons, och sen söker du bara på iPod så dyker den upp.
Jo de har jag självklart gjort.
Citera
2009-09-28, 07:27
Medlem
En lösning kanske kan vara att installera Linux på iPod:

http://www.youtube.com/watch?v=qdP0bP3jFAY
Citera
2009-09-28, 16:03
Medlem
joxxes avatar
Fick bli XP genom virtualbox och på det viset köra ITunes.
Komplex men fungerande lösning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in