Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-09-27, 12:54
Medlem
nbzs avatar
Hur fungerar denna på en iMac?
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=389021

Någon som har en? vet något? Vet att det finns en miljon trådar om krångel med extern samt mac. Men detta handlar om att jag ska köpa en ny. Orkar helt enkelt inte krångla mer med min jag köpte sist (den låter som fan också)
Citera
2009-09-27, 14:41
Medlem
Den funkar på Mac.
Citera
2009-09-27, 16:39
Medlem
smurfehs avatar
Står ju,

Microsoft Windows 2000, Microsoft Windows XP, Microsoft Windows Vista, Apple MacOS X 10.4.11 eller senare, Apple MacOS X 10.5.2 eller senare.
Citera
2009-09-27, 16:50
Medlem
Xindaks avatar
Alla externa diskar oavsett fabrikat fungerar både på mac och pc, som mac ägare kan man ofta spara en slant genom att köpa en pc formaterad disk och formatera om den till Apples filsystem.

För att formatera om en hårddisk startar man programmet Skivverktyg som man hittar i Program/Verktygsprogram. Markera den externa disken och välj Radera fliken. Välj Mac OS Extended (Journalförd) i rullgardinsmenyn, skriv in önskat namn på din disk och tryck på radera. Vänta en stund…

Sådär nu har du en fullt mac kompatibel disk som är precis lika bra som den som är macformaterad från tillverkaren.
Citera
2009-09-27, 18:37
Medlem
nbzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xindak
Alla externa diskar oavsett fabrikat fungerar både på mac och pc, som mac ägare kan man ofta spara en slant genom att köpa en pc formaterad disk och formatera om den till Apples filsystem.

För att formatera om en hårddisk startar man programmet Skivverktyg som man hittar i Program/Verktygsprogram. Markera den externa disken och välj Radera fliken. Välj Mac OS Extended (Journalförd) i rullgardinsmenyn, skriv in önskat namn på din disk och tryck på radera. Vänta en stund…

Sådär nu har du en fullt mac kompatibel disk som är precis lika bra som den som är macformaterad från tillverkaren.

Tack för tipset, men jag tänkte iaf köpa en ny tror jag. Tycker min låter för mycket. Köpte något billigt skit durrar och ekar. Min iMac är ljudlös det ska även min hdd vara
Citera
2009-09-27, 19:23
Medlem
Xindaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbz
Tack för tipset, men jag tänkte iaf köpa en ny tror jag. Tycker min låter för mycket. Köpte något billigt skit durrar och ekar. Min iMac är ljudlös det ska även min hdd vara

Kan rekommendera Seagate FreeAgent Go, väldigt tyst och finns att få med FireWire 800 anslutning för max prestanda.
Citera
2009-09-27, 22:02
Medlem
_Fiskarns avatar
skulle inte rekomendera att införskaffa en mybook eftersom de går sönder mer än konkurrenternas externa hårddiskar.

seagate samt iomega är helt okey och har betydligt längre livs längd.
Citera
2009-09-28, 18:49
Medlem
Xindaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Fiskarn
skulle inte rekomendera att införskaffa en mybook eftersom de går sönder mer än konkurrenternas externa hårddiskar.

seagate samt iomega är helt okey och har betydligt längre livs längd.

Får hålla med _Fiskarn där och även lägga till LaCie till de märken som man skall låta bli. Visst själva disken brukar hålla men powersupplyn som medföljer är rena skräpet. Vet inte hur många sådana jag fått köpa till deras 1 och 2 Tb diskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in