2009-09-27, 12:42
Bannlyst
Tappat bort nyckeln till mitt nätverk och undrar hur jag kan gå in på det med något program.

Har en MacBook å de e ett WEP nätverk
Citera
2009-09-27, 12:47
Medlem
Xindaks avatar
Har du kollat i din "Nyckelhanterare" om du sparar lösenord läggs dem där och du kan plocka fram dem ifall minnet sviker.
Citera
2009-09-27, 12:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xindak
Har du kollat i din "Nyckelhanterare" om du sparar lösenord läggs dem där och du kan plocka fram dem ifall minnet sviker.

Farsan stängde av mig från nätverket så kommer inte åt de.. kommer inte på den stationerna så undrar hur ja ska göra för att hacka de
Citera
2009-09-27, 12:58
Medlem
Bonkymans avatar
Google is your friend
Citera
2009-09-27, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elfsborgarens
Farsan stängde av mig från nätverket så kommer inte åt de.. kommer inte på den stationerna så undrar hur ja ska göra för att hacka de
Vad för router är det? Anslut genom en ethernetkabel och logga in på routern, kolla inställningarna och sedan bara kopiera lösenordet.
Citera
2009-09-27, 13:14
Bannlyst
Ok kom in..
om jag vill kolla C-disken från min dator då hur gör jag de?
utan att den är delaad..
Citera
2009-09-27, 14:32
Medlem
Hispers avatar
Ovidkommande inlägg raderade, vänligen håll er till ämnet.

/Mod
Citera
2009-09-27, 17:38
Medlem
qrizzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elfsborgarens
om jag vill kolla C-disken från min dator då hur gör jag de?
utan att den är delaad..

använder sökfunktionen på flashback.
Citera
2009-09-27, 19:18
Medlem
melus avatar
Har du surfat porr vilket resulterade i att farsan stängde av dig från nätet, fjortis?

Nyckelhanteraren är som sagt ett alternativ. Ett annat är att du loggar in på din farsas dator, öppnar routerprogrammet(programmet varifrån han stängde dig) och plockar in dig tillbaka. I de flesta fall är detta en sida som kan besökas ur din webbläsare. Men då måste du i och för sig ha din farsas lösenord och användarnamn.
Citera
2009-09-27, 23:30
Medlem
dexxa99s avatar
Sen kan man altid göra det på nördsättet
http://www.youtube.com/watch?v=Ipj91bbxHzs
Citera
2009-09-28, 23:16
Medlem
Bajsmackans avatar
Måste man ha en sån där USB-dongle för att hacka nätverk med KisMAC? Eller funkar det även med sitt airport?
Citera
2009-09-29, 10:06
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmackan
Måste man ha en sån där USB-dongle för att hacka nätverk med KisMAC? Eller funkar det även med sitt airport?

Tror man måste ha ett externt nätverkskort till och med. Jag har för mig att stödet för KisMAC var sådär i Leopard och säkert ännu sämre i Snow Leopard.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in