2004-01-04, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken
Läs vad jag skrev i tidigare inlägg här om regeln som är underlig och jag tycker fortfarande att den bör stramas upp. Tydligen är jag inte ensam om den åsikten heller, eller hur?

Tydligen har du missförstått hela idén med Flashback. Detta forum skall vara så öppet som möjligt, så att begränsa vad folk säger mer än vad lagen kräver skulle gå emot forumets grundprincip.
Citera
2004-01-05, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
Tydligen har du missförstått hela idén med Flashback. Detta forum skall vara så öppet som möjligt, så att begränsa vad folk säger mer än vad lagen kräver skulle gå emot forumets grundprincip.

Intressant. Vilken lag bryter man och vad kan straffet bli om man provocerar någon? Samma undran ifall man brister ut och säger Pucko till någon?
Forumets grundprincip försvann samtidigt som man instiftade 18-åringar som moralpoliser. Både är illa nog var för sig, tillsammans en mycket dålig kombination.
Citera
2004-01-05, 08:17
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokohama
Intressant. Vilken lag bryter man och vad kan straffet bli om man provocerar någon? Samma undran ifall man brister ut och säger Pucko till någon?
Jag tror att jag gav dig ett ganska bra svar på på det i en annan tråd tidigare. Jag upprepar svaret här iom att du inte verkar ha läst det i den andra tråden:
Citat:
Visst är det så att inget forum blir nedstängt för att jag kallar någon "idiot" eller "pucko", det är jag medveten om men att "ledningen" straffar sådant är ju en del i att höja diskusionsnivån på forat. FB är en oas för oss att framföra våra mer eller mindre udda åsikter. Den smarte använadaren kan göra det utan att bryta mot reglerna.
Personligen tycker jag det är skönt om diskussionsnivån höjs här. Det finns gott om andra oaser på nätet för de som inte kan hålla en sjyst ton.
Citera
2004-01-05, 09:34
Medlem
XenuHubbards avatar
Fan, den här tråden gör mig arg ju!

LAGLIGT OCH OLAGLIGT!
OLAGLIGT - INTE OKEJ
LAGLIGT - HELT OKEJ

Titta! Vad svårt det var.

AAAAAARGH

Jag bryr mig inte om vad som händer på Flashback, men ren och skär dumhet gör mig ilsken!
Citera
2004-01-05, 10:15
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken
Attackerat? Ja det är dina ord... Jag har påpekat för moderatorn att jag tyckte hon gjorde fel enligt mitt tycke även om hon nu följde reglerna.
Läs vad jag skrev i tidigare inlägg här om regeln som är underlig och jag tycker fortfarande att den bör stramas upp. Tydligen är jag inte ensam om den åsikten heller, eller hur?

Du tyckte att hon gjorde fel, för att hon följde reglerna. Hade hon agerat som du önskat, så hade hon brytit mot reglerna - och därmed varit en dålig moderator.

Jag tycker f.ö. inte att någon av våra regler är underliga, och är det någon specifik punkt som du vill ändra på - så förklara detta.

Så min fråga: Exakt vilken regel är det du vill ändra på?

admin
Citera
2004-01-05, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av <::-\-47-/-::>
Jag tror att jag gav dig ett ganska bra svar på på det i en annan tråd tidigare. Jag upprepar svaret här iom att du inte verkar ha läst det i den andra tråden:

Personligen tycker jag det är skönt om diskussionsnivån höjs här. Det finns gott om andra oaser på nätet för de som inte kan hålla en sjyst ton.

Poängen är att Caine menar att man inte behöver begränsas mer än vad lagen säger. Jag anser att FB begränsar betydligt mer än vad lagen säger.

Man får ha precis vilka regler man vill på ett forum, hårda eller inga alls. Men om man påstår att man har en värdefull grundprincip så bör man leva upp till den eller skrota den.
Du kanske vet vilka lagar man bryter om man provocerar någon?
Citera
2004-01-05, 11:12
Medlem
Citat:
Poängen är att Caine menar att man inte behöver begränsas mer än vad lagen säger. Jag anser att FB begränsar betydligt mer än vad lagen säger.

Man får ha precis vilka regler man vill på ett forum, hårda eller inga alls. Men om man påstår att man har en värdefull grundprincip så bör man leva upp till den eller skrota den.
Du kanske vet vilka lagar man bryter om man provocerar någon?
Hehe! De vet vi väl båda att man inte bryter mot ngn lag för bara genom att provocera. Lämna det nu yokohama! En av huvudprinciperna för FB är fortfarande att tillåta alla åsikter. Den principen har man inte naggat i kanten. Är det så svårt att hålla en god ton i sina inlägg när man framför sin åsikt då tvivlar jag på att skribenten inte tänkt klart innan han eller hon skriver. Visst kan man bli arg och upprörd ibland, det är väl helt ok & mänskligt men att hävda att forumet skulle bli bättre om man tillät onödiga provokationer och personliga påhopp m.m. är befängt.

Jag förstår inte att du ältar detta.
Citera
2004-01-05, 11:17
Medlem
blabla

låt dem jobba!
hehe
Citera
2004-01-05, 11:28
Medlem
Citat:
Hehe! De vet vi väl båda att man inte bryter mot ngn lag för bara genom att provocera. Lämna det nu yokohama! En av huvudprinciperna för FB är fortfarande att tillåta alla åsikter. Den principen har man inte naggat i kanten. Är det så svårt att hålla en god ton i sina inlägg när man framför sin åsikt då tvivlar jag på att skribenten inte tänkt klart innan han eller hon skriver. Visst kan man bli arg och upprörd ibland, det är väl helt ok & mänskligt men att hävda att forumet skulle bli bättre om man tillät onödiga provokationer och personliga påhopp m.m. är befängt.

Jag förstår inte att du ältar detta.

Jag har inte hävdat att forumet skulle bli bättre eller sämre. Det är en principfråga. Jag vänder mig mot att någon annan ska bedöma om det är en onödig provokation eller ej. Vad som är ett personligt påhopp osv.

Om vi båda vet att man inte bryter mot någon lag genom att provocera då undrar jag hur det kommer sig att FB skall ha hårdare regler än lagen kräver? Dvs precis det motsatta som moderator Caine påstod. Denne påstod att det skulle vara mot FB:s grundprinciper. Mao så går man emot sig själv om man får tro på Caine.
Citera
2004-01-05, 11:44
Medlem
Citat:
Om vi båda vet att man inte bryter mot någon lag genom att provocera då undrar jag hur det kommer sig att FB skall ha hårdare regler än lagen kräver?
För att vi skall få ett trevligare "klimat" här på forat.

I övrigt bryr jag mig inte i diskussionen där du vrider och vänder på vad Caine_Gothenburg skrev. Ärligt talat så tror jag att även du begriper vad han menar.

OT: Nu drar jag på släktfest! Vi ses kanske senare igen!
Citera
2004-01-05, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Du tyckte att hon gjorde fel, för att hon följde reglerna. Hade hon agerat som du önskat, så hade hon brytit mot reglerna - och därmed varit en dålig moderator.

Jag tycker f.ö. inte att någon av våra regler är underliga, och är det någon specifik punkt som du vill ändra på - så förklara detta.

Så min fråga: Exakt vilken regel är det du vill ändra på?

admin

admin: Så här skrev jag i första inlägget "Såg i går att det fanns ett inlägg från en tjej i Skåne som ville ha kontakt med
män. Efter påpekanden så har moderatorn ändrat inlägget och då lägger den här söta tjejen ut en länk till sin hemsida och då tycker moderatorn det är helt OK genom att tycka det är snygg hemsida. Skulle kunna svära o leva rövare som vissa gör när det inte passar, men jag kan bara konstatera att dubbelmoralen finns....."

Det var det jag retade mig på och som sen har diskuterats fram och tillbaka.
Visserligen har jag lugnat ned mig nu, och förstår reglerna som finns och att moderatorn följt desamma, det accepterar jag också.
Men att en länk till en kvinnas hemsida accepteras men inte hennes "direktreklam" här på FB, det förstår jag inte.

Jag anser att regel 07. "Försäljning (köpes/säljes/bytes) är förbjudet i forumet" bör göras om så att det även avser sexuella tjänster.

Pojken
Citera
2004-01-05, 16:00
Medlem
Citat:
För att vi skall få ett trevligare "klimat" här på forat.

I övrigt bryr jag mig inte i diskussionen där du vrider och vänder på vad Caine_Gothenburg skrev. Ärligt talat så tror jag att även du begriper vad han menar.

OT: Nu drar jag på släktfest! Vi ses kanske senare igen!

OM du inte bryr dig om diskussionen som Caine inledde så begriper jag inte varför du svarar?!?
Jodå, jag begriper att Caine säger emot sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in