2009-09-25, 23:15
Medlem
SLPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vuxenko
Råby, Bäckby, Gryta och Vallby är fan inte lugna. Inget ställe att dra till på kvällarna om man inte känner någon där

Har bott på Vallby i nio år nu och så förbannat oroligt är det inte här. Det hänger ju muppar utanför ICA om kvällarna, men det är ju de vanliga knogsläparna som förekommer invid varje ICA-butik i hela Sverige om nätterna.

Tre bilar brann ute på parkeringen här häromveckan, men det är knappast någon upploppsstämning här. På morgonen såg jag sista bilen släpas iväg med bärgaren och kvar stod några grabbar och såg ledsna ut.
Citera
2009-09-25, 23:23
Medlem
mpees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbe138
Försök gå igenom Ramels väg i Rosengård och se om du kommer hem oskadd
Nu vet jag inte om du levlar eller inte. Men det var ju inte som så att jag påstod mig vara för gangsta för att hamna i trubbel.
Citera
2009-09-25, 23:58
Medlem
Bodde på Morkullegatan en gång i tiden. Hur ser det ut där nu?
Citera
2009-09-26, 00:29
Medlem
mpees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amiramor
Bodde på Morkullegatan en gång i tiden. Hur ser det ut där nu?
Är nog det bästa stället på Råby att ha en lägenhet på. Farsan bodde där 2år och var nöjd.
Är väl närheten till Råbykorset som gäckar lite. Men har blivit så sjukt mycket bättre även där. Har kompisar som växte upp där och i slutet av 80 början av 90-talet och då var det livat värre. Men nu har dom ju tom bytt namn på gatorna till Kungsfågelgatan etc.
Citera
2009-09-26, 00:57
Medlem
Axells avatar
Jag har släktingar i Västerås och frågar man de om vilket område med mest invandrare så svarar alla dessa "Nairåby". Har även hört av en förredetta polis i Västerås att Gryta in ska vara något paradis heller.
Citera
2010-09-08, 17:11
Medlem
Bäckby är ju västerås rinkeby, bäckby centrum är inte det mysigaste stället att gå förbi nattetid händer ju alltid nånting där ute.. tycker bara det blir värre och värre där sprängda bakomater och värdetransport rån vad kommer sen?...
Citera
2010-09-10, 02:18
Medlem
Hariwans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marathon
Hej, jag hat tänkt lite på en sak de senaste dagarna..

I Stockholms, Göteborgs, Malmös och Uppsalas förorter så roar sig vissa ungdomsgäng ibland med stenkastning, bilbrännande och annat bus, detta verkar utifrån vad jag läst och hört vara ett stort problem i dessa Sveriges fyra största städer.

Jag har däremot inte märkt av något liknande i Sveriges femte största stad Västerås, hur kommer det sig?

Har Västerås ungdomar tillgång till bättre fritidsgårdar än de andra?

Jag är kurd från irak och har bott här sedan 2003.

I västerås brukar det hända saker men inte jämför med Stockholm eller Malmö eller vilken annan stad som helst.

Det sällan som saker händer här.
Citera
2010-09-10, 02:22
Medlem
Hariwans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av generalen021
Bäckby är ju västerås rinkeby, bäckby centrum är inte det mysigaste stället att gå förbi nattetid händer ju alltid nånting där ute.. tycker bara det blir värre och värre där sprängda bakomater och värdetransport rån vad kommer sen?...

Inte alltid, de som utförde skitsaker där var ett gäng idioter som ställde till för område men nu tack o lov att de flesta av de har slutat med det och håller på med sporter istället och visa av de har gift sig och håller sig med sina familjer istället plus att två pers sitter i fängelse.
Citera
2010-09-10, 02:24
Medlem
Hariwans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mpee
Har traskat igenom Råby centrum hundratals gånger på natten utan att ens blivit tilltalad. Klart det finns pack även där som på alla andra ställen. Men helt klart större chans att råka ut för tråkigheter på stan än på Råby.
Sen finns det ju absolut trevligare ställen i V-ås att bo på, men det är en annan femma.

Jag håller med dig. Att på stan kan saker och ting hända.
Citera
2010-09-10, 02:56
Medlem
L0darens avatar
Att det ens brinner bilar och förekommer stenkastning överhuvudtaget är helt oacceptabelt, nuförtiden reagerar inte riksmedia såvida det inte är regelrätta upplopp och mordförsök på brandkårspersonal eller dylikt.
Citera
2014-09-28, 14:40
Medlem
Äldre kvinnas bostad vandaliserad i invandrartäta Råby

http://avpixlat.info/newsdesk/vaster...ndrartata-raby
Citera
2019-08-24, 22:56
Medlem
Det har blivit värre med tiden...

Bjurhovda: Kurdmaffians rötter. Skottlossningar, rån och misshandel händer ibland här.
Hade även en spikbomb detonerad utanför min lägenhet
Knarkhandel vid centrum (pizzerian) och coop. inte jätte mycket ungdomsgäng.
Men annars väldigt bra område. tredje värst i stan

Har en flyktingförläggning som är ganska stökig. (vid pizzerian och centrum)

Skallberget: Slagsmål och skjutningar. Och ganska tung kriminalitet. typ samma nivå som bjurhovda.

Skiljebo: (Bor där just nu) halva cykelförrådet blev nerbrändt. Skottlossning ett par år sedan som jag hörde ( kurdmaffian ). Ganska mycket skadegörelse och sånt i min trapp. Inte så jätte tung kriminalitet. Mest invandrare och pensionärer. Skönt område, men ändå stökigt.

Mycket ungdomsgäng här tyvärr.

Alltså vid hyreshusen då. Villorna och radhusen är mycket bra områden!

Viksäng: typ som skiljebo. Inte så tung kriminalitet, mycket invandre och pensionärer men ändå lite stökigt.

Skälby, Pettersberg, Råby, Vallby: Billbränder och stenkastning ganska ofta. relativt tung kriminalitet. mycket orten blattar. Misshandel, Rån, Knark. Mycket ungdomsgäng. Näst "värst" i stan!

Bäckby: Tung kriminalitet vid centrum. Lägenheterna händer det mycket av allt. Mycket gäng.
"värsta" stället i västerås. bilbränder, knark, stenkastning , misshandel , rån. skottlossningar!

Nu kanske jag överdriver lite men så ser det ut. Om jag skulle flytta till en lägenhet i Västerås så skulle jag välja malmaberg. Relativt billigt och tryggt. bjurhovda är inte heller så farligt. Inte skiljebo heller men varit stökigt vid hyreshusen de senaste åren.

Hyres är ett ganska stort no-no. bor mycket ortenblattar och drägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in