Det har blivit värre med tiden...
Bjurhovda: Kurdmaffians rötter. Skottlossningar, rån och misshandel händer ibland här.
Hade även en spikbomb detonerad utanför min lägenhet
Knarkhandel vid centrum (pizzerian) och coop. inte jätte mycket ungdomsgäng.
Men annars väldigt bra område. tredje värst i stan
Har en flyktingförläggning som är ganska stökig. (vid pizzerian och centrum)
Skallberget: Slagsmål och skjutningar. Och ganska tung kriminalitet. typ samma nivå som bjurhovda.
Skiljebo: (Bor där just nu) halva cykelförrådet blev nerbrändt. Skottlossning ett par år sedan som jag hörde ( kurdmaffian ). Ganska mycket skadegörelse och sånt i min trapp. Inte så jätte tung kriminalitet. Mest invandrare och pensionärer. Skönt område, men ändå stökigt.
Mycket ungdomsgäng här tyvärr.
Alltså vid hyreshusen då. Villorna och radhusen är mycket bra områden!
Viksäng: typ som skiljebo. Inte så tung kriminalitet, mycket invandre och pensionärer men ändå lite stökigt.
Skälby, Pettersberg, Råby, Vallby: Billbränder och stenkastning ganska ofta. relativt tung kriminalitet. mycket orten blattar. Misshandel, Rån, Knark. Mycket ungdomsgäng. Näst "värst" i stan!
Bäckby: Tung kriminalitet vid centrum. Lägenheterna händer det mycket av allt. Mycket gäng.
"värsta" stället i västerås. bilbränder, knark, stenkastning , misshandel , rån. skottlossningar!
Nu kanske jag överdriver lite men så ser det ut. Om jag skulle flytta till en lägenhet i Västerås så skulle jag välja malmaberg. Relativt billigt och tryggt. bjurhovda är inte heller så farligt. Inte skiljebo heller men varit stökigt vid hyreshusen de senaste åren.
Hyres är ett ganska stort no-no. bor mycket ortenblattar och drägg.