2009-09-26, 03:20
Medlem
stenbits avatar
Ni som är modiga, testa kaviar (pröva både "Kallestyp" och Ejderns smörgåskaviar) på pepparkakor (alltså vanliga hårda, tunna, inte skånska tjocka och mjuka). Ett par strängar tvärs över brukar vara optimalt. Dessutom funkar det rätt så bra med böcklingpastej med. Abbas i tub är ju enklast att applicera, medan Biggans ger en lite fylligare smak.
Citera
2009-09-26, 11:58
Medlem
Lensflares avatar
Kaviar är ju underbart, men alla blandningar med ost är inte någon höjdare.

En klassiker som är kanon att ha på knäckebröd är en liten röra...
Hacka några kokade ägg och lägg i en skål, rör ner massa stekt lök och sen rör man ner en hel del kaviar, avsluta med lite salt och peppar.

Mosa ut en stor klick på en knäckemacka och njut tillsammans med en kall bira!
Citera
2009-09-26, 14:09
Medlem
BrainDisorders avatar
Du köper en knäckering, bryter av den på mitten och smetar ut ordentligt med smör och kaviar, till det ett gigantiskt glas med Oboy. Det är det godaste du kan göra med kaviar, riktig brakmåltid.

Annars är ju bara hårdkokta ägg med kaviar på toppen suveränt gott, nyttigt också.
Citera
2009-09-26, 14:26
Medlem
meepers avatar
Ejderns kaviar är betydligt godare än andra märken jag testat, smakar mer fiskrom och mindre rök. Dessutom är den inte lika söt som andra sorter.

Rostat bröd, smör, löskokt ägg, kaviar och kanske lite dill är alltid gott till frukost. Kan vara lite kletigt att äta, men det är smällar man får ta.

En annan god kombination är kavring, smör, ost (gärna Gouda eller liknande), kaviar och tunt skivad gurka. Låter kanske udda men smakar bra.
Citera
2009-09-26, 17:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flipdotcom
Bara jag som äter kaviar på ostmackor?

har ett vagt minne av att jag hörde en frukostintervju på radio kronoberg i samband med eutoppmötet där Eskil Erlandsson körde med samma kombo.

personligen är jag väl mer inne på BrainDisorders linje
Citera
2009-09-27, 13:50
Medlem
Hardstekts avatar
Ja abba har verkligen försökt lansera den ena vidrigheten efter den andra.

Undrar vad dom tänkte när de tog fram banankaviarn..
Citera
2009-09-27, 13:55
Medlem
Mr Teks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenfighter
har ett vagt minne av att jag hörde en frukostintervju på radio kronoberg i samband med eutoppmötet där Eskil Erlandsson körde med samma kombo.

personligen är jag väl mer inne på BrainDisorders linje

Har för mig att det tydligen ska vara rätt vanligt att äta ost/kaviar macka i Norge
Citera
2009-10-03, 11:28
Medlem
Chandler Bings avatar
Först bre en knäckemacka, Sen vispar du vispgrädde och klickar ner en generös mängd Kalles kaviar, överst så lägger du på ett lager med ett hårdkokt hackat ägg. Så djävla gott
Citera
2009-10-03, 12:06
Medlem
cosmic_dancers avatar
ost och kaviarmackor var en favvo som liten, helst på limpa eller hönökaka. Nu ahr jag inte ätit det på evigheter men borde helt klart testa. Kaviar och banan är faktiskt inte så dumt somd et låter fast abba hade ju med ost i sån variant. Det ska vara kaviar och skivad banan.
Citera
2009-10-03, 14:30
Bannlyst
Det är alltid gott med lite rompasta på rostat bröd.
Citera
2009-10-03, 16:01
Medlem
Vobblers avatar
Citat:

Nej, jag gillar också den kombon.

Ägghalvor med en klick kaviar och ett par räkor är inte heller dumt.
Citera
2009-10-03, 16:04
Bannlyst
Citat:
Finns inget godare än rompasta med några generösa skivor ost ovanpå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto