2006-11-20, 04:02
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hudlum
Med en tanke på att kamera mannen var en av hans närmaste polare så tvivlar jag starkt på att han har övervägt att släppa snutten när han blir stucken....

Mao den kommer aldrig att visas offentligt.

Med tanke på att det finns folk som bjuder mycket stora pengar för att komma över filmen så skulle jag nmog inte sätta min skalle på det, även om inte han ger ut den så kan den tex stjälas/kopieras. Bla så har den ju varit hos polisen för genomgång.
Citera
2006-11-20, 04:09
Medlem
hudlums avatar
Sant så sant.
Dock skall väl den Australiensiska polisen inte vara så lättmutad... I synnerhet int enär det gäller en national klenod som S.W.
Citera
2006-11-20, 04:28
Medlem
polvos avatar
Den här tyckte jag var lite fin, såhär låg nog några krokos och bölade efter de fått reda på att Steve gått ur tiden.

http://www.youtube.com/watch?v=OE2hy7OAlMk&mode=related&search=

Föresten, bilden innan han har en stor orm runt halsen, är det en bebis han har och ska mata krokodilen med? Jag menar, han har ju uppenbarligen en spädis med sig ner och lockar hajar med på den sista bilden

http://www.youtube.com/watch?v=KccaNEmtQt0&mode=related&search=
Citera
2006-11-20, 13:21
Medlem
Reverent Mishaps avatar
Ingen som har den där bilden som föreställer en reinkarnerad Steve.

Goda skratt utlovas.
Citera
2006-11-20, 14:39
Medlem
galts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Dock så har sånna grejjer en tednens att dyka upp på nätet förr eller senare... om inte annat från nån som vill tjäna grova pengar...

Ja, risken finns alltid, men jag tror inte den är så värst stor i detta fallet faktiskt. Men det kan alltid hända, om filmen inte förstörs så kommer den möjligen att bli tillgänglig inom sin tid, av historiskt värde, om det finns intresse.
Citera
2007-01-04, 11:23
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Irwins fru fick dödsvideon

Citat:
Krokodiljägaren Steve Irwins död filmades. Flera kopior gjordes och bevakades noggrant.
Nu återstår bara ett exemplar - som har lämnats över till hans hustru Terri. Familjen fruktar ändå att klippet ska hamna på internet.
- Jag har inte ens sett filmen själv, har Terri Irwin berättat.

Den kände tv-profilen Steve Irwin var 44 år och mitt i arbetet av en dokumentärfilm i Stora barriärrevet utanför Australiens kust. Han simmade under vattnet när han plötsligt blev stungen i hjärtat av en giftig stingtrocka.
Irwin ryckte loss den avbrutna taggen men avled snart av sina svåra skador.
Det oturliga och fasansfulla dödsfallet fångades på film. Kassetterna beslagtogs omedelbart av den australiska polisen.
För att underlätta utredningsarbetet gjordes flera kopior, som nogsamt bevakades av ordningsmakten. Detta av rädsla för att filmen skulle hamna på någon av internets otaliga videoklippssajter.

Nu har alla exemplar förutom ett förstörts - den återstående kopian lämnades i slutet av december över till Steve Irwins hustru Terri, skriver AP.
- Inspelningen har varit av stort intresse för media och det var nödvändigt för oss att se till att något så personligt och av så tragisk natur inte föll i fel händer, säger rättsläkaren i Queensland, Michael Barnes, till nyhetsbyrån.
- Det här är vad familjen Irwin vill.

Hustrun Terri Irwin har inte uttalat sig om saken sedan i september då hon i ett populärt amerikanskt intervjuprogram sa till programledaren Barbara Walters att hon själv inte hade sett filmen och att den aldrig skulle offentliggöras.
- Vad skulle poängen vara? undrade hon.

John Stainton, vän och affärsbekant till Steve Irwin, har dock sett klippet där hans kamrat dör. För Walters berättade han att han aldrig ville se det igen.
- Det är bara ett hemskt filmklipp.
Varför stingrockan reagerade på den simmade Steve Irwing och skickade ut sin gadd till försvar är det ingen som vet. Normalt är rockorna fridfulla djur som ligger stilla på havsbotten.

http://expressen.se/index.jsp?a=817535
Det filmklippet lär nog folk få vänta förgäves på.
Citera
2007-01-04, 19:52
Medlem
lär bara vara en tidsfråga tills en länk här på flashback dyker upp doe!
Citera
2007-01-04, 19:57
Bannlyst
Det är ganska bra säkerhet på den filmen tyvärr. Alla kopior är förstörda utom 1, den lämnades till frun som inte har kollat på den. Så när hon delar ut den filmen för allmänheten kommer vi få se den

RIP Steve
Citera
2007-01-05, 13:32
Medlem
Bjerons avatar
Det finns egentligen bara en mening som kan sammanfatta händelsen.

Det är otur!

Förresten tror jag inte att den där filmen kommer vara till så stort nöjje, visst - spännande att se någon annan dö. Men ändå, varför vill ni se den? Nästan alla vet väl hur en stingrocka ser ut? Alla vet att man kan dö av starkt gift, och jag tror de flesta personer har sett en död människa.
Citera
2007-01-05, 14:28
Medlem
N.Y.C Financials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjeron

Crikey!
Citera
2007-01-05, 14:45
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjeron

Det är otur!

Förresten tror jag inte att den där filmen kommer vara till så stort nöjje, visst - spännande att se någon annan dö. Men ändå, varför vill ni se den? Nästan alla vet väl hur en stingrocka ser ut? Alla vet att man kan dö av starkt gift, och jag tror de flesta personer har sett en död människa.

För mig handlar det mer om en komentar från Steve i en intervju där dom frågade om han inte var orolig att han skulle dö framför kameran. Och han svarade att risken fanns ju, och som svar på följdfrågan om visning så sa han att han ville att det skulle visas även om han dog.
Citera
2007-01-05, 15:37
Medlem
buffalos avatar
Nu får banne mig någon ta och knycka den där filmen från änkan Irwin.

Jag uppmanar självklart inte till brott, så försök inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in