2006-09-05, 13:22
Medlem
Basse Lerghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Trist, en skön och uppiggande snubbe. Den här händelsen får åtminstone mig att osökt tänka på Göran Kropp och hans bortgång, de levde ju båda på gränsen hela tiden och till slut så hinner oturen ifatt...

Jo vars, de som utmanar döden förlorar i det långa loppet. Ungefär som att spela poker, även den som vinner ofta förlorar ibland.

Att Kropp dog när han klättrade i berg...någon som blev förvånad?

Att Steve Irwin dog pga ett djur...någon som blev förvånad?

fast något överraskande att S.I dog av en fisk, hade varit troligare att han dött av en spindel eller orm. Undrar hur Leno/Letterman ska bemöta S.I:s död, kommer de att dra nåt skämt om det?
Citera
2006-09-05, 13:57
Medlem
barnets avatar
Tror han själv levde med vetskapen om att han en vacker dag skulle något gå snett, och jag tror han accepterade det. Han hade en stark passion i livet, det var hans jobb. Hade han verkligen föredragit tryggt familjeliv osv så hade han lagt ner det där jobbet när han fick barn.

Han led för konsten, respekt. Sen kan man diskutera om man inte har ett ansvar mot sina barn.

RIP.
Citera
2006-09-05, 14:24
Medlem
Så tragiskt. Förbannat tråkigt.
Citera
2006-09-05, 14:34
Medlem
MrNoOnes avatar
Han gjorde lite tokiga saker det är klart. Och klart är det att man kan dö av de minst oanade saker, men att riskera livet när man har en familj att ta hand om är fan i mig helt omdömeslöst.

Han dog av ett enligt experterna relativt ofarligt djur, han dog för att han som många "djur förstå sig påare" hela tiden utmana de flesta djurs tålamod i att han alltid skulle pilla på dem istället för att filma och visa på håll...

Den enda sorg jag känner inför nyheten om hans död är att han lämnar en stackars familj bakom sig... Tror inte barnen kommer att känna stor tröst i att få veta att pappa dog och inte fanns till hands under deras uppväxt för att han betedde sig omdömeslöst för att roa andra....
Citera
2006-09-05, 14:50
Medlem
glyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrNoOne
Han gjorde lite tokiga saker det är klart. Och klart är det att man kan dö av de minst oanade saker, men att riskera livet när man har en familj att ta hand om är fan i mig helt omdömeslöst.

Han dog av ett enligt experterna relativt ofarligt djur, han dog för att han som många "djur förstå sig påare" hela tiden utmana de flesta djurs tålamod i att han alltid skulle pilla på dem istället för att filma och visa på håll...

Den enda sorg jag känner inför nyheten om hans död är att han lämnar en stackars familj bakom sig... Tror inte barnen kommer att känna stor tröst i att få veta att pappa dog och inte fanns till hands under deras uppväxt för att han betedde sig omdömeslöst för att roa andra....
Nu kanske du ska ta och förstå lite din idiot. Steve höll inte på alls med djuret utan var cirka två meter ovanför det och märkte inte av det alls innan han blev stucken.
Citera
2006-09-05, 15:32
Medlem
buffalos avatar
Finns filmklippet där man ser hur han blir stucken att se någonstans på internet?
Citera
2006-09-05, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glyo
Nu kanske du ska ta och förstå lite din idiot. Steve höll inte på alls med djuret utan var cirka två meter ovanför det och märkte inte av det alls innan han blev stucken.

Hörrö Glyo, du tycker inte att du är lite naiv nu va? Vad förväntar du dig att man skulle säga i media direkt efter en sån här händelse? "Steve provocerade rockan till att anfalla"?

Visst finns det en [väldigt] liten möjlighet att rockan anföll utan att ha blivit provocerad, men hur stor risk tror du själv att det är? Jag föreslår att du googlar lite och läser om vad biologer har att säga om detta beteende.

Verkar det inte rimligare att Steve, som är känd för sin (snudd på djurplågeri) akrobatik med djur, försökte sig på ett trick och därmed blev stungen.
Citera
2006-09-05, 15:54
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Finns filmklippet där man ser hur han blir stucken att se någonstans på internet?
+1
Citera
2006-09-05, 16:02
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Må Allah vara hans skägg nådigt, eller vila i frid som vi säger i den civilicerade världen.
Citera
2006-09-05, 16:06
Medlem
Erzengels avatar
Säga va man vill om han. Men han va fan så roligare kolla på än sengångaren från Skansen, som uppenbarligen verkar avis på han, men i fina ordalag säger Steve va en pajas.
Citera
2006-09-05, 16:08
Medlem
MrNoOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glyo

Efter att ha läst diverse artiklar på allehanda språk så verkar den gemensamma historien vara att han just simma efter och över och därmed stressa djuret som uppfattade honom som farlig och därmed försvarade sig.

En olycklig historia med ett lika olyckligt slut.
Citera
2006-09-05, 17:17
Medlem
StortHelvetes avatar
Synd som fan på en tvättäkta entertainer!
Vila i frid,för i helvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in