2009-09-25, 11:37
Medlem
Vekrusets avatar
Någon gång när jag registrerade mitt företag så lämnade jag mitt hemliga mobilnummer till en myndighet, för att de skulle kunna nå mig för frågor. Myndigheten registrerade mitt nummer och sålde/gav det vidare till SCB, som sedan sålde det till hur många oseriösa kataloger som helst, som gjorde mitt hemliga nummer sökbart på internet med fullständiga uppgifter om min adress etc (eftersom jag jobbar hemifrån som frilans).

Efter flera års jakt hittade jag källan, SCB, och mitt nummer raderades äntligen från roten. Nyss upptäckte jag dock att företaget "Hitta företag"

http://www.hittaföretag.se

verkar ha kommit över någon gammal telefonlista, och återigen lagt ut mitt hemliga nummer på nätet. Jag har försökt komma i kontakt med dem i en vecka, men får inget svar på mail och får bara prata med deras telefonsvarare.

Enligt uppgifter på nätet är det skojare som sysslar med bluffakturor som ligger bakom sajten. De är då sannolikt inte särskilt intresserade av att varken svara mig eller ta bort uppgiften.

Finns det någonting jag kan göra, eller kommer deras server stå i flera år och sprida mitt nummer?
Citera
2009-09-29, 11:56
Medlem
Vekrusets avatar
Jag testar att bumpa min tråd, då det nu är vardag och inte fredag eftermiddag.

Ingen som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in