2009-09-24, 18:43
Medlem
boostankans avatar
Hej.

Problem: Får Blue Screen när jag flyttar eller raderar vissa mappar. Det är långt ifrån alla mappar jag får detta problem med, men det finns specifika som det alltid är problem med.

Laddade tex ner zip-versionen av TOR alldeles nyss, extraherade till skrivbordet och nu när jag försöker flytta eller radera mappen så får jag BSOD varje gång.

Vad kan detta bero på och hur blir jag väck problemen? Tycker det borde gå att lista ut på något vis eftersom det rör sig om specifika mappar...

Någon som har en susning?
Citera
2009-09-24, 19:33
Medlem
kimdah2002s avatar
Skulle tippa på minnesfel...
Citera
2009-09-24, 19:39
Medlem
boostankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Skulle tippa på minnesfel...
Har tänkt tanken jag också, men eftersom det bara händer vissa mappar så kändes det inte så troligt...

Tänker att om det är ett minnesfel så borde väl datorn krascha lite då och då, eller?

Har Vista 64-bit så brukar skylla på det i de flesta fallen, även detta. Tror du inte att det är Vista som buggar då?
Citera
2009-09-24, 20:58
Medlem
Reparerad installation?
Borde fixa problemet om det är något som helst fel med systemfiler.

Och kör ett minnestest finns i Hiren's boot cd. Googla så hittar du en iso
Citera
2009-09-26, 02:04
Medlem
boostankans avatar
Har nu provat att både köra memtest på båda minnena (enskilt) och blev inga errors.

Kör jag endast med minne1 får jag bsod och kör jag endast med minne2 får jag bsod, som vanligt.

Har fått för mig att det har något med drivrutiner att göra, men hittar inget bra sätt att leta efter fel och uppdatera.

Förslag? Tips?
Citera
2009-09-26, 02:24
Medlem
SparTyres avatar
Vad står det på blåskärmen?
Citera
2009-09-26, 02:31
Medlem
boostankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparTyre
Vad står det på blåskärmen?
Det är olika från gång till gång. Vet inte riktigt vad jag ska kika efter heller då informationen jag får inte känns vidare relevant.

Skulle vara underbart om jag kunde få ut lite vettig info från bsod:en, kanske om det är en viss drivrutin som jävlas...

Mycket tacksam för svar.
Citera
2009-09-26, 04:02
Medlem
SparTyres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boostankan
Det är olika från gång till gång. Vet inte riktigt vad jag ska kika efter heller då informationen jag får inte känns vidare relevant.

Skulle vara underbart om jag kunde få ut lite vettig info från bsod:en, kanske om det är en viss drivrutin som jävlas...

Mycket tacksam för svar.

Det finns oftast mycket information som kan hämtas ifrån en blåskärm. Dock är det också en hel del text vilket kanske inte alltid är det roligaste att skriva på papper för att sedan skriva av på datorn.

Har du ingen mobilkamera eller liknande för att fota skärmen vid blåskärm, finns många sidor på internet som du kan ladda upp dem på.Eftersom du vet hur du ska göra för att få fram en blåskärm och inte behöver sitter beredd hela tiden borde det gå smidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in