2009-09-24, 18:24
Medlem
Hej.

Nu ska jag prata lite skit om ett visst pack som jag inte är alltför förtjust i.

Ni vet dendär äckliga rostiga gamla volvon som drar runt på stan med en japsdämpare och tror att han är kung? Vars förare ofta bär en jacka med loggan från valfri fordonslinje och snusar samt luktar koskit.

*edit* De har oftast en klent begåvad, blond fjortonårig tjej i passagerarsätet fram också. *Tack Mansig*

Jag syftar naturligtvis på de fjuniga grabbar i åldern 18-22 år som iklädda basebollkeps, Fristads arbetsbyxor, urtvättad collegetröja och med en ordentlig snusläpp kör stad och torg runt på kvällarna i rostiga Volvo 240, 245, 740 och 745 med tonade rutor, vita blinkers och neonfärgad julgransbelysning under bilen? Det är även vanligt förekommande med så kallad technomusik i bilens stereosystem som lustigt nog ofta brukar vara värda ett gott stycke mer än bilen själv. Eddie Meduza förekommer också väldigt ofta i CD-spelaren.

Seriöst. Vad fan är det för fel på dessa människor?

För det första:
* Volvo 740 är och förblir (var, då den borde skrotats för 10 år sedan)en familjebil som saknar gener till allt vad sportbil heter.

*Volvo 740 är en extremt FUL och helt enkelt smaklös bil, den saknar ju all antydan till former och design.

*Varför är dom flesta "volvoraggare" bönder?

Kan nån hjälpa mig att förstå varför man köper en 740 och tror att man köpt en Tex Nissan Skyline?

-Fatta, din gamla 240,740 är en äcklig gammal skitbil som inte hör hemma nån annastans än på skroten.

Stämpla mig gärna som "volvoraggarhatare" för det är precis vad jag är

Nu vill jag gärna ha lite debatt kring detta!

Är du en utav dom jag beskriver? Tycker du som jag? Då borde du skriva ett par rader här
Senast redigerad av Snytbengt 2009-09-24 kl. 18:35.
Citera
2009-09-24, 18:26
Medlem
Brottweilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snytbengt
Hej.

Nu ska jag prata lite skit om ett visst pack som jag inte är alltför förtjust i.

Ni vet dendär äckliga rostiga gamla volvon som drar runt på stan med en japsdämpare och tror att han är kung? Vars förare ofta bär en jacka med loggan från valfri fordonslinje och snusar samt luktar koskit.

Jag syftar naturligtvis på de fjuniga grabbar i åldern 18-22 år som iklädda basebollkeps, Fristads arbetsbyxor, urtvättad collegetröja och med en ordentlig snusläpp kör stad och torg runt på kvällarna i rostiga Volvo 240, 245, 740 och 745 med tonade rutor, vita blinkers och neonfärgad julgransbelysning under bilen? Det är även vanligt förekommande med så kallad technomusik i bilens stereosystem som lustigt nog ofta brukar vara värda ett gott stycke mer än bilen själv. Eddie Meduza förekommer också väldigt ofta i CD-spelaren.

Dem känner man igen
Citera
2009-09-24, 18:26
Medlem
SphinxXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snytbengt
Hej.

Seriöst. Vad fan är det för fel på dessa människor?

För det första:
* Volvo 740 är och förblir (var, då den borde skrotats för 10 år sedan)en familjebil som saknar gener till allt vad sportbil heter.

*Volvo 740 är en extremt FUL och helt enkelt smaklös bil, den saknar ju all antydan till former och design.

*Varför är dom flesta "volvoraggare" bönder?

Kan nån hjälpa mig att förstå varför man köper en 740 och tror att man köpt en Tex Nissan Skyline?

-Fatta, din gamla 240,740 är en äcklig gammal skitbil som inte hör hemma nån annastans än på skroten.

Stämpla mig gärna som "volvoraggarhatare" för det är precis vad jag är

Nu vill jag gärna ha lite debatt kring detta!

Är du en utav dom jag beskriver? Tycker du som jag? Då borde du skriva ett par rader här
Live and let live.
Visst tycker man att dem e löjliga ibland men vafan.. Om jag får omfrasera - Whatever floats their boat.
Citera
2009-09-24, 18:27
Medlem
Brottweilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SphinxX
Live and let live.
Visst tycker man att dem e löjliga ibland men vafan.. Om jag får omfrasera - Whatever floats their boat.

Absolut
Citera
2009-09-24, 18:31
Medlem
snivlems avatar
dom är jätteäckliga dom små svinen, och jag har också lagt märke till att oavsett modell, har du bara en volvo så slipper du blinka
Citera
2009-09-24, 18:33
Medlem
Du har ju glömt att de skall ha en klent begåvad, blond fjortonårig tjej i passagerarsätet fram också.
Citera
2009-09-24, 18:33
Medlem
"Live and let live" "Whatever floats their boat" Ni menar alltså att man tar vad man har.. eller? Jag hade då fan inte kört runt å härjat med en volvo 740 även om det var vad jag hade

Mansig, fixat! Det glömde jag faktiskt bort!
Senast redigerad av Snytbengt 2009-09-24 kl. 18:36.
Citera
2009-09-24, 18:34
Medlem
Gondars avatar
Äckliga svin. Men vissa har inte råd med bättre bilar, och då är det fantastiskt "coolt" att köpa volvo 740.

Det har mer eller mindre blivit en bil för folk som är fattiga och med en volvo 740 blir de accepterade av andra bönder. Antar jag :S
Citera
2009-09-24, 18:36
Medlem
pikzels avatar
Du får helt enkelt flytta från byn om du vill träffa folk med uppdaterad världsbild.
Citera
2009-09-24, 18:37
Medlem
tjåppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
dom är jätteäckliga dom små svinen, och jag har också lagt märke till att oavsett modell, har du bara en volvo så slipper du blinka

stort lol på den
jag har haft en 240, åkte bara runt och stekte i den
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pikzel
Du får helt enkelt flytta från byn om du vill träffa folk med uppdaterad världsbild.

Hehe ja, det hade jag gärna gjort om jag inte hade haft ett fast och bra betalt jobb här i växjö.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gondar
Äckliga svin. Men vissa har inte råd med bättre bilar, och då är det fantastiskt "coolt" att köpa volvo 740.

Det har mer eller mindre blivit en bil för folk som är fattiga och med en volvo 740 blir de accepterade av andra bönder. Antar jag :S
Det är ju inget egentligt fel med att köra exempelvis en Volvo 740. Det är en bil som är avsedd för att vara familjebil. Att löst folk åker runt i den kan inte hjälpas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in