2009-09-26, 00:50
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Vad innebär egentligen u20?

För att kvalificera sig till U20 VM måste man nå en viss placering i U19 EM:et året innan, eller när om det spelas varannat år(är osäker på det).

Inga länder har ett fast U20 lag, förutom i Sydamerika(?). U20 lagen dras ihop när det är dax för VM. Därmed har inte Sverige nåt för dem nådde inte så långt man behövde för att få va med iår.

Tycker inte U20 VM känns B, kanske kan det vara lite tråkigt när spelare som egentligen hade kunnat va med här, missar VM:et. Men det här är en tid för att hitta nya intressanta spelare.
Citera
2009-10-03, 17:11
Medlem
Ingen som följer U20 VM?

Bra fotboll, många talanger och teknisk fotboll. Sydamerika har gått mycket bra, Paraguay och speciellt Uruguay har imponerat. De Europeiska lagen har inte gått så bra men Spanien har ett mycket bra lag samt så är Tyskland som vanligt starka. Snart så är det slutspel
Citera
2009-10-03, 18:07
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enso
Ingen som följer U20 VM?

Bra fotboll, många talanger och teknisk fotboll. Sydamerika har gått mycket bra, Paraguay och speciellt Uruguay har imponerat. De Europeiska lagen har inte gått så bra men Spanien har ett mycket bra lag samt så är Tyskland som vanligt starka. Snart så är det slutspel

Jag hoppar in när gruppspelet är avklarat. Känns lite för b för att följa seriöst en hel turnering.
Citera
2009-10-04, 12:43
Medlem
poven-xds avatar
Citat:
Jag hoppar in när gruppspelet är avklarat. Känns lite för b för att följa seriöst en hel turnering.

När körs slutspelet igång?
Citera
2009-10-04, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poven-xd
När körs slutspelet igång?

Imorgon med 2 matcher.
Citera
2009-10-05, 20:09
Medlem
Då var tydligen slutspelet igång, Lill-Italien slog ut Lill-Spanien med 3-1 och går till kvarten.

Paraguay spelar just nu mot Korea. 0-0 10 minuter in.
Citera
2009-10-05, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bnnbl
Då var tydligen slutspelet igång, Lill-Italien slog ut Lill-Spanien med 3-1 och går till kvarten.

Paraguay spelar just nu mot Korea. 0-0 10 minuter in.

Nu vet jag att de spanska juniorerna historiskt har gjort riktigt bra resultat i VM, men när man läser resultaten från U20-VM så skulle det kunna vara från det riktiga VM.

Spanien imponerar stort och går igenom gruppspelet med tre raka vinster och 13-0 i målskillnad. Italien krånglar sig vidare som grupptrea genom en vinst, en oavgjord och en förlust med en målskillnad på -1.

Naturligtvis möts de i utslagsmatch och lika självklart är det att Italien går vidare.

Det finns de som försöker dra slutsatser utifrån resultat i juniormästerskap, jag tillhör inte dem. De bästa lagens bästa spelare deltar naturligtvis inte. För Italien är det otänkbart att t ex Santon eller Ballotelli ska vara med, och det finns säkert motsvarande spelare som saknas i det spanska laget. Men det kan ju vara kul att följa, även om jag ännu inte har sett någon match.
Senast redigerad av Brille68 2009-10-05 kl. 20:33.
Citera
2009-10-07, 12:22
Medlem
Ezzelinos avatar
Costa Rica slog oväntat ut arrangörslandet Egypten redan i åttondelen i går kväll. I dag två intressanta åttondelsfinaler: Brasilien-Uruguay och Tyskland-Nigeria:

http://www.fifa.com/u20worldcup/index.html
Citera
2009-10-07, 14:50
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
I dag två intressanta åttondelsfinaler: Brasilien-Uruguay och Tyskland-Nigeria:

http://www.fifa.com/u20worldcup/index.html
Tack för tipset, dom två matcherna ska jag ta och kika på! Eurosport som sänder om jag inte minns fel.
Citera
2009-10-07, 17:24
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Tack för tipset, dom två matcherna ska jag ta och kika på! Eurosport som sänder om jag inte minns fel.

Japp, det stämmer. Såg Brasilien avgöra på en halvtimme, 3-0, ett par riktigt fina individuella prestationer och mål mot ett naivt försvarande och så småningom demoraliserat Uruguay.
Citera
2009-10-07, 17:27
Medlem
Nu halvtid, Uruguay har kommit igång lite 3-1. Få se om de kan ge brassarna en match i andra halvlek...
Citera
2009-10-07, 20:47
Medlem
Qwillings avatar
Ungern-Tjeckien igår var en riktig rysare och underhållande att kolla på. Ungern vidare efter straffdramatik.

0-0 mellan Nigeria och Tyskland i halvtid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in