Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2009-10-02, 16:07
Medlem
Snöjs avatar
Jag har samma problem. När jag kollar på film så hänger sig bilden var femte till tionde minut, men ljudet rullar på. Samma när jag öppnar Safari, så börjar badbollen rulla, även när Safari redan är öppet och jag öppnar en ny flik.

Jag formaterade datorn för bara någon vecka sen, hade samma problem innan och efter. Kör vanliga leopard, alltså 10.5.8, på en iMac som är ca 1,5 år gammal.
Citera
2009-10-02, 21:04
Medlem
Mikael666s avatar
Trodde att maccar inte kunde krasha...
Min världsbild rasar...
Citera
2009-10-02, 21:43
Medlem
jonte123s avatar
men blä va ovärt de där verkar, här har en gammal "pc-räv" gått och bestämt sig för att skaffa en mbp och så ser man det här och blir helt plötsligt fett otaggad, kirra problemet NU apple
Citera
2009-10-02, 22:05
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael666
Trodde att maccar inte kunde krasha...
Min världsbild rasar...
Visst kan de krascha, likt allt annat. Men det händer mer sällan för mig nu på min mac, än förr när jag körde pc. Det som skrivs i den här tråden är förövrigt inga krascher..
Citat:
Ursprungligen postat av jonte123
men blä va ovärt de där verkar, här har en gammal "pc-räv" gått och bestämt sig för att skaffa en mbp och så ser man det här och blir helt plötsligt fett otaggad, kirra problemet NU apple
Det verkar fungera mycket bättre för mig nu när jag gjort lite saker:
Citat:
Det vi gjorde var att först var att kontrollera skivan i skivkontrollen, därefter repererade vi skivbehörigheterna. Efter detta starta jag upp den i felsäkert läge (håll in shift när plingen kommer vid uppstart) för att rensa bla casche minnet och annat skit som ligger. Efter det startade jag om den igen nu i testläget ( håll in d när plingen kommer under uppstarten ).
Inga fel hittades och nu har den fungerat utan dessa frysningar ett bra tag.
source: inlägg #92 på http://www.99.se/powerbook-macbook-pro/268168-mbp-13-fryser-korta-stunder-3.html#post1830143

Citat:
Resetting PRAM and NVRAM
Shut down the computer.
Locate the following keys on the keyboard: Command, Option, P, and R. You will need to hold these keys down simultaneously in step 4.
Turn on the computer.
Press and hold the Command-Option-P-R keys. You must press this key combination before the gray screen appears.
Hold the keys down until the computer restarts and you hear the startup sound for the second time.
Release the keys.
source: http://support.apple.com/kb/HT1379

Efter att ha gjort detta så funkar allt prima, kunde se en hel film utan att bilden hängde sig det minsta
Citera
2009-10-03, 00:40
Medlem
jonte123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Visst kan de krascha, likt allt annat. Men det händer mer sällan för mig nu på min mac, än förr när jag körde pc. Det som skrivs i den här tråden är förövrigt inga krascher..

Det verkar fungera mycket bättre för mig nu när jag gjort lite saker:

source: inlägg #92 på http://www.99.se/powerbook-macbook-pro/268168-mbp-13-fryser-korta-stunder-3.html#post1830143

source: http://support.apple.com/kb/HT1379

Efter att ha gjort detta så funkar allt prima, kunde se en hel film utan att bilden hängde sig det minsta
sweet kanske man inte ska banga ur då, känns schysst att få studentrabatt på allt igen också
Citera
2009-10-03, 00:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jonte123
sweet kanske man inte ska banga ur då, känns schysst att få studentrabatt på allt igen också

Jag tycker inte du ska banga, det är en bra maskin! däremot kan jag känna att det inte blev exakt som jag hade tänkt mig. Hade sett massor av youtubs reviews och alla sa att den var underbar och vad man fick se av prestandan var också underbar. Dock har inte jag ritkigt fått samma resultat, den är snabb men inte som jag hade tänkt mig. Den klarar mestadels inte av enkla saker som att maximera ett youtbe klipp samtidigt som du ser på det utan att bilden hänger sig för några sekunder.

Kanske är det bara jag som har haft otur, men spontant sätt tycker jag att du ska köpa den, dock beror det på vad du ska använda den till...
Citera
2009-10-18, 21:26
Medlem
korps avatar
Jag körde en liten uppdatering igår genom vanliga uppdateringssättet. Sedan dess har datorn inte badbollat alls! SWEET!!

Det stod typ: "Fixes harddrive access issues experienced by a few users".

Det är fan på tiden, jag snackade även med en kille på Apple Store tidigare under veckan, han sa att många hade klagat hos dem på detta badbollande.
Citera
2009-10-19, 12:21
Bannlyst
Jag laddade också ner uppdateringen, dock så blir det ändå samma badbollanden och i windows så stängs firefox ner jävligt ofta, datorn bara slutar fungera helt och får stäng av på stömknappen ibland. Usch
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in