2011-01-23, 16:07
Medlem
Jag heter Regiss avatar
Hur ställer man in så att man kan bli förskonad ifrån vad dom kanaler
jag prenumererar visar mig vad dom nyss favoritmarkerat

Den här förändringen har kommit på köpet i senaste ändringen
där varje uppladdare fått egen box i "prenumerationer" med en jävla
Madonna glugg fram till nästa
Allt är ju bara fullständig kaos i "Youtube idag".
Addade favoriter ifrån vissa enbart, blandat brevid
användare som nyligen överfört enbart.

Någon som håller med?
2011-01-23, 19:08
Medlem
Eskiels avatar
Vart hemma hos kusinen idag och hälsade på, hon nämnde då att alla youtube videor laddar segt för henne etc.. och att spel dessutom verkade hänga efter lite mer än vanligt.

På grund av att hon precis flyttat från sin förra lägenhet som hade 24Mb och att hon nu har 8Mb så trodde jag att det berodde på att hon helt enkelt bara var van vid en snabbare hastighet och att det var därför ..

Men när hon sedan skulle visa mig ett klipp från Youtube så laddade det mycket riktigt väldigt sakta, streamade och spelade upp två sekunder film, sen började filmen streama igen i en goa 30 sekunder innan den visade nästa två sekunder av filmen.. märkligt tyckte jag och hade inte någon direkt lösning på problemet. Då hon även bor i hyreshus, vilket oftast har problem med sin uppkoppling så drog båda slutsatsen att vi borde kanske ringa leverantören av bredbandet men pga. att det är söndag så får det såklart vänta tills imorgon.

Jag kom nu hem för inte så längesen och skall kolla igenom mina Prenumerationer på Tuben när jag helt plötsligt märker att min streaming beter sig likadant. Min kusin och jag har inte samma leverantör, och vi bor inte ens i samma stad..

Undrar nu om någon annan upplever detta också att filmer strear långsamt?

Notera; Filmerna startas även i den lägsta möjliga upplösningen, inte den normala som dem brukar göra annars vilket också är märkligt.

Tack på förhand för svar

/Eskiel
2011-01-23, 19:33
Medlem
warums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskiel
Vart hemma hos kusinen idag och hälsade på, hon nämnde då att alla youtube videor laddar segt för henne etc.. och att spel dessutom verkade hänga efter lite mer än vanligt.

På grund av att hon precis flyttat från sin förra lägenhet som hade 24Mb och att hon nu har 8Mb så trodde jag att det berodde på att hon helt enkelt bara var van vid en snabbare hastighet och att det var därför ..

Men när hon sedan skulle visa mig ett klipp från Youtube så laddade det mycket riktigt väldigt sakta, streamade och spelade upp två sekunder film, sen började filmen streama igen i en goa 30 sekunder innan den visade nästa två sekunder av filmen.. märkligt tyckte jag och hade inte någon direkt lösning på problemet. Då hon även bor i hyreshus, vilket oftast har problem med sin uppkoppling så drog båda slutsatsen att vi borde kanske ringa leverantören av bredbandet men pga. att det är söndag så får det såklart vänta tills imorgon.

Jag kom nu hem för inte så längesen och skall kolla igenom mina Prenumerationer på Tuben när jag helt plötsligt märker att min streaming beter sig likadant. Min kusin och jag har inte samma leverantör, och vi bor inte ens i samma stad..

Undrar nu om någon annan upplever detta också att filmer strear långsamt?

Notera; Filmerna startas även i den lägsta möjliga upplösningen, inte den normala som dem brukar göra annars vilket också är märkligt.

Tack på förhand för svar

/Eskiel

Händer mig med.. "spola" fram filmen någon sekund sedan tryck på play så ska det fungera
2011-01-23, 21:05
Medlem
Mr EmComs avatar
Har samma sak här. YT har buffat skitdåligt i typ 4 dagar nu. Sjukt irriterande. Kör man TP-test så ligger det på 6.99 ner. Har Telia 6-8mb/sek.
Var tror ni? Ska man ringa telia?
2011-01-23, 21:08
Medlem
Samma problem här, Youtube är så in i helvete segt, får vänta flera minuter på att något skall hända, och det är inte mitt internet eller min dator det är fel på.
Riktigt irriterande problem, tror problemet ligger hos de, och de borde åtgärda det.
2011-01-23, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prtlrd
Samma problem här, Youtube är så in i helvete segt, får vänta flera minuter på att något skall hända, och det är inte mitt internet eller min dator det är fel på.
Riktigt irriterande problem, tror problemet ligger hos de, och de borde åtgärda det.

Det är Youtube som suger pung, och det började strax innan jul för mig.
2011-01-23, 21:34
Medlem
thuvans avatar
Har exakt samma problem med seg buffring. Använder Firefox.

Har upplevt att det funkar bättre i Chrome dock. Google som äger Youtube... hmmm
2011-01-24, 13:25
Medlem
Jag heter Regiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbara Ann
Du tänker kanske på "Annotations"? Klicka på My videos ---> Edit och där har du en flik som heter "annotations". Du kan även lägga in länkar där och välja andra färger än grått om du vill och naturligtvis välja storlek på rutan.

Eller menar du undertexter? Finns en flik som heter "Captions/Subtitles" för det under edit.
Man tackar
2011-01-24, 16:25
Medlem
kommunists avatar
Youtube är helt sjukt segt just nu, videos börjar inte ens att buffra längre.
2011-01-24, 17:42
Medlem
Jag hade också feta problem med att kolla på YT klipp. Sen gjorde jag bara en enda sak alldeles nyss och de var att utöka cache´en från mina 50mb till 500 i Firefox (3,6.13). Gå gick de hur bra som hällst å kolla. Laddningen stannade aldrig sen jag ändra.
Tolls - options - Advanced - NetWork (use up to [ XX] mb of space for the cache)

Trydligen så verkar de ändå vara segt. F*n.. Provade massa klipp ju noga innan jag gjorde inlägget, så jag inte framstog som jag snackade i natt-mössan.. men men..
Senast redigerad av stuXter 2011-01-24 kl. 17:50. Anledning: Verkar vara segt trotts alls..
2011-01-24, 18:24
Bannlyst
Hur ser man om någon har kommenterat ens videoklipp nyligen, eller fått meddelande eller så? Förut syntes det ju på förstasidan.
2011-01-25, 17:41
Medlem
Convoys avatar
Går Youtube med vinst?
En snabb sökning gav mig detta:
Citat:
Hittills har Youtube inte gått med vinst - framförallt då annonsförsäljningen går i klinch med sidans syfte; att användarna själva publicerar innehållet.
http://svt.se/2.27170/1.2004582/yout...sokare_per_dag
[Publicerad 17 maj 2010]

Hur ser det ut idag?
Senast redigerad av Convoy 2011-01-25 kl. 17:43. Anledning: Estetik

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in