2013-05-26, 23:23
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kongojanne6565
http://www.kyaniscience.com/ hoppas du hittar det du söker?
Länken har skickats tidigare, vare sig då eller nu hittar jag några vetenskapliga belägg där.
Citera
2013-05-27, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tkdtkdtkd
Vi pratade innan om hjärt o kärl sjukdomar..

Kan kosttillskott minska risken för sjukdom?

Det finns i dag ett stort antal undersökningar som visar att de som äter mycket frukt och grönsaker löper mindre risk att drabbas av olika sjukdomar, främst hjärt- och kärlsjukdomar och vissa former av cancer. Det skulle kunna bero på att frukt och grönsaker innehåller antioxidativa ämnen. Antioxidativa ämnen skyddar cellerna i kroppen mot skadliga så kallade fria radikaler.

Våran Sunrise har ett värde på 3500 i ORAC!
Det är en Antioxidantbomb! Då kan du förstå va den kan hjälpa till med i kroppen!
Vi har fyra olika fria radikaler som angriper våra celler dagligen och våran juice skyddar hela cellen från dessa radikaler..

inte 3500 ORAC, alaska blåbär har ett ORAC värde av 35000, Svenska blåbär har ett ORAC värde av ca 3500
Citera
2013-05-27, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Länken har skickats tidigare, vare sig då eller nu hittar jag några vetenskapliga belägg där.

Vad är det för bevis du ska ha?
Citera
2013-05-27, 09:56
Medlem
constants avatar
Citat:
Vad är det för bevis du ska ha?
Om du läser tråden så finner du mängder av påståenden från Kyänisäljare (antar jag de är) där övriga efterfrågar goda och vetenskapliga evidens eller stöd för dessa påståenden.

Inlägget du svarade på efterfrågade ett par, du kan väl börja där. Länka direkt till de vetenskapliga studierna om du hittar några, inte till en allmän sida som i sin tur kanske länkar till några studier.
Citera
2013-05-27, 17:00
Medlem
Robinson-Merals avatar
Citat:
inte 3500 ORAC, alaska blåbär har ett ORAC värde av 35000, Svenska blåbär har ett ORAC värde av ca 3500
Källa på ditt påstående? Gäller ditt värde behandlade eller obehandlade bär? En publikation från University of Alaska ger helt andra siffor (för behandlade bär).

"Wild Alaska Blueberry products provide the following ORAC values:

Dried Berries
420
Canned Juice
44
Fruit Leather
270 [...]"

http://www.uaf.edu/files/ces/publica.../FNH-00111.pdf

Även här: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Fo...tioxidants.jpg

Och här: Blueberries, wild, raw 9,621
http://www.oracvalues.com/sort/orac-value/40
Citera
2013-05-27, 21:59
Medlem
B´stards avatar
Citat:
http://www.kyaniscience.com/ hoppas du hittar det du söker?

Nu får du väl ändå ge dig? Du förstår väl att ingen kommer ta nåt Kyäni själva säger på allvar? Isåfall skulle ju vilken klåpare som helst kunna snickra ihop en hemsida, sälja en produkt och påstå att den botar allt...
Citera
2013-05-28, 00:52
Medlem
Robinson-Merals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Nu får du väl ändå ge dig? Du förstår väl att ingen kommer ta nåt Kyäni själva säger på allvar? Isåfall skulle ju vilken klåpare som helst kunna snickra ihop en hemsida, sälja en produkt och påstå att den botar allt...
Nu är du väl lite väl orättvis. Sidan är tydlig med att det rör sig om s.k. "Kyäni science". Kyänis vetenskap är annorlunda än vår vetenskap. Vi, dödliga... ja vi, som inte ingår i blåbärssoppa-pyramiden är så där jobbigt källkritiska, allmänt skeptiska och ställer absurda krav så som att "vetenskaplig metod" används. Men vem behöver sånt när man kan titta på bilder av åldrande doktorer i vita rockar: http://www.kyaniscience.com/usa/en/advisory_board
Jag är köp... jag menar såld. Såld på Kyäni! Hädanefter kommer jag bara att praktisera Kyaniscience!
Citera
2013-05-28, 02:51
Medlem
Littlepaw13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinson-Meral
Nu är du väl lite väl orättvis. Sidan är tydlig med att det rör sig om s.k. "Kyäni science". Kyänis vetenskap är annorlunda än vår vetenskap. Vi, dödliga... ja vi, som inte ingår i blåbärssoppa-pyramiden är så där jobbigt källkritiska, allmänt skeptiska och ställer absurda krav så som att "vetenskaplig metod" används. Men vem behöver sånt när man kan titta på bilder av åldrande doktorer i vita rockar: http://www.kyaniscience.com/usa/en/advisory_board
Jag är köp... jag menar såld. Såld på Kyäni! Hädanefter kommer jag bara att praktisera Kyaniscience!

Ska hon föreställa en av kyänis sk "forskare"? Så varför inte göra en bildsökning och när hon kommer upp som "stockphoto" så kanske iaf ett klappmongo börjar undra.
Citera
2013-05-30, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard

Mig veterligen är det ingen som påstår att kyänis produkter botar...däremot om du ger kroppen rätt förutsättningar så har kroppen en näst intill obegränsad läkemedelsförmåga (och det är definitivt inte kyäni som har kommit på det!) och vi är ett par 100 000 människor som har testat Kyänis produkter och verkligen gillar produkterna... en del har fått hälsofördelar av dom... men det spelar ingen roll vad man säger du och dina "vänner" här på forumet är inte intresserade av att veta vad som gäller? Ni gillar att argumentera och dissekera vad man än säger. så det känns rätt så meningslöst att ge er info! Ni har bestämt att alla som gillar andra former en "vanligt" traditionellt arbete är blåsta i skallen!
Citera
2013-05-30, 14:57
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Mig veterligen är det ingen som påstår att kyänis produkter botar...däremot om du ger kroppen rätt förutsättningar så har kroppen en näst intill obegränsad läkemedelsförmåga (och det är definitivt inte kyäni som har kommit på det!) och vi är ett par 100 000 människor som har testat Kyänis produkter och verkligen gillar produkterna... en del har fått hälsofördelar av dom... men det spelar ingen roll vad man säger du och dina "vänner" här på forumet är inte intresserade av att veta vad som gäller? Ni gillar att argumentera och dissekera vad man än säger. så det känns rätt så meningslöst att ge er info! Ni har bestämt att alla som gillar andra former en "vanligt" traditionellt arbete är blåsta i skallen!
"läkemedelsförmåga"

fast om du spelar boll och slutar att bete dig som en jävla tard så blir det ju mycket lättare, eller hur?
om man påstår något så måste man ju kunna backa upp detta och då menar jag via en oberoende part.

alla tvättmedelstillverkare påstår att deras produkt är bäst, men bara en kan vara bäst, därför gör t.ex. tidningen råd och rön oberoende tester på t.ex. sådana här produkter och visar hur man gick tillväga med testet och vilka resultat det blev.

det enda du gör nu är att säga till oss att vi ska lita blint på företaget som säljer produkten och kallar oss idioter för att vi inte sväljer detta med hull och hår, speciellt när det gäller en produkt som har egenskaper långt över konkurrenterna har.

låt mig gissa, när du ska köpa något, t.ex. en bil så är ditt enda "källmaterial" bilförsäljarens broschyr, du bryr dig inte om vad motormännen och bilprovningen säger, dvs en oberoende analys av produkten?
Citera
2013-05-30, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
"läkemedelsförmåga"

fast om du spelar boll och slutar att bete dig som en jävla tard så blir det ju mycket lättare, eller hur?
om man påstår något så måste man ju kunna backa upp detta och då menar jag via en oberoende part.

alla tvättmedelstillverkare påstår att deras produkt är bäst, men bara en kan vara bäst, därför gör t.ex. tidningen råd och rön oberoende tester på t.ex. sådana här produkter och visar hur man gick tillväga med testet och vilka resultat det blev.

det enda du gör nu är att säga till oss att vi ska lita blint på företaget som säljer produkten och kallar oss idioter för att vi inte sväljer detta med hull och hår, speciellt när det gäller en produkt som har egenskaper långt över konkurrenterna har.

låt mig gissa, när du ska köpa något, t.ex. en bil så är ditt enda "källmaterial" bilförsäljarens broschyr, du bryr dig inte om vad motormännen och bilprovningen säger, dvs en oberoende analys av produkten?

Mena naturligtvis läka sig själv ...Nä ja säger inte att du eller någon annan ska göra ett skit får tro på precis vad du vill, luften är fri mannen..ja har inte hängt med i allt som skrivs och vad någon eller några har påstått..jag är super nöjd med Kyänis produkter och tycker att det är ett seriöst bolag, eftersom jag varit inne i den här så kallad industrin (MLM) i rätt så många år och sätt både skitbolag och seriösa bolag och Kyäni är det mer seriösa jag bolag jag sätt.
Citera
2013-05-30, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
"läkemedelsförmåga"

Vem har sagt att du är en idiot? det är du själv som säger att om inte du/ni tror på det jag säger så är det du/ni idioter...
Så tagga ner mannen! det är inte 3:e världskriget vi pratar om, vi prata
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in