2019-07-07, 11:57
Medlem
Drillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joi
Tips på roliga och inte så avancerade/långa spel som inte kräver internetanslutning?
Blir typ 2 dygn på flygplan för mig nu under juli så något att kunna underhålla sig med lite utan att köra nån lång story eller behöva levla så värst mycket.
Enkla spel, tänk typ harpan eller Tetris o sådär. 🙂

Dark lands, mannen
Citera
2019-07-10, 10:31
Medlem
Drillas avatar
Bästa app ikon appen?
Citera
2019-09-25, 00:53
Medlem
Vilken är den bästa appen till Android (gärna gratisapp) som via GPS ritar upp vägen man promenerat på en karta, listar sträckan man gått och tiden det tagit etc? Vill inte ha en vanlig stegräknarapp.
Citera
2019-09-25, 00:57
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pixelfel
Vilken är den bästa appen till Android (gärna gratisapp) som via GPS ritar upp vägen man promenerat på en karta, listar sträckan man gått och tiden det tagit etc? Vill inte ha en vanlig stegräknarapp.

Jag använder denna. Vet dock inte om det är den bästa, men den funkar.

https://play.google.com/store/apps/d...ich.geotracker
Citera
2019-11-08, 21:01
Medlem
st0ckiss avatar
Söker en app för gymträning där man själv kan skriva in hur många repetitioner och set man gjort i varje övning. Finns det dessutom instruktioner för hur en övning utförs i appen vore det guld.

Någon som vet nåt bra?
Citera
2019-11-09, 13:24
Medlem
SuperPuttes avatar
Har länge tyckt det varit jobbigt att väcka skärmen igen om jag inte petar på den hela tiden, därför den vill ju släcka ned snabbt för att spara batteriet. Hade länge en app som funkade perfekt och där jag kunde välja vilja appar som skulle vara "tända hela tiden" tills jag själv stängde av dem. Tex. en filhanterare, min webbläsare (Kiwi), ett word-dokument, banken, osv. Tyvärr togs den appen bort, så fick leta efter ett alternativ. Det tog sin lilla tid därför de flesta liknande appar är värdelösa för mig, men så hittade jag Wakey https://play.google.com/store/apps/d....doublep.wakey Denna app är faktiskt ännu bättre än min gamla, för den har fler alternativ att välja på - inte bara vilka appar som ska omfattas, det går även att välja "FaceWake" dvs att den håller appen (alla appar) tända så länge du "tittar på skärmen" (har ditt ansikte riktat mot skärmen, rakt framifrån och inom ett normalt nära avstånd). Det är troligen rörelsesensorern i luren som nyttjas för att bedöma om du "tittar eller inte" på skärmen (vilket är perfekt)
Just "FaceWake" är perfekt för mig, jag tittar på vad jag vill titta på sedan lägger jag luren på soffbordet bara, jag har sedan snabb nedsläckning på bara 15 sekunder. Rekommenderas!
Citera
2019-11-09, 18:47
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Den tekniska tekniken kommer inte hjälpa dig. Du kan förmodligen redan nu räkna till 12. Vet du inte hur övningarna ska göras ska du skaffa PT.
Grejen är snarare att hålla koll på hur ökningen i styrka ser ut. Då är det bra om man kan dokumentera hur många repetitioner/antal gånger och hur många kg man kört per gång.

Självklart kan detta skrivas i ett vanligt dokument, men då måste man skriva för mycket per gång för att det ska vara värt det. Jag vill ha något snabbt och smidigt bara.
Citera
2019-11-11, 18:22
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Grejen är snarare att hålla koll på hur ökningen i styrka ser ut. Då är det bra om man kan dokumentera hur många repetitioner/antal gånger och hur många kg man kört per gång.

Självklart kan detta skrivas i ett vanligt dokument, men då måste man skriva för mycket per gång för att det ska vara värt det. Jag vill ha något snabbt och smidigt bara.
Jag använder appen "gymrun".

Funkar bra med reps/sets och att hålla koll på statistik över tid. För varje övning finns en lite bild som visar på ett ungefär hur man gör den, annars kan man klicka någonstans så letar den upp Youtube klipp där man kan se hur övningen görs.

Clean och enkel. Betalade en 50 kr för den eller så, men ska gå att använda i gratis version också.
Citera
2019-11-11, 21:28
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Jag använder appen "gymrun".

Funkar bra med reps/sets och att hålla koll på statistik över tid. För varje övning finns en lite bild som visar på ett ungefär hur man gör den, annars kan man klicka någonstans så letar den upp Youtube klipp där man kan se hur övningen görs.

Clean och enkel. Betalade en 50 kr för den eller så, men ska gå att använda i gratis version också.
Den var perfekt! Tack så mycket!
Nu ska jag bara komma ihåg att använda den också.

Här betalas å andra sidan ingenting, finns att hämta gratis på www.mobilism.org som ett extra tips till dig och alla andra i tråden.
Citera
2019-11-26, 07:59
Medlem
Kaustis avatar
Finns det nån alarm-app därute som erbjuder följande?

- Ökande volym upp till en viss maxvolym (behöver inte att ljudet går från noll till max, från noll till 20% av maxvolym räcker för att jag ska vakna)
- När larmet ringer ska det finnas en stor snoozeknapp längst ner på skärmen att trycka på, en knapp som är en bra bit ifrån "stäng av alarm"-knappen
- Möjlighet att välja musik/ringsignal för larmet själv.

Jag har provat Alarmy, Googles klocka, klockan som kommer med Android och senast Wakey men ingen av dessa klarar av allt ovanstående såvitt jag kunnat se.
Citera
2019-11-26, 10:58
Medlem
Någon som vet en android app där ställen inte visas på kartan förrän man besökt platsen, lite som ett tv spel, kanske till och med quests man kan acceptera när man når hotspots typ en affär
Citera
2020-03-08, 15:03
Medlem
Söker app som räknar ner vid träning, alltså att den räknar 40 sekunder, 20 sekunder, 40 sekunder, 20 sekunder, och så vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in