Har länge tyckt det varit jobbigt att väcka skärmen igen om jag inte petar på den hela tiden, därför den vill ju släcka ned snabbt för att spara batteriet. Hade länge en app som funkade perfekt och där jag kunde välja vilja appar som skulle vara "tända hela tiden" tills jag själv stängde av dem. Tex. en filhanterare, min webbläsare (Kiwi), ett word-dokument, banken, osv. Tyvärr togs den appen bort, så fick leta efter ett alternativ. Det tog sin lilla tid därför de flesta liknande appar är värdelösa för mig, men så hittade jag
Wakey https://play.google.com/store/apps/d....doublep.wakey Denna app är faktiskt ännu bättre än min gamla, för den har fler alternativ att välja på - inte bara vilka appar som ska omfattas, det går även att välja "FaceWake" dvs att den håller appen (alla appar) tända så länge du "tittar på skärmen" (har ditt ansikte riktat mot skärmen, rakt framifrån och inom ett normalt nära avstånd). Det är troligen rörelsesensorern i luren som nyttjas för att bedöma om du "tittar eller inte" på skärmen (vilket är perfekt)
Just "FaceWake" är perfekt för mig, jag tittar på vad jag vill titta på sedan lägger jag luren på soffbordet bara, jag har sedan snabb nedsläckning på bara 15 sekunder. Rekommenderas!