2009-09-23, 22:29
Medlem
Hej undrar om nån kan ge mig lite tips om nattlivet ute i göteborg?

ja skulle vilja prova hela avenyn och andra ställen också

tänkte ni kunde skriva tips plus vad det är för folk på ställerna
ja är ganska öppen och vill gärna prova allt

t.e.x
ja vet t.e.x dubliners är irländsk klubb (gäster från lander antagligen sosse-folk)
Citera
2009-09-23, 22:47
Medlem
Blvd (Boulevard) är väl ganska trevligt om man vill springa i trappor eller ragga på flickor. Annars funkar väl hardrock-cafe om man har gott om cash, ett krav är väl backslick och att du beställer champagne.
Citera
2009-09-24, 03:57
Medlem
Rockbaren. Är väll blandat folk där, mest hårdrocksfolk dock. Bra musik, inga fåniga dansgolv. Hyfsade priser men har märkt att dom blåst folk på priser när jag stått i baren, främst utländska som har lite svårt med språket. Sen är musiken väldigt hög, så svårt att snacka med folk.

Golden Days. Dit alla nyblivna 18 åringar går. Väldigt mycket fjortisstil över hela stället, samt sunkigt. Är bara där i värsta fall, typ om man inte orkar ta sig upp på avenyn för nån öl.

Berså. Lång bardisk så lätt att beställa, poppig musik (gosh, hatar sånt). Dock har jag blivit nekad att komma in där nån gång. Finare kläder är väll ett krav ibland.

Trädgår´n. Stort ställe, blandad musik, ofta bra band som spelar. Inget att klaga på.

Sticky Fingers. Ofta yngre folk där. Bra musik enligt mig. Brukar ofta bli 2-3 krogen man alltid går till av nån konstig anledning.

Nivå. Helt okej musik. Ofta lätt att få nån sittplats. Fått för mig att priserna är snäppet dyrare där. Men är väll något inbillat kanske.

Nefertiti. Soft ställe. ingen direkt åsikt så. Brukar ofta hänga äldre män där tycker jag.

Kompaniet. Blandad musik. Oftast yngre folk där.

Valand. Flera barer och dansgolv om man gillar sånt.

Pjao, är väll dom jag kommer på på rak arm.
Senast redigerad av MissDope 2009-09-24 kl. 04:15.
Citera
2009-09-24, 04:56
Medlem
LikeAGloves avatar
Vill du träffa göteborgare föreslår jag nattlivet runt Järntorget/Linnégatan istället. Visst utbudet i Göteborg suger, men runt Avenyn är det bara boråsare och alingsåsare som sätter sprätt på sin lagerlön
Citera
2009-09-24, 10:45
Medlem
extremesantas avatar
Kolla inte den här länken
https://www.flashback.org/showthread.php?t=869125
Citera
2009-09-24, 18:15
Medlem
Är 19 år, fyller 20 i january (född 90), Kommer få besök snart av ett gäng bekanta åldrana 22-28. Finns det någon chans att jag kommer in med deras sällskap på klubbar med något högre åldergräns? ( gbg )
Citera
2009-09-24, 22:51
Medlem
KarlsKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emento
Är 19 år, fyller 20 i january (född 90), Kommer få besök snart av ett gäng bekanta åldrana 22-28. Finns det någon chans att jag kommer in med deras sällskap på klubbar med något högre åldergräns? ( gbg )

Har du en penis? I sådana fall så är det inte lätt.
Citera
2009-09-27, 16:18
Medlem
Lillhagen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Vill du träffa göteborgare föreslår jag nattlivet runt Järntorget/Linnégatan istället. Visst utbudet i Göteborg suger, men runt Avenyn är det bara boråsare och alingsåsare som sätter sprätt på sin lagerlön

Det var det bästa jag läst på FB på länge! Avenyn har varit kass i många år. Järntorget, Magasinsgatan och Linne´ och till viss del Vasastan om man vill ha skoj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in