2009-09-23, 21:42
Medlem
Bajsmackans avatar
Hall dr, precis skaffat mig den nya MBP 13" och r lite fundersam ver batterimtning. Ibland batteri"hlsan" 2:30h efter fulladdning, sen 5 min senare 4:13h o ibland upp mot 7h, knns som det pendlar vldigt kraftigt. Kan de va s innan batteriet r "inkrt"? Har kanske 3-4 laddningscykler p de nu. I vrigt verkar den reella batteritiden ligga runt 4h. Ngon som har liknande "problem"? Lst att bluetooth drar mkt krm s har det avstngt, de enda jag gr r att surfa och kra lite amsn.
Citera
2009-09-23, 21:51
Medlem
ah.huevos avatar
Datorn rknar om batteritiden hela tiden, beroende p vad du gr fr du olika resultat. Dvs om datorn bara str p hller den i 7h, sitter du i photoshop och sdant gr batteritiden ner till 3-4 h.

S den faktiska batteritiden landar dr nnstans ja.. typ 4 h
Citera
2009-09-23, 22:04
Medlem
korps avatar
Borde den inte vara runt 7h vid "vanlig" anvndning?

Jag har inte kollat s noga, men min 15" hller iaf igng mycket lngre n 4h vid vanlig anvndning.
Citera
2009-09-23, 22:35
Medlem
Bajsmackans avatar
Jo, nu har den sttt p o surfat/msn i 1,5h och den berknas nu ha dryga 4h kvar.s runt 5h fr surf d kanske. I vilket fall som helst mkt bttre n min macbook white som hller typ 2,5 timma efter drygt 2 rs anvndande.
Citera
2009-09-24, 00:02
Medlem
smurfehs avatar
Kr du ljusstyrkan p hgsta d ocks eller? De har inte direkt mtt den med hgsta styrkan osv..

Kika hr fr mer info p hur du behandlar ditt batteri: http://www.apple.com/se/batteries/notebooks.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in