Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-09-23, 18:07
Medlem
Bockstensmannens avatar
Undrar bara, skall det anmälas på något sätt? Kommer användaren att bli bannlyst?
Citera
2009-09-23, 18:20
Medlem
micaeles avatar
Jag brukar bara slänga sådana PM så djupt i korgen det går och glömma det.
Men om du stör dig på det och vill att något skall ske kontaktar du din favoritmoderator som då måste logga in på ditt konto för att säkerställa bevisen.
Citera
2009-09-23, 18:20
Medlem
supermassives avatar
Nu vet inte jag om det är rätta metoden. Men ta kontakt med en moderator och säg att någon har tagit kontakt med dig. Låt denne moderatorn senare få ditt lösenord så att han själv kan kolla på PM:et, så att han senare kan ta upp det i Outlaw.

Men som sagt, vet inte om det är rätta metoden. Någon annan har kanske en bättre.
Citera
2009-09-23, 18:24
Medlem
H0nkens avatar
Moderatorerna åtgärdar väl inte sådant som skrivits i PM? Det svaret har jag fått av en moderator iaf.. Och varför skulle de? Anledningen till att man inte får kranfiska på FB är att ägaren skulle råka i trubbel med myndigheterna om det var tillåtet. Kranfiska på över PM säger jag!
Citera
2009-09-23, 18:28
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H0nken
Moderatorerna åtgärdar väl inte sådant som skrivits i PM? Det svaret har jag fått av en moderator iaf.. Och varför skulle de? Anledningen till att man inte får kranfiska på FB är att ägaren skulle råka i trubbel med myndigheterna om det var tillåtet. Kranfiska på över PM säger jag!
Jo, det är klart att de gör. Jag har själv varit med om att mods ett par gånger har fått kolla in min inkorg.
Citera
2009-09-23, 18:30
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H0nken
Det är inte tillåtet och reglerna är ju tämligen klara på den punkten. Man kan som sagt innan kontakta sin favoritmoderator så verifierar denne PM:et.

Citat:
1.09. Narkotikahandel är förbjuden

All form av narkotikahandel (köpes, säljes, bytes, skänkes), även via PM och IRC, resulterar i bannlysning. Gränsfall resulterar i varning. Att diskutera narkotika och narkotikahandel är tillåtet så länge det inte kan betraktas som försök till handel med narkotika.

Det är inte tillåtet att informera om att man saknar narkotika, med undantag för inlägg där det är ställt bortom all rimlig tvivel att användaren inte vill handla de droger som informeras om.

Det är förbjudet att efterfråga vart man kan handla narkotikaklassade droger, med undantag för platser där det är allmänt känt att narkotikahandel förekommer, samt tips om olika webbshoppar. Om man efterfrågar information om var man kan införskaffa narkotika så bör man vara tydlig med att ange vilken av ovanstående alternativ som man avser. Ospecificerad efterfrågan som kan bedömas som försök till narkotikahandel eller gränsfall kan resultera i både varning eller bannlysning.

admin4
Citera
2009-09-23, 18:32
Medlem
FrasseFloyds avatar
Tittar man på reglerna är det tydligt:
Citat:
Ursprungligen postat av Regelverket, 1.09. Narkotikahandel är förbjuden
All form av narkotikahandel (köpes, säljes, bytes, skänkes), även via PM och IRC, resulterar i bannlysning.
Vill man anmäla kranfiske kontaktar man en moderator - företrädelsevis någon man faktiskt har förtroende för - och lämnar ut ett lösenord till sitt konto så att denne moderator kan gå in och verifiera att det faktiskt har skett ett regelbrott. Vi har order om att inte titta på något annat än just det pm:et vi fått lösenordet för och vi brukar rekommendera användaren att byta till ett tillfälligt lösenord som bytes efter att moderatorn gjort sitt.

Och ibland är man dessutom för långsam - admin4 var först på bollen.
Citera
2009-09-23, 18:36
Medlem
H0nkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Det är inte tillåtet och reglerna är ju tämligen klara på den punkten. Man kan som sagt innan kontakta sin favoritmoderator så verifierar denne PM:et.

admin4
Hmm.. Jaså, där ser man. Jo, det står ju klar och tydligt vad det är som gäller. Jag tar tillbaka mitt påstående.

Dock så verkar det var olika regler som gäller för olika regelbrott? Jag hade en ytterst irriterande användare efter mig en gång som i PM avslöjade att han var 16 år. Jag påtalade detta för en moderator och fick till svar att de inte åtgärdar detta via PM.
Citera
2009-09-24, 11:56
Medlem
ojns avatar
Anledningen till att vi inte beivrar åldersregeln i PM är att det finns något som helst egenintresse i att bannlysa användare på grund av deras ålder. Vi bryr oss inte om denna typ av PM därför att vi helt enkelt inte behöver. Om en användare däremot skriver det på forumet är det publikt och vi måste agera.

Däremot är det bestämt att det inte får föras någon forum av droghandel från Flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in