Citat:
Ursprungligen postat av Asleep
Plocka isär allt och montera ihop det igen. Kolla strömmatning till grafikkortet. Får du inte igång det så testa med annat grafikkort.
Ska prova med ett annat grafikkort imorrn, skulle gjort det idag men min vän glömde bort att lämna kortet till mig.
Citat:
Ursprungligen postat av Nate Black
Alltså, går datorn igång överhuvudtaget? Snurrar fläktarna, hörs det något pip-ljud?
Läst under 'Starting for the first time'-sektionen i manualen? Har du kollat så att du satt minnena i rätt portar eftersom du bara använder en kanal?
Annars koppla bort allt som inte behövs för en POST. Så, ta bort alla onödiga systemfläktar, optiska enheter och lagringsmedia.
Ja, alla fläktar snurrar för fullt vad jag kan se. Tror pipljud hörs men jag är osäker. Tror jag läst lite hastigt i den delen av manualen. Som jag skrivit tidigare har jag provat att sätta minnena i båda portarna, och första gången satt dom i dom svarta.
Jag har fått höra av en annan person som har lite kunskaper inom datorer, att det kan vara pga att minnena är fel till moderkortet, som att skärmen inte får signaler från datorn, kan det stämma? Men eftersom Threedots-dead säger att minnena ska passa så blir det ju svårare. Minnena är inte så svåra att sätta dit, har provat minst 4 gånger men varje gång lyser ledlampan som indikerar på fel.
Idag har jag ju begärt återköp på minnena och beställt nya men nu blir jag ju osäker om det behövs om minnena verkligen ska passa. Tror jag avbeställer minnena till att börja med och sätter mig imorrn med burken och provar lite mer, b.la med annat grafikkort.