Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-09-23, 20:59
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
Ja, så varför ligger Linda Rosings hela blogg på Flashback kan man undra?

Jag undrar vidare vad ni tänkt göra åt saken?
Det kan man undra, och är inget jag är medveten om då mitt intresse för Rosing är minst sagt svalt och således inte läst tråden.

Rapportera gärna sådant enligt regel 0.08 så skall jag se till att det beivras bättre.

admin4
Citera
2009-09-23, 21:08
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Det kan man undra, och är inget jag är medveten om då mitt intresse för Rosing är minst sagt svalt och således inte läst tråden.

Rapportera gärna sådant enligt regel 0.08 så skall jag se till att det beivras bättre.

admin4
Gjorde just det, har gjort det innan i perioder utan respons. Kors i taket har inte det femte av dagens blogginlägg http://kanal5.se/lindarosing lagts ut i tråden än, med början här ligger de i tråden https://www.flashback.org/showpost.php?p=18879757&postcount=15159
Citera
2009-09-23, 22:32
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Gjorde just det, har gjort det innan i perioder utan respons. Kors i taket har inte det femte av dagens blogginlägg http://kanal5.se/lindarosing lagts ut i tråden än, med början här ligger de i tråden https://www.flashback.org/showpost.php?p=18879757&postcount=15159
Gick lite tillbaka i tråden och kollade, verkar som det varit viss respons, men såg också ett par inlägg som anmält men inte tagits bort (https://www.flashback.org/showpost.php?p=18759879&postcount=14869 och efterföljande), det är väl det jag fått "utan respons" ifrån
Citera
2009-09-24, 19:52
Medlem
Snövits avatar
Tråden har hittils detta dygn över 50 inlägg där en stor del är trams, chatt och ot.
Citera
2009-09-24, 20:31
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Tråden har hittils detta dygn över 50 inlägg där en stor del är trams, chatt och ot.
Och just för tillfället spammas det in upphovsrättskyddad text, ociterat, från svenska akademiens ordbok på nätet www.saob.se

Ska det vara så att tråden ska ha som syfte att klippa in Linda Rosings alla inlägg i bloggen på www.kanal5.se/lindarosing, så att man inte ska gå in och öka hennes inkomster på bloggen, eller ska Flashback hålla på sin regel 0.08? Att man endast gör korta citat och ser till att ha med källangivelse.
Citera
2009-09-24, 20:33
Medlem
Snövits avatar
Citat:
eller ska Flashback hålla på sin regel 0.08? Att man endast gör korta citat och ser till att ha med källangivelse.

Nu är väl regel 0.08 iof en av de regler som knappt alls efterlevs i några forum på flashback. Folk citerar ju hela artiklar, blogginlägg m.m. i var och varannan tråd det är väl en av dessa reger som ska finnas men som egentligen inte efterlevs?
Citera
2009-09-24, 20:41
Medlem
El Zorros avatar
Det har raderats inkägg i tråden idag och med tanke på hur den ser ut nu så blir det säkert fler när någon mod ser sina RP:s.
Citera
2009-09-24, 20:42
Medlem
Allan Akbars avatar
Det största problemet i den tråden är signaturen rejdar själv som spammar tråden med fullständigt nonsens och dessutom hela tiden försöker leka moderator där. Plocka bort rejdar därifrån så löser sig de övriga problemen av sig själva...
Citera
2009-09-24, 20:45
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro
Det har raderats inkägg i tråden idag och med tanke på hur den ser ut nu så blir det säkert fler när någon mod ser sina RP:s.

Herregud vad mycket skit som måste postas om det har raderats inlägg och det är över 50 inlägg kvar bara detta dygn. Det är nog dax att börja bli hårdare med tillsägelserna.
Citera
2009-09-24, 20:51
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Nu är väl regel 0.08 iof en av de regler som knappt alls efterlevs i några forum på flashback. Folk citerar ju hela artiklar, blogginlägg m.m. i var och varannan tråd det är väl en av dessa reger som ska finnas men som egentligen inte efterlevs?
Jag tycker det är skillnad på enstaka blogginlägg och att konsekvent föra över en hel blogg till en tråd. Dessutom var och en av bilderna på bloggen med stort engagemang till tinypic för att allt ska finna på Flashback.
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalover
Någon måste offra sig, och namnet Lindalover förpliktigar . Kommer även fortsättningsvis att förse tråden med Ankinlägg.

Kan även nämna att jag via Bloglovin har bevakning på Patsys blogg så att jag endast behöver gå in där då jag VET att Ankan kläckt ett inlägg. Inget onödigt klirr i kassan till WT-familjen från Lindalover alltså

Eller t ex spamma in all text om ordet "skvaller" på www.saob.se i fyra inlägg i sträck.

Man kan faktiskt länka istället för att föra över all text.
Citera
2009-09-24, 21:01
Medlem
Allan Akbars avatar
Citat:
...
Man kan faktiskt länka istället för att föra över all text.
Man kan också skaffa ett liv istället för att, som du, gnälla på allt...
Citera
2009-09-24, 21:08
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Enligt regel 0.08 är det inte tillåtet att citera hela artiklar eller liknande. Det beskrivs bra på Wikipedia:
Citat:
I svensk lag regleras citaträtten, kort och koncist, i 22 § upphovsrättslagen: "Var och en får citera ur offentliggjorda verk i överensstämmelse med god sed och i den omfattning som motiveras av ändamålet."[4]

God sed innebär bland annat att upphovsmannen anges, och att citatet inte är till sådan omfattning att det kommer att utgöra huvuddelen i det nya verket.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Citatr%C3%A4tt

admin4
Det här är ganska utmärkande: att citatet inte är till sådan omfattning att det kommer att utgöra huvuddelen i det nya verket.

Alltså bör det inte vara korrekt att föra över ett komplett blogginlägg, utan att ens kommentera själv, då blir definitivt blogginlägget huvuddelen i det nya verket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in