2009-09-23, 12:52
Medlem
Jag har en dator hemma som helt utan anledning tappat bort alla nätverksanslutningar. Innan körde vi trådlöst via en USB-sticka, men det gick även med kabel, nu däremot så hittar den varken stickan när den är ikopplad, eller sladden när den är ikopplad.

Det konstiga var att jag bara skulle använda USB-stickan på en annan dator ett tag, så jag drog ut den när datorn var avstängd men när jag sedan slog på den igen fanns inga anslutningar kvar.

Jag har testat att formatera datorn, men det hjälpte inte. Jag sitter på en HP med Windows XP.
Citera
2009-09-23, 13:19
Medlem
Gondars avatar
Kan det vara nätverkskortet? Har du en router som fördelar ut internet mellan de olika datorerna?
Citera
2009-09-23, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gondar
Kan det vara nätverkskortet? Har du en router som fördelar ut internet mellan de olika datorerna?

Ja, jag har en router. Men det konstiga är att det bara försvann, har aldrig haft problem med det tidigare.
Citera
2009-09-23, 13:42
Medlem
makkiss avatar
Installera om drivisarna till nätverkskortet så kommer den tillbaka, antar att du syftar på "Anslutning till lokalt nätverk"
Citera
2009-09-23, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makkis
Installera om drivisarna till nätverkskortet så kommer den tillbaka, antar att du syftar på "Anslutning till lokalt nätverk"

Exakt. Men ser inte anledningen till varför det bara skulle försvinna sådär. Har inte laddat ned någon programvara som skulle kunna vara skadlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in