2009-09-23, 10:58
Medlem
Hej

Jag undrar hur jag kan överföra köpta och gratis iphone apps från en dator till en annan. de är båda auktiserade till samma itunes store konto och de finns ibland på samma lan.

Tack på förhand
Citera
2009-09-23, 11:35
Medlem
macster-s avatar
Borde det inte räcka om du synkar mot den andra datorn också? Har för mig att den backupar appsen också?
Citera
2009-09-23, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macster-
Borde det inte räcka om du synkar mot den andra datorn också? Har för mig att den backupar appsen också?

Syncar iphonen?

Förtydligande. Jag har inte fått iphonen ännu utan kommer få den om ett tag, när jag flyttar, och då kommer jag inte ha tillgång till datorn med alla apps på. Kan jag möjligtvis föra över dem med usb sticka eller liknande?
Citera
2009-09-23, 14:36
Medlem
macster-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtr4
Syncar iphonen?

Förtydligande. Jag har inte fått iphonen ännu utan kommer få den om ett tag, när jag flyttar, och då kommer jag inte ha tillgång till datorn med alla apps på. Kan jag möjligtvis föra över dem med usb sticka eller liknande?
När du kopplar Iphonen till datorn så synkar den (du kan välja vad sen ska synka) t.ex. kontakter, kalender och program till datorn. Dessa sparas då på datorn som en backup. Om du använder samma AppStore-konto på telefonen så bör du kunna ladda hem programmen igen direkt till den. AppStore håller reda på vilka applikationer som är köpta av vilket konto.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in