2009-09-23, 09:10
Medlem
Sweetiepies avatar
Det är såhär att jag har haft olika MacBooks väldigt länge och det börjar snart bli dags att byta ut den stationära PC'n mot en iMac.

Jag har ett litet skumt "problem" med externa hårddiskar trots att jag kör Windows 7.... vilket tyder på att Microsoft inte lyckats bygga threading i Windows ännu, så jag undrar om samma fel finns i Mac OS X!

De externa varvar ner när de inte används... till skillnad från de interna.
Men om jag trycker på att gå in på hårddisken eller något som får den aktiveras.... så fryser hela datorn i 10 sekunder.. tills hårddisken varvat upp.
Och har man som jag massa torrents som startar och stannar Seed så händer det flera gånger per dag att jag måste vänta 10 sekunder plötsligt och lyssna på hårddisken att spinna upp.

Eftersom det inte går mata en iMac full med hårddiskar är ju externa diskar enda utvägen.
Citera
2009-09-23, 09:31
Medlem
kongolasse12s avatar
Jag har aldrig upplevt några problem med att systemet fryser i flera sekunder, troligtvis Windows som fuckar.

Jag vet med säkerhet också att man kan stänga av nedvarvningen av diskar i Mac OS X.

Du kommer inte att ångra ditt switchande!
Citera
2009-09-23, 15:47
Medlem
Sweetiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kongolasse12
Jag har aldrig upplevt några problem med att systemet fryser i flera sekunder, troligtvis Windows som fuckar.

Jag vet med säkerhet också att man kan stänga av nedvarvningen av diskar i Mac OS X.

Du kommer inte att ångra ditt switchande!
Okej tack för svaren.
Det går säkert stoppa nervarvandet i Windows också... men det är säkert bra att den varvar ner och får vila. Men det är ju grymt drygt att hela systemet ska frysa pga det.
Citera
2009-09-23, 15:52
Medlem
kongolasse12s avatar
Jo det är typiskt windows.

Men en disk mår faktiskt bättre av att snurra med samma fart jämnt än att hålla på och spinna ner och upp hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in