2010-10-13, 18:21
Medlem
http://www.dn.se/sthlm/helikopterpil...ndom-1.1188521

Citat:
Den 35-åring som dömdes till sju års fängelse efter det så kallade helikopterrånet i Västberga i Stockholm blir först av de totalt sju dömda att överklaga domen.
Citera
2010-10-15, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mammamia44
Undrar om pilotens brutta verkligen är helt "ren" och totalt ovetande om sin käre makes bravader under deras 19 år tillsamans ???

Tidigare bara bundet kapital - mkt utsvävningar och dyar vanor = Dyrt och inga cash
fick ju sälja snöskoter båt mm under början av häktningen.
Nu är hon ju miljonär... Kapital från företag som maken hade aktier i. - sålda aktier

I övrigt kan man bara spekulera vem som visste osv

och man kan ju inte vara säker på att "piloten" var den som flög liksom man kan bli frigiven fast man är skyldig...

Knepigt samhälle
Citera
2010-10-15, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashyourightback
Ligger det inte ganska nära tillhands att det är han som är en av de som saknas ? Han är nog den ende som gjort sitt jobb med att INTE lämna DNA spår efter sig ....

Vad satt det mer för intressanta personer i rättssalen och vilka kommunicerade de med därefter?....
du du du du du ...HAJen spännande musik...
Citera
2010-10-15, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
http://www.dn.se/sthlm/helikopterpil...ndom-1.1188521

Vad för alibin???
Citera
2010-10-15, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarhead
Enligt Serbiska polisens teleavlyssning så var han inblandad ja.

Vad var det jag sa;o)

och hans kollega mäklaren?...

Jag drar ofta paralleller. Såg ni i Snabba cash. När de skulle ut till hamnen och lossa kokainet så stod dte VÄSTBERGA på vägskylten. Ngt bakomliggande budskap! Har Lapidius alltid hetat Lapidius??

Sedan att de ska äga finansinstitut (eg banker el fondbolag) för att tvätta pengar...
och säkerhetsbolag....
köpta för knarkpengar och tvättas i banker

Vilka sköter finans och säkerhetssystemen åt olika banker. Dessa innästlade datakonsulter har stor makt över bankerna som då måste gå i deras ledband....

lite löst hängande trådar igen
Citera
2010-10-15, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jakob den Ouden
En teknisk detalj som säkert varit uppe, men hur faan tvättar man 40 miljoner kr i svenska kontanter? Det måste vara otroligt svårt och tidsödande eller är jag naiv?

Är pengarna märkta i banksystemet som rånpengar?

man har en bank el fondinst lindat runt lillfingret.

man äger troligtvis äv säkerhetsföretag. som Falk eller datakonsultföretag som säkerställer bankernas digitala säkerhets och finanssystem
Citera
2010-10-15, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ftpw
Har kollat Google Maps och bor du mittemot G4 så ser du ett och annat.! Tillex karusellplan mitt över från den kåken som är till vä om du står framför depån ser nästn ut att vara samma höjd påbåda husen. Lägg till då att du står med en video kamera och Zoomar så ser du rakt in i Helikoptern.!

"Då är det ju inte bara alibi av ex en KK". utan bra! det finns bildbevis! men varför blev då piloten dömd? Har ngn zoomat med kameran så de tom kan urskilja en tatuering på en "brun med stor näsa" ja varför är då inte bildbeviset sparat.
Varför vill man offra oskyldig då?
Citera
2010-10-15, 12:05
Bannlyst
meckklare, du skojar väl, va?
Citera
2010-10-15, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maci
Ämnet torde besvarats i tråden tidigare, men hittar inte svaret så jag frågar på nytt:

Killarna som dömdes, i synnerhet svenskarna Alexander Eriksson, Mikael Södergran och Marcus Axelsson, torde ha ett kriminellt förflutet. Jag lyckas inte hitta någon bakgrund i media just nu.

Någon som har koll på vilka tidigare bravader dessa lyckats med och om de har kopplingar till kriminella organisationer sedan tidigare?

Om man som pilot döms för vapenbrott och narkotikabrott: Får man behålla sitt flygcert. då?
Kolla med den som utfärdade återupptagandet av flygcertet - Hur gick det till?
Kanske denne blivid förmådd av GS och kompani också. Man I am good!!!!! Är jag kriminalare? Jag tror det?

Citat GS från Aftonbladet "genom att delta i planeringen av rånet och genom att hjälpa till att förmå Alexander Eriksson att delta som helikopterpilot. "

Vad betyder FÖRMÅ i detta sammanghang. Kanske HOTA - kanske misshandla - tortera. Då har man inte så mkt val än att flyga under rånet. OM det nu är AE som varit pilot
Citera
2010-10-15, 13:27
Bannlyst
lol
Citera
2010-10-19, 18:14
Medlem
ftpws avatar
Nu en liten gammal grej efter rånet nån som kommer ihåg denna.???? Vem är den piprökande mannen.?

http://www.expressen.se/nyheter/1.17...mot-vardedepan
Citera
2010-10-19, 20:35
Medlem
JonsHakanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meckklare4
Vad var det jag sa;o)

och hans kollega mäklaren?...

Jag drar ofta paralleller. Såg ni i Snabba cash. När de skulle ut till hamnen och lossa kokainet så stod dte VÄSTBERGA på vägskylten. Ngt bakomliggande budskap! Har Lapidius alltid hetat Lapidius??

Sedan att de ska äga finansinstitut (eg banker el fondbolag) för att tvätta pengar...
och säkerhetsbolag....
köpta för knarkpengar och tvättas i banker

Vilka sköter finans och säkerhetssystemen åt olika banker. Dessa innästlade datakonsulter har stor makt över bankerna som då måste gå i deras ledband....

lite löst hängande trådar igen

Nej han har ALDRIG hetat Jens Lapidius,,,,däremot Jens Lapidus!!

Att det stod Västberga på skylten kan ju bero på att i BOKEN "Snabba cash" så gjordes väl dealen upp just i Västberga industriområde!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in